cajsadiva

Alla inlägg den 18 juni 2011

Av cajsa jussila - 18 juni 2011 10:20


God morron.... idag är det lördag 18 juni....

 

hade känts bra med liite mer Sol... Älskar fina utedagar!   

 

I går åkte Darlingen till Polen,. för att umgås med hans son..

Matteus..    Han och Dimi är födda samma år.. fast Han i januari o Hon i November, så de blir nästan ett år mellan dom!

 

jag o Dimi ska ha "tjejdag"....

 

  

   äta glass o sitta på torget o ha de gött.....  

 

 

  

Ringa  Dixi o få några mysiga timmar med henne med!

 

 saknar henne... hon är mycket ute med kompisar o har ej riktigt tid med hennes familj... Som Mio brukar säga " Dixi får man boka en tid med, för att få träffa henne"  !!

 

Men hon e 18 år o Njuter av livets Goda Sidor!

 

Det är en period just nu.. Hon arbetar o sköter sej ..mellan alla äventyren!

Dixi fyller 19 år nästa månad.. Det är Otroligt.... Så stora vuxna "Barn jag har"!!   hi

 

  Dimi min lilla Älskling , vi har det så fint ihop..

 

att få en "sladdis" e de Bästa jag gjort!!....

den lycka hon ger oss alla går ej att beskriva..!!  

 

Dimi sprider sån kärlek till  mej, Arek, hennes syskon, mormor kusiner  vänner, syskon barn, ja alla i hennes närhet!

 

 Dimis  öppenhet gör henne så speciell...

hon är lite mer öppen o känslig än många andra barn..

självklart har det med hennes andliga förmåga att göra..

 

Hon säger ofta .." jag älskar dej , är så lycklig att du finns, här hos mej , vi måste vara rädda om varandra"

 

och att hon är så lycklig att just jag blev hennes mamma..

 

 Dimi brukar säga " jag hade ju en sträng mamma i mitt förra liv"... 

 

 

Hennes farmor stod henne nära.. Dimi var  6 år ,när farmor plötsligt  gick bort..

 

Dimi kastade sej i sängen, grät förtvivlat och ropade, "jag saknar henne så!"

 

Senast i går grät hon ,när saknaden efter hennes farmor, gjorde sej påmind..

Dimi pratade med hennes pappa, som bor i göteborg..

de hade ett långt djupt samtal..

Hon sjöng en fin låt för honom....

 

  här e jag o hennes pappa Mathias.. vi levde tillsammans tills Dimi var 3 år.. vi bröt som vänner och han  flyttade tillbaka till Göteborg..

 

De träffades mycket de första åren.. men farmorns bortgång tog hårt o allt stannade upp...

Men idag har sår och mående läkt..

 

Dimi & hennes Pappa saknar varandra och längtar  tills de ska ses!     

 

Efter att  Dimi avslutat samtalet , så sprang hon mot mej , kramade mej hårt o tårar föll på hennes kind..

 

 

 

Strax efter ringde hon söta vännen Jose...

de pratade o Dimi blev mycket gladare..vi  bestämde att   ses i dag.. !

 

    

Jose e en kanon tjej!... Hon är en god  lyssnare  , har ett  glatt humör och är väldigt  omtänksam.. ja  en Toppen Vän!

                  jose,betyder Massor för Dimi..!  


Där efter ringde hon till Arek som satt  i bilen på väg mot Polen , hon berättade för honom om samtalet hon haft med hennes pappa.. Arek lovade att köra henne till Göteborg!

 

Dimi var endast 3 år när jag träffade Arek.. Han har funnits vid hennes sida sen dess.. dom  betyder oerhört mycket för varandra..

Han vet ju hur  väl hon vill träffa hennes pappa.. därför kommer Arek göra allt för att det ska bli så.. Köra henne till Honom... Hon blev så glad över det beskedet!

 

 

"jag är så Lycklig mamma" sa hon o log ett vackert leende..

 

                                                  






     

 

Nu ligger hon här brevid mej ...

"mamma ska vi laga frukost och äta den tillsammans , i soffan?"

 

"jag vill ha corn flakes, mjölk , juice "..."vad vill du ha?" frågar hon..

 

jag svarar", en mugg Te, två goda skink smörgåsar med paprika o tomater"..

 

Nu ska vi starta denna lördag med lite frukost och morgon Tv..        God Härlig morgon kära Ni ..   

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards