cajsadiva

Alla inlägg den 30 juni 2011

Av cajsa jussila - 30 juni 2011 16:52



Tack för alla Fina "Lycka- Till- Hälsningar"- ni skickat   här på bloggen  och på facebook..   

 

Rucklet /huset  hi, ligger ca 3km utanför Eslöv..   ca 1 ½ km från Flygstaden som ska byggas utanför rondelen vid Statoil.. Äntligen får vi ett KöpCentrum i Eslöv!!   

 

Det bästa är  att det finns Cykelväg  ,så Dimi kan cykla till skolan.. Hennes skola, Östra  som ligger centralt,  kommer ju att stängas ner, till nästa sommar..

 

       

 

Sen får hon börja på den nya skolan ,mellanstadiet som kommer  vara på bergaskolan..  vet faktiskt inte riktigt när den ska vara klar..någon av er som vet?!

 

I alla fall så får hon ej så långt till den nya skolan ,cykelväg hela vägen!.... Jag själv ska nog ta o ansöka om en Eloped..!

 

       

             

 under mina tidigare Orups/rehab vistelser , har jag fått frågan, om jag velat ha en sådan här "tjusig Eloped" ;)

 

Men jag har hitills avböjt.. fast  tanken har faktiskt börjas kännas bekväm nu , när jag tänker på att vi  ska flytta utanför stan"

  kanske  skulle jag få bra användning av Elopeden !

 

Mitt Rehab team av .. arbets teraupater.. sjukgymnast kurator & läkare..  arbetar för att jag ska få ett sån normal vardag som möjlighet o tillgång till dom hjälpmedel som finns..

 

 vi  vet att jag en dag får sätta mej ner, för alltid..

Då mina muskler kommer vara förtvivnade.. INGEN kan säga hur många månader/ år det kommer att ta!..

 

jag märker ju så klart av min odrägliga sits varje dag.. 

 

tyvärr gör den att jag är ganska så begränsad ändån i min vardag

..

 Men trots den tunga sjukdom,  så finns det ändå  så mycket jag KAN GÖRA!   


 

 Det viktiga för mej är, att Leva i Nuet o verkligen Njuta.. Inte se o tänka  så mycket framåt..

 

Jag har alltid varit en Nutids människa.. levt i Nuet..

men ännu mer har det blivit sen Mio drabbades av hjärntumören... !

 

Nu är ju Mio frisk o mår fantastiskt bra.. men jag fick en rejäl lärdom  ,  när jag såg  livets  sköraste sida ..

 

 trots att jag ser o talar med själar på andra sidan , nästan  varje dag...

så har jag har fått en  så mycket större respekt, för Livet!

 

 

  Fast lite drömmer jag ju  framåt ! hi  att Nästa Sommar, få flytta ut till huset.. att det ska vara så pass klart, att vi kan bo där!

 

vi får väl se..  hur många spikar Arek har  slagit  o hur många  plankor han fått   upp tillsdess!   

 

Från de ena till det andra.. vilken kanon sommardag vi haft!

jag dimi pappa tuija eve o hennes lilla dotter, var  bjudna till Sandra på Lunch.. Fläskpannkaka...Den var jÄTTEGOD!  

 

      Välkomna till Bords!!   Tuija & Dimi

   

     Tösen tyckte oxå den var God.... åt med god aptit!    Lingonen var nog godast för hennes del! hihi

   

Ha en skön Torsdags Kväll...   

Av cajsa jussila - 30 juni 2011 12:20



Tomten och huset är hittat & köpt!!

där  kommer Arek bygga vårt Drömhem...   

 

         Huset är  idagsläget ett Ruckel ... ett rejält sådant!! hih

men kommer  under många slitsamma månader, förvandlas till vårat  "Hem ljuva hem"...  

 

             detta är ett gammalt stall som kommer rivas  o här ska det byggas upp ett stort dubbelgarage/verkstad.!

 

   Huset kommer byggas som en U-gård... ena sidan stort garage/verkstad.. andra sidan en utbyggnad på 35kvm där vi ska ha  ett sovrum, toa med bastu o allrum..

 

       huset o stallet..   tomten är på 2000 kvm, så här finns det  gott om plats.. !                

 

  vardagsrummet med   öppen spis..

typ så här kommer det att se ut! hi

 

   

 

vitt trägolv  och  vita bjälkar i taket!

kök o vardagsrum kommer vara i öppen planlösning...

  köket ... intill ligger toaletten...

  den ska rivas ... ! så köket blir större...

 

    så här kommer vårat kök se ut..till höger fortsätter köket..  

  (där toaletten finns idag ska rivas o ge plats  åt många matgäster!) hi

 

den nya toletten kommer finna i den nya tillbyggnaden..

 

där ska oxå byggas vårt  sovrum o ett allrum..

 

 

så här blir vårt kryp in..

 

   

 ett litet  sovrum ,som ska ge oss sköna vita drömmar...hi

 

På ovanvåningen ska  Dimis rum vara.... rummet  finns redan, men måste renoveras..  där ska även göras ett gästrum o liten toa!

.

 

sen ska ju hela fasaden fixas.. Allt kommer renoveras!!

 

Men nu e vi i alla fall på väg mot ett gemensamt Hem..   

  

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards