cajsadiva

Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av cajsa jussila - 16 augusti 2011 20:29



Ska idag dela med mej utav ännu ,en av  mina speciella sittningar..


hade en kvinna på besök o redan vid vår "hand skakning" fick jag syn på en ande man.. 

 

När vi suttit o pratat en stund , ställde  mannen  sej bakom henne.

  

han stod  i ett regn, hans hår och kläder var våta..

 

Jag berättade för kvinnan som  heter,Christina, vad jag såg.

 

 "jag fryser," sa hon

  

Mannen förmedlade, att han varit med om en olycka,


"bilen körde av vägen , det regnade".    

"Det är min man" sa christina och tittade ner

 

""Han körde av  vägen för  två år sen,  och omkom" sa hon med en sorgsen röst.. " 

 

Mannen sa , " fick sladd"..


Christina berättade, att hennes man ägt två  urmakerier /klock affärer.

 

" han arbetade för mycket"  tyckte hon..

  

hennes man visade mej ett par svarta mystofflor, samtidigt som han log ..

 

Christina  tittade på mej, "jag använder dom", sa hon

 

"har han sett det"? undrade  hon och gav mej ett leende..

 

"han är med dej varje dag ", svarade jag

 

han  visade mej en hammock, som stod bland träd och natur,

 

"Vi satt där kvällen  innan  olyckan hände", svarade hon.

 

Christina brast i gråt..

 

Jag reste mej upp och  gav henne en kram...

 

Vi bestämde  oss för att ta en  paus, för en kopp te..

 

när vi står i köket så sa Christina plötsligt,


 "din klocka måste ha stannat, den visar fel"

 

jag tittade  mot köksklockan.. '  



                                                 
     den hade stannat!


Christina utbrast ,  " det kan inte vara möjligt, min klocka har oxå stannat!"

hon sträckte fram handen ,så jag kunde se hennes armbandsur...

 helt otroligt!!  

  

vi tittade på varann med smått chockad blick..   

 

När vi satt o drack vårt te , så frågade Christina, 

 

"tror Du det var min man, som stannade klockorna?"

 

 jag svarade.. " ja,  jag tror att det var din  man som stannat våra  klockor"

 

Senare på kvällen ringde Christina, hon berättade med en ivrig röst


att när hon efter ett par timmar tittat på armbandsuret ,så hade de tickat för fullt igen!

jag gick snabbt ut i köket för att kolla min köksklocka..som under hela dagen stått still..

Men även min klocka tickade nu  , tick tack,tick tack! hihi

 

Vi skrattade glatt .." Din man har spelat oss ett spratt" sa jag   och Christina höll helt med! 

 

   

                  

Ovido - Quiz & Flashcards