cajsadiva

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av cajsa jussila - 8 augusti 2011 18:28



                        Ännu en gång vi  sett  skepnaden.. !

 

                      

 

vi satt i soffan  och  kopplade vi av, efter maten..

... men så for plötsligt Dimi upp,  gick o ställde sej vid vardagsrums dörren..

 

"hallo, hallo,är det någon där?"  ropade hon högt...och tittade ut i hallen..

jag undrade vad hon höll på med!?

 

"dörren öppnades ju, hörde du inte mamma?" svarade hon.

 

jag hade inget hört... Dimi gick fram o tillbaks i hallen, för att försäkra sej om att ingen var där...

 

En stund senare berättade hon att ,"skepnaden visat sej igen"!

¨"en lång skugga gick förbi mej" sa hon...

 

jag varken såg el kände något....

 

men ca en timme senare...  jag stod vid min garderob,  letade   fram  en tröja ...

kände  tydligt , hur någon stod då  bakom mej!

 

var övertygad om att det var Dimi. 

Vände mej om, Ingen där!

Då hörde jag hennes röst från vardagsrummet...

 

jag tittade snabbt mot mitt sovrum o såg en skugga gå förbi!

en isande vind kom över mej... drog på mej tröjan o gick in till Dimi , som var helt obemärkt denna gång!

 den visar sej  tydligen  inte för oss, samtidigt..

 

min nyfikenhet har vaknat.... ! undrar vem han/hon är.??

 

Dimi tror att det är en Man... "den har en manlig kropp" , säger hon...

nästa gång skepnaden visar sej så ska jag banne mej gå efter  och försöka få kontakt!

 

        

 

fortsättning följer ...

kram kram   

Av cajsa jussila - 8 augusti 2011 15:12

 

Måndag den 8 augusti... snart e sommarlovet slut!!

Dimi hon både längtar o Inte... den 18 augusti börjar skolan igen.... börjar i 4an... !

 Hon läntar efter klasskompisarna men inte att behöva gå upp tidigt på morgonen! hi

 

Idag var vädret helt okej, små soligt o skönt...

jag och Dimi har varit ute en tur på staden...

det blev inhandlat lite smått , ny bh till mej från kappahl..

 

          super skön! hittade en vit med...   

en sväng in i olika butiker o till det  nya apoteket som öppnades idag...

vi fick tandborste o tandkräm i nyöpnings present.. Tack!

 

Självklart blev det en tur till Ica... köpte musslor, kräftor o spenat pasta..

 

                              

 

färsk el torkad spenat pasta..

  • Klöver 2 dl crème fraiche tomat & basilika
  • 80 g babyspenat
  • 4 marinerade soltorkade tomater, i bitar
  • 320 g kräftstjärtar i lake och musslor
  • 1 krm salt
  • Klöver 0,5 krm svartpeppar
  • 4 krm röd currypasta
  • Klöver 0,25 dl blad från basilika

   Vi älskar denna rätt!!   

 

 

Efter vår tur på stadens gator, så hämtad vi Lady o gick en lång rund i parken... tog några  super fina bilder   

 

          

Fina Dimi & nallesöta Lady...

 

  Lovelly    

Hunden e mäniskans Bästa vän.. sägs de..   

 

Nu e vi hemma o trötta! Dimi ligger i soffan med Lady tätt intill.. de kollar på en film...

jag sitter här, men ska strax ut i köket o göra mej en god kopp Te...   o läsa min nya veckotidning, med en stor bilaga "Augusti buffe".... e sugen på att bjuda hem mina närmaste vänner... endast kvinns.. på en stor God Buffe!   

 

kramar till Dej !   

 

 

Skapa flashcards