cajsadiva

Alla inlägg den 8 september 2011

Av cajsa jussila - 8 september 2011 10:30

Hur upptäckte du din andliga förmåga??


                                                  


            

                      

               

den frågan har jag fått massor av gånger..

Idag ger jag ännu en gång svaret...   


Jag var strax över 30 år, hade så smått börjat  " se och höra saker"...  efter att jag börjat meditera så  öppnades mina sinnen mer o mer för varje dag...

 

det var så klart  både läskigt och pirrigt!!

 

 

En dag satt min  äldsta son Kim , i telefonen med en kompis..

denna kompisen bodde i Gotland,jag hade aldrit träffat henne...

Jag stod en  bit i från min son och försökte "känna av tjejen i luren"... hur hon såg ut osv...

 

Jag  fick fram ett ansikte, .. " Hon har  ljust hår?"..viskade jag till Kim...

 

han tittade på mej förvånat och svarade.. "ja, mamma  hon är blond"

jag testade mina förmågor flera gg om dagen.. kände av personer som kom el ringde.. kanske inte så smart..


Men jag var bara tvungen att testa mina gränser, min förmåga..

 

Det var så nytt o spännande!

 

När Sonen bekräftat att tjejen i luren var blond, så såg jag att hon hade en  vit träningsoverall på sej!

 

Jag berättade vad jag fått upp o bad honom fråga henne..

 

" du får ursäkta, 

"detta låter nog inte klokt men vad har du på dej?" frågade han henne!..hhi

 

jag brast  i skratt och tänkte "vad ska denna flicka tänka!" hi

 

Kim fortsatte att förklara lite lätt vad "hans mamma höll på med"!

Sen vände han sej snabbt till mej o sa,


 "mamma hon har tränings kläder  på sej"!

 

jag tog en djup suck och utbrast "YES"! hi

 

"hon vill att du ser mer", sa han..

 

 "Gärna", gav jag till svar!

 

Blundade och kände in.. såg då  hästar runt  henne och även att hon red en...


 När bilden kom   upp ,så kände jag t om doften av hästar/stall!!

 

Det var så otroligt häftigt!

 

 jag skrattade och gapade om vart annat, kunde bara ej förstå att

att jag  kunde känna lukten av hästarna! hi

 

Ännu en gång fick jag bekräftat att det stämde.. hon hade hästar och red ofta !!

 

jag var överväldigad !!

 

Den tiden var mycket givande o händelsrik ...


 jag upptäckte min andliga förmåga.

Varje upplevelse , var en resa,  mellan  två världar..   

                                 

 

 




Ovido - Quiz & Flashcards