cajsadiva

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

varmt budskap..

Av cajsa jussila - 24 februari 2012 13:25



Louise ringde till mej förra veckan..

 En äldre dam  stod vid min sida , hon  ville förmedla  kärlek till  Louise,

hon  log  och sa "mormor"..

 

                                            

 

"jag drömde om mormor härom natten  " sa Louise..

 

Mormorn  höll en yngre pojke i handen.. 

pojken hade mörkt lockigt hår, o var ca 8-10 år gammal... 

 

Jag berättade för Louise om pojken... hon svarade att det var hennes Kusin !

 

" Rasmus min kusin , blev påkörd av en bil när han var 10 år" sa hon

"vi var lika gamla , vi  hade en katt tillsammans hemma hos Mormor" berättade Louise           .... Rasmus o mormor var tillsammans...

Han möte mormor när hon kom till andra sidan..

 

Mamma har alltid sagt att "mormor tar hand om rasmus" sa Louise...

 

"visst är det så" svarade jag..

 

Strax innan vi lade på så kom en gråvit katt springandes!

" jag ser en katt som springer  runt Rasmus och leker" sa jag..

 

"Då måste det vara Bamse" sa Louise

 

Katten bamse som Rasmus & Louise haft tillsammans,  hade gått bort ett par år efter  mormorn..

Louise var glad över att de tre nu var tillsammans o skulle förmedla det vidare

 till familjen..    

 

Det är väldigt ofta som djur kommer  fram... de vill visa att de har det bra , de leker springer runt, de sänder alltid en härlig lekfull känsla!    

 

Våra husdjur står oss så nära o vi Älskar dom djupt..  

     därför blir sorgen så stor när vi mister dem..

 

                                                  
        

en saknad o sorg som alltid stannar kvar...

Men när man ser dom lyckliga  så blir man så helad..

 

Jag hade en hund Musti, när jag var  tonåring.. Varje gång jag mediterar så springer hon runt o viftar på svansen.. den synen o känlsan ger mej så mycke glädje!

 

                            

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Skapa flashcards