cajsadiva

Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

Ängel i mitt rum

Av cajsa jussila - 6 mars 2012 09:30



"mamma!!, de sitter någon på din säng!" ropade Dimi medans hon sprang ut från mitt sovrum...

 

jag stoppade upp henne , hon tittade på mej med en allvarlig blick..

 

"jag lovar, det sitter en flicka på din säng"!  sa hon

 

"jag vet", svarade jag...

 

för ett par dagar sedan så jag henne själv.. "ängeln i mitt rum"..

 

en flicka med halvlångt brunt hår, hennes ålder kan varit runt 13-15 år...

 

hon bara satt där o  hennes blick var intensiv...

'jag stod o tog på mej en tröja, när jag förde den över mitt huvud så hörde jag henne tydligt , hur hon rörde sej i sängen som jag stod intill...

när mitt huvud kom ut från tröjan såg jag henne , ställa sej upp! jag tog  automatiskt ett steg tillbaks..

 

     

hon närmade sej o jag blev alldeles varm i hela kroppen!!

sen bara försvann hon...

o nu hade även Dimi sett henne...

 

Jag förklarade för Dimi att ängeln inte ville något ont , utan bara "hälsade på"

"jag vet  att hon är snäll" svarade hon'

"men hon behöver ju inte skrämmas", tillade hon

 

Änglar som kommer o "besöker  , de vill verkligen inte skrämmas"

men ibland gör dom ju det ändå...

 

Pratade för ett tag sedan med,  en mamma som så gärna ville ha ett tecken från hennes avlidne son...

Jag fick kontakt med honom o han skulle komma till henne...

ett par dagar senare , ringde hon upp mej...

 

" Min son  har varit här" sa hon

 

Han hade visat sej för henne en dag när hon stått o stryckit kläder...

 

hon hade kännt en plötslig värme , o där mitt framför henne hade hennes son stått!

 

"jag blev så rädd och förstelnad,samtidigt som jag kände värme o lugn"

 berättade mamman..

                        

Barn ser ju ofta änglar med vingar.... medans vi ser vuxna ser våra änglar som  "vanliga personer"... alltid kommer de i ett vackert sken runt sej...

men änglar kan även vara osynliga ,  men  man  känner deras energier/värme...

 

                                                  

           

 

Vad händer annars i dag?!...

jag ska ut o gå med mina "gåstavar"... behöver röra på mej!

 

igår tog jag o Dimi en lång promenad... hämtade henne från skolan på förmiddan, då hon skulle till tandläkaren...

  

efter besöket tog vi en rejäl runda.. ¨ klassen hade ändå lunch , o hon fick inte äta , på minst en timme... men de var ganska så kallt i vinden, trots solen  som  kämpade me att ge  värme.. 

 

   

vi hade trevlig promenad... Dimi e väldigt underhållande.. pratar non stop!   

bilden togs i går inne i tandläkar väntrummet :)

 

idag ska jag promenixa själv nu på förmiddagen....  behöver som sagt röra på mej!

har ont o känner stelhet i muskler o leder... 

därefter blir det ett varmt bad...  

sen ska jag slänga in en stor stek i ugnen me massa grönsaker ...   

 

 

Igår fick vi en inbjudan till INFLYTTNINGS FEST HOS MIO & CARRO...

  

de ska bli väldigt trevligt ...    de kör med "öppet hus ". i mitten av mars.... Har erbjudit mej att baka några goda  matpajer.  vill ju såå gärna hjälpta till i ett hörn..   Carro e jätte duktig i köket,  men "svärmor   avlastar henne  så gärna" hih...

visst e denna bild bara helt Underbar!?   

 

 Jag har samlat ihop ett litet gäng tjejer, vi ska  börja med Tjejmiddagar!

Den första börjar  här hemma hos mej...  vi är fem stycken, precis lagom stor grupp..

vi ska träffas  en fre el lör i månaden, hos varandra ... '

här e vårt gäng... !  

 

    

svägerskan Bitte o Kusinen Linda... 

 

Kusinen Sussie...

