cajsadiva

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

förlåtelse

Av cajsa jussila - 30 december 2011 11:06



" din pappa är här" sa jag till kvinnan som satt framför mej..

 

" han hälsar att han är ledsen att han ej kunde hjälpa dej , när han levde, du har levt ett hårt farligt liv " säger han..

 

"det stämmer , mitt liv har varit svårt " svarade kvinnan, hon hette Ellinor..

 

En vacker kvinnlig ängel kom fram.. " jag beskyddar henne" sa hon

 

                                 

 

 

Bakom henne stod en annan andeman ... han tittade neråt som om han var skamsen...

hans energi nådde mej... full av ånger o förtvivlan..

 

"vad e detta ?" tänkte jag...

'

jag var omringad av två andemän o en ängel...

 

den ena mannen kom närmare,   tittade på mej med stirrande ögon...

 

"här finns ingen ondska jag har förlåtit!"... sa han

 

pappan ställde sej intill..

 

"jag vill be om förlåtelse" , sa han

 

jag förstod att han menade till Ellinor..

 

jag förmedlade vidare till henne.. hon nickade o sa med en viskandes röst..

 

"det är min fd man o min pappa "..

 

mannen visade ett är på hans högra arm..

 

jag berättade vidare till Ellinor, hon gav mej en förvånad blick..

 

 

"jag högg honom!", utbrast hon

 

ängeln  lade ett ljussken över oss,  Ellinor  märkte av det..

 

"vad kallt det blev" ! sa hon o satte armarna i kors...

 

Ellinor berättade att hon och före detta mannen slogs ofta..

 

"Vi levde ett tungt liv,  med mycket alkohol o mycket bråk,

 

"jag var inte  så snäll alla gånger.. de kunde kostat mej livet !"sa hon ångerfullt

 

"alkoholen gjorde mej aggresiv  o jag hade hemska ångest attacker"

 

"gjorde många personer illa... något jag alltid får dras med"

 

hennes tårar rann längs kinden, jag kramade om henne....

 

Ängeln stod precis bakom henne... "din ängel har beskyddat dej " sa jag

 

"Min fina ängel, henne har jag sett !" , sa Ellinor o brast i gråt

 

Vi tog en paus sen fortsatte vi med pappan som ville förmedla att han så många gånger försökt hjälpa henne...

 

" jag ville inte ha någon hjälp då, men  efter min pappas död,  tog jag själv hjälp" sa hon

 det räddade mitt liv, men  min man var inte lika stark ,  jag lämnade honom , han  söp ihjäl sej" 

 

Ellinors ögon tårades åter...

 

hon tog min hand, o  tittade på mej med bedjande ögon ....

 

" cajsa,  säg till Kenneth, att jag förlåter honom" ,

 

 vi har förlåtit varandra"

 

" har dom det bra?" frågade hon

 

    pappan o hennes fd man hade det väldigt bra, i ljuset

 

                                                  

                           o de båda sände Kärlek till henne...        

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Karin Hack

30 december 2011 17:15

<3

cajsa jussila

31 december 2011 12:21

Vi älskar Dej !!

 
Ingen bild

Skeptiker

30 december 2011 22:55

Oj oj oj så fantastiskt,det kan ju vara värt mycket att få förlåtelse.

cajsa jussila

31 december 2011 12:21

visst e de så .... Gott Nytt år kram till dej :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards