cajsadiva

Alla inlägg den 27 februari 2012

Av cajsa jussila - 27 februari 2012 14:31


hejsan... kära du... vad händer i dag , i veckan??...  


Ser att de snöar ute.... perfekt dag till att tillbringa i tvättstugan!!


Dimi e hemma från skolan idag... så att pencillinen hinner börja verka...


          

inget kul alls med öroninflammation, mer än att man har en snäll mamma som hela tiden pysslar om... " mamma jag vill ha glass, mat, dricka, se en film osv... "   

o jag ränner fram o tillbaks!! hih

B o r t s k ä m d ??  A B S O L U T ..... Hon e ju det  bästa som finns , så  jag  skämmer gärna bort henne.....  De e ju inte så att jag JÄMT PASSAR UPP... nej nej ...

hon vet var gränsen går   ....


Har "lärt mina barn" i ganska tidig ålder att "Klara saker själv"...

Kim min äldsta son, lärde jag att tvätta sina egna kläder när han 14år

Tvättkorgen var jämt full av Hans kläder!!


Då visade jag honom hur maskinerna funka o han tyckte de var skoj o  fick ta ansvar!Kim hjälpte mej ofta  i tvättstugan , med att  bära o hänga upp..

Så de var inget främmande alls för honom   

  

två år senare , kom Mio då 13 år o frågade mej en dag..

"mamma kan du lära mej att tvätta?"    Då hade han sett storebrosan tvätta sina egna kläder ett par år o blivit imponerad av det!!   


sagt o gjort så visade jag hur maskinerna o  hur sortering funka...

Mio tyckte de var super coolt att ta ner sin egen tvätt! hih


När jag tvättade så  fick  han  hänga med mej  och   tvätta En  maskin ,med bara Hans kläder i!     sen tvätta jag så klart resten hi...

 självklart har detta gjort att de lärt sej  ta ansvar ..

"Då  växer man som person"


Dixi har alltid städat med mej, som liten sprang efter med en våt trasa o torkade  

 hon älskade det och att möblera om!hi

    


Hon  hjälper mej   än idag, med sådan städning som e svår för mej ...

alla mina  barn ställer upp , om jag behöver deras hjälp..


Något jag e väldigt  tacksam för... men de gäller ju för oss föräldrar att "lära våra barn att ta ansvar o hjälpa varandra"..  känner allt för många som absolut inte kan "räkna med  hjälp  varken i hushållet el dyligt, jätte ledsamt !  


vi i vår fam/släkt har väldigt lätt för att ställa upp för varandra..


På fredag ska jag Dixi Och mamma hjälpa Sandra att göra smörgåstårtor!

  

sådana här smarriga tårtor ska de bli..   denna e från Dimis 10års kalas..


Sandra o hennes sambo Josef firar deras födelsedagar på Lörda


 

ca 60 pers beräknas komma.. wiiii Fullt Hus me andra ord! hi

jag e faster till Sandra...    


De har blivit föräldrar till  sötaste Julian ....  


  

så fin  Mor & Son bild...


I morn ska jag bjuda mitt gudbarn på Lunch i stan!

  

Hon har nyligen fyllt 23 år... så jag bjussar på lunch o så får hon ju ha ett paket  !hi


många födelsedagar  o annat skoj att fira väntar under året, Amanackan fylls på hela tiden... Alltid  trevligt me Kalas!  


Nu ska jag skämma bort min lilla dotter , lite till...  hih

    

Varm måndags kram till Dej !


Ovido - Quiz & Flashcards