  

 vännen Christine och Jag!.... vi kommer lägga minst 100 kr  i en kassa varje  månad, då  vi ses.. av den potten hittar vi sen på nåt riktigt skoj!   kanske åker i väg o kollar på en musikal/ konsert el en båt tur... nåt äventyr blir de i alla fall !  

ser framemot  första träffen..   ¨

 

nu måste jag ta på mej skorna o greppa tag i gåstavarna... ! vi ses kram

 

 

 

                                         

 

 
 
Ingen bild

Skeptiker

6 mars 2012 17:08

För en tid sedan i Kvällsöppet så möttes mediumet Jörgen Gustavsson och humanisten Christer Sturmark. Jörgen började sitt svammel om hur han pratade med andar och då sa Christer Sturmark till honom så här: Om jag säger att du kan komma hem till mej så ska du få se en talande groda om du betala mej 1000:-. Vadå talande groda undrade Jörgen G, då förklarade Christer Sturmark att där är lika mycket sanning i det om grodan, som där är om att tala med de dödas andar. Det är också lika mycket bedrägeri om man tar betalt för att låtsas få kontakt med stackars sörjandes anhöriga som att inbilla folk att grodan har talat. Kan inte förstå att man vill utnyttja svaga och ledsna människors tillstånd för egen vinnings skull. I dagarna har man även läst om de som sysslar med "andeutdrivning", jag hoppas verkligen att det utdöms fängelse för dessa bedragare.

cajsa jussila

9 mars 2012 08:41

se inlägget:))

 
Ingen bild

Karin Hack

8 mars 2012 09:05

Min lilla fina Trollunge. Hon är så underbar <3
Saknar dig, min fina Underbara vän <3

Kärlek och 'vaarme'

cajsa jussila

8 mars 2012 11:16

vi ses snaaaart :-))

 
Marie

Marie

9 mars 2012 17:00

Förstår egentligen inte varför denna Skeptiker läser din blogg överhuvudtaget. Får han/hon betalt för att ge negativ kritik?:) Som du själv skriver så är det ju upp till var o en vad man vill tro, men det kan man ju behålla för sig själv. Jag tror iaf o jag har även upplevt lite saker:)
Kan föresten varmt rekommendera en bok som jag läst som heter ÄNGLAR I MITT HÅR av: Lorna Byrne. Du har säkert läst den:) Men efter att ha läst denna bok är iaf jag helt övertygad om att änglar finns...har även kommit ytterligare en bok (Fortsättning) på Svenska. Önskar dig o de dina en fin o mysig helg:) Själv ska jag på Bröllopsfest hos min syster imorgon. Många kramar!!

http://www.emilbenjamin.blogg.se

cajsa jussila

12 mars 2012 09:23

hej vännen... visst känns de lite frusterande när någon e så skeptisk, till något vi vet "finns" då vi fått uppleva andliga upplevelser... men Alla e välkomna att tycka o läsa:)) Tusen tack för boktipset.. har INTE läst den men ska minnsan leta upp den här på nätet o kanske köpa den:) blev ju nyfiken hih..
ha en underbar dag... kram o massa kärlek till DEj

 
Ingen bild

Skeptiker

12 mars 2012 18:34

Förstår inte vad "emilbenjamin " har med att göra vad jag läser, tittade in på bloggen och läste en bloggare som snokar runt och har negativa åsikter om både det ena och det andra. Man ska inte kasta sten när man själv bor i glashus.

cajsa jussila

13 mars 2012 09:17

Ni e båda såå välkomna att läsa min blogg o att ha era synpunkter... Men de känns inte bra när de blir för negativ energi här inne..
så upp me hakan Skeptikern:) ingen vill dej illa :)

 
Marie

Marie

13 mars 2012 17:33

Ja, det är ju inget kul o läsa det som "Skeptikern" skriver om mig:( Men jag har valt att inte ta åt mig:)

Änglar i mitt hår kan du b.la hitta på Adlibris.se där kan man köpa hennes böcker. Hennes andra bok heter Trappor till himlen, änglarna visar vägen. Tyvärr har jag inte hunnit läsa den ännu, men kommer absolut att göra det:)
Roligt att jag kunde komma med lite förslag, tror inte du kommer bli besviken:)

Kan även tillägga, att denna boken har även hjälpt mig väldigt mkt. då jag har ganska mkt inom mig...

Många kramar!!

http://www.emilbenjamin.blogg.se

cajsa jussila

14 mars 2012 09:07

Tusen tack, för boktipsen:)
ska absolut läsa dom;)

varma Onsdags kramar till Dej :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards