cajsadiva

Alla inlägg den 18 juli 2011

Av cajsa jussila - 18 juli 2011 12:16


Dixis 19årsdag firades glatt o trevligt i Lördags..


       Här sitter systrarna fixade o fina.. väntade på släkten...  som kom o fikade äpplepaj vaniljsås & wienerbröd   ...


      Dukat o klart!....  brosan ,bitte o josef kollade in nåt intressant på nätet....     

senare på kvällen samlades spelsugna ungdomar runt bordet.. det blev en match i "geni"   ....


  

     Kim och Johanna... Dixis söta vänner...


På andra sidan satt Dixis andra vänner, som spelade glad musik !


       

Brosan Mio var så klart med o grattade..   

    


 Hennes andra bror Kim,  var ute på andra festligheter...


      Hört att de Förlovat sej!!   

Ringde i morse för att Gratulera... men inget svar.

Nåja får väl göra ett nytt försök i eftermiddag!   


    Dimi sjöng några låtar för Dixi o hennes vänner... Hon älskar att uppträda!!



          samma kväll  hände nåt lite märkligt.. Dimi kom fram till mej o viskade...


"mamma jag ser vita prickar flyga i luften!"..


Jag tittade på henne med  en smått rynkad panna..


"var någonstans?", frågade jag henne...


"där, sa hon o pekade ut över rummet..


Jag tittade åt det håll hon pekade mot,  men kunde inte se något..


det var andra gången, denna vecka som hon påstått sej , ha sett vita prickar flyga i luften.!..


Första gången ropade hon....


"mamma, mamma skynda dej!"


jag förstod ju  att något hänt, så jag släppte allt jag hade o gick raskt in till henne.. 


"titta, det flyger vita prickar  framför dej" utbrast hon , när jag kom in i rummet...


jag log o tittade mej omkring... "ser inget , sa jag..


Även den gången hade hon pekat i olika riktningar..



"du måste ju se den.. titta där " utbrast hon ,


  medans hon ivrigt sprang efter prickarna..!


jag vet ju att orber, kan flyga i luften.. de e änglar som flyger sa jag till Dimi...


"det vet jag väl" svarade hon!   


   Jag var ju lite osäker om hon "verkligen hade sett något"...

men fick tydliga bevis när jag såg bilderna som Christine tagit från Kvällen!!!


       ser ni ovanför dixis huvud... en vit prick..


      



  även på denna bild finns det prickar/orber...

En stor och en liten ovanför Mios huvud till höger...


  Andar föredrar ofta att gestalta sig i form av en orb.. för att det tar mindre energi än i fall anden skulle gestalta sej som en avbild av sitt gamla jag.


         ju mindre orb, desto mindre energi...



'                                       

    

























Skapa flashcards