cajsadiva

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av cajsa jussila - 10 januari 2012 12:42



Hej ... har legat dålig sen i lördes..   snuvig och  värk i halsen o  musklerna...

 

Innan dess, så hade jag en bra vecka..   

På torsdagen var de trettondags afton... Bjöd på kyckling och glass...

 

  ¨

kyckling gratäng.. me sallad o ris..

 

och smaskig glass till efterrätt...   

 

Senare på kvällen blev de Kortspel..    de e alltid kul!   

 

  

jag o kusin jeje....

  

Celinn var oxå med o spelade kort och åt mycke Mat o Glass hi

 

Mio Carro åkte hem efter maten ,  Sussie Tobbe o moster Bibban var med på kortspelet!..        

 

 

 

även  Christine o Arek, här med Pokerfejs!   hahha

 

 

På fredag morgon den  6 januari - föddes Sandra o Josefs   Lilla son!

 

 

 

 

                                                  B a b y  l  y  c k a!    

 

 

Han e så sööt...  Brosan o Bitte har ännu en gång blivit Momo & Moffa!   

 

Ska gå o se honom så fort jag blir frisk... tillsdess ligger jag här hemma o vilar...

 

Mina änglar o själar  på andra sidan, visar sej då och då... senast i går kväll, när jag skulle gå in  i mitt sovrum,  då såg jag en fin ängel...

 

 

                                    

 

Oftast ser man änglarna  tillsammans med antingen fåglar hundar el katter....

 

Härom veckan var de en äldre kvinna som ville veta om hennes trogna vän Fia, hade de bra... Fia  var en mindre hund ..

Jag fick upp en äldre man med gröna gummistövlar, han gick i skogen o plockade svamp ....    

efter mannen sprang en hund o skällde...

Kvinnan sa snabbt att de var minnsan hennes man o deras  Fia!

hon skrattade glatt o blev så glad..  

 

                                         

 

 jag beskrev hunden,  o visst var det Fia som sprang runt i skogen o viftade på svansen  !

 

Nu ska jag värma lite soppa som jag kokade upp i går.. 

 

             Morotsoppa........      Himmelsk God...

 

                            Perfekt att äta när man e sjuk!  

 

Dixis vän tyckte den var super god,han fick även  soppa att ta   med hem,

även kenneth vår danska vän gillade den! 

  

det blev som vanligt samling i soffan under täcken, undras vem den blyga killen e?  

 

till efterrätt gräddade jag ...

   

 GODA VÅFFLOR... med vanilj o hallon sylt...

jag äter varken pannkakor el våfflor men barnen Älskar de!   

 

Nu e de soppa o vila som gäller... ha en fin dag o var rädd om Dej  

 

Ovido - Quiz & Flashcards