cajsadiva

Alla inlägg den 16 september 2011

Av cajsa jussila - 16 september 2011 13:02

En äldre kvinna ringde mej ..

 

Hon önskade så att hennes bortgågna man skulle ta

 

 kontakt.. hennes önskan slog in..


 Maken kom o fyllde rummet med så mycket kärlek..-

Han visade mej  att det fanns vita blommor i trädgården..

 


"åh svarade kvinnan saligt.. "

 

de vita blommorna satte jag i en kruka i veckan."

 


Han visade vidare, söta små fåglar, och sa att frun  matat

 

dem.. "jag har skickat en speciell fågel till henne för att

 

ta kontakt"...

 

 

Kvinnan blev rörd och brast i gråt.. 

 

 "jag brukar aldrig mata fåglarna , men i går gjorde jag

 

 det,  en av fåglarna som var speciell, den

 

  kom nära och tog mat, från min hand!"

 

 kvinnan berättade med en salig röst..


Mannen skickade bilder till mej på olika platser hus o

 

natur..  som kvinnan väl kände igen..

 

 

"kan du se något om hans bortgång" ? frågade frun..

 

 

Mannen log o sa, " det var ett  mycket speciellt datum strax innan han gick över"

 

Frun blev åter väldigt rörd,  " vi firade vår 40 åriga bröllopsdag  ,några dar innan mannen gick bort!

 

 

Vårt  samtal blev starkt o känslosamt..

 

jag berördes så av mannens kärlekfulla ord och energi

 

som hans sände till  frun.. 

 

Hans kärlek till henne var så stark!

 

Trots att han ej fanns kvar vid hennes sida, här på

 

jordlivet.. så fanns värmen och kärleken kvar..

  

 Frun var så lycklig och tacksam...

 

Jag kände likaså, tacksamhet  och lycka att jag fått vara

 

med i denna så vackra kontakt..

 

 

Det är så fantastiskt,  fast vi är på två så olika

 

"världar" så slutar vi aldrig att älska den vi håller kär..

 

 

                   "Kärleken är evig"   

 

 


Av cajsa jussila - 16 september 2011 09:09

'

Mios röngten bilder  var jätte bra..!!!   hans läkare ringde  igår..

 

     Underbart!!  nu är det 3-4 månader, till nästa kontroll...

 

idag e det fredag .. en solig sådan, skönt!!

regn o gråa moln gör en trött o ger värk.. inget vidare..-

 

jag e så tacksam att Arek är så ödmjuk.. han ger massage o pysslar om mej när han ser att jag har värk..

ger fot- kropps massage , hämtar te o pysslar om mej..

i morse när jag vakna hade jag så ont i ryggen... aj aj,

men innan han gick till jobb så  masserade han min rygg , så den kändes som ny!!   hi

     

 

         

 

 idag ska jag ut o njuta , av en härlig promenad!   

 

Dimi åker till hennes kompis Jose i eftermiddag... Christines dotter... de ska ha en mysig fredaskväll  med pyssel o massa fnitter hih

    bild från i somras.. i morgon kommer hon hem igen...

Eftersom Dimi inte kommer vara hemma så passar jag på att umgås med darlingen o goda vänner....'

 

     Arjeta Abbe och Ardita.... sötaste systrarna  

 

på stenson  ska  Mange spela i kväll .. så vi drar dit o lyssnar...

Mio och hans kompisar kommer hit  innan , vi ska spela "Så ska det låta"      Kul... !!

så hemmet fylls med  härliga pers.. jag mår som bäst , när jag har mina hjärtan runt mej...   

 

Dixi kommer bergis med...

ska ringa henne i eftermiddda..o bjuda på Gofika..   

 

Min mamma kommer oxå i kväll..   

 

  hon ska hem till moster Bibban på tjej -middag...  vi kommer ses så klart.. Moster o jag bor  ju på samma gård! hi de hänger  med ut i kväll på trubadurafton!

 

På söndag blir det kalas!! lilla Celinn som fyller 1år  

 

    

Tänk redan ett år.. hon e för go, när hon  visslar o slänger iväg slängpussar! hih   

 

Men först kommer lördag.. hi  Då ska vi gå på Bio!

 

 jag arek o dimi...

 

 Har ännu ej valt vilken film de blir..kanske smurfarna..   

 

Men nu ska jag fixa lite här hemma.. sen meditera...

lovar att skriva om andligheter, efter meditationen...  

 

 Skön fredag o varm kram till Dej...   

 

 

 

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards