cajsadiva

Alla inlägg den 2 april 2012

Av cajsa jussila - 2 april 2012 15:28



                                 En liten  ängel kom under dagens meditation... 

 

                                  

 

en liten ängelpojke lyste i ett vackert sken... (har tidigare berättat om de fina vackra sken som änglarna har runt sej) man blir så rofylld av ljuset..

En  Ängel  kvinna stod bakom pojken.. som att hon  ville visa att,

"jag tar hand om honom"...  

 

Vi har alltid någon när o kär som möter oss på andra sidan.. 

en själ som beskyddar... 

jag ser det som att,  vi hamnar på andra sidan där lever vi sen vidare som fria själar

utan en fysisk kropp , som kanske har burit på sjukdomar smärtor eller andra beskymmer...    


Det är aldrig vi som bestämmer vem man ska ha kontakt med..

När någon från andra sidan ger sej till känna, så görs det oftast att någon rör vid en, känslan att någon iakttar en...

 man kan oxå uppleva som att en kylig vind sveper förbi...Ibland kan man även känna känslan som att någon lägger sin hand  ex  på ens axel..

 

                                

Jag tycker att vindarna e annorlunda .. beroende på vem som tar kontakt..

Är det någon kär  så blir vinden så behagligt varm..

när vinden känns kylig så är det oftast själar vi ej känt till...

Guider el andra själar som sökt kontakt..

 

Varför den lilla ängeln idag dök upp i min meditation, vet jag inte...

kanske kommer han tillbaks ?

Han fyllde mitt hjärta med värme..  mitt hjärta gråter  alltid,  när jag ser änglabarn , samtidigt  känner jag   Kärlek & Glädje i deras Energier..

 

                                      


 

      

Av cajsa jussila - 2 april 2012 11:21




                          


                  Ska damma av Kvasten o snart bege mej mot Blåkulla!


Påskkärring, är enligt gammal svensk folktro en Häxa som enligt tradition flyger på kvast till Blåkulla på Skärtorsdan för att sen återvända på Påskdagen!


 
 

                                           

Påskafton firar vi hos Brosan o hans fru Bitte... Om Solen tittar fram så ska vi Grilla!

Långfredan tänkte jag duka till bords här hemma....

   Dimi har redan målat fina PåskÄgg...

Tänk att vi redan är inne i April månad!!  wii va allt går fort... !!  

 

Nu e det ju  PåskLov... Vi ska inte hitta på nåt speciellt... 

måla fler  ägg  och baka lite,  bara ha en skön vecka... 

här händer så mycke annars me så..   

 

Helgen som gick var riktigt Bra.. ! 

På fredan var det Tjejmiddag hos Vännen Katarina...  

Hon bjöd på en fantastiskt god o vacker smörgåstårta...

    

 Bacon och Kycklingfyllning... mums !!

   

efter maten blev det present spelet! hi

  

riktigt skoj o vi alla blev tokiga i jakten!  eheheh

jag vann 7 paket inte illa! hih  

 

badmössor & toaborstar va några av presenterna haha

  

vi stylade om  oss... jag o Terese..    

    

men inte moster o christine...

Kvällen var så  Lyckad... så mycket skratt att kinderna värkte hahaha

Vi fick även avnjuta av en helt  fantastiskt god hemmabakad daimtårta!

  

tårtan smälte i munnen...  

 

 

Tack Katarina för all god mat , dryck o härliga skratt ... En lyckad afton !   


På lördan kom Farmor Ankas Gossar Kevin o Lian...

det blev full fart på en gång!! heheh...

Även grannens barn kom o lekte hos oss.. 6 barn som  fyllde hemmet med lekar bus o massa skratt....

De var ju Lördag så den stora Godis  Skålen kom fram..

                  barnen blev helt saliga ...  

Barnen somnade strax efter 8 ..

Jag gick  o lade mej kl 21.00 En Lördag!    Det  var en utslagen farmor anka som somnade gott! hehe... De tar  minnsan på krafterna att leka o busa ..   

vi var även ute ett par timmar , vädret var inte de bästa men barnen hade skoj o sprang runt o lekte...

Igår söndag.. vakna pojkarna runt 07.  

Fixa ihop frukost , sen var det fullrulle igen .. vi gick ut en runda men de var ännu kallare än i lördes..  Mössan värmde gott!

Till Lunch blev de våfflor    en riktig barnfavorit!


     

Lian Kevin och Dimi... barnen leker  bra tillsammans...   

  

speciellt dom här två.. dom e  väldigt bra komipsar...   

Lian som är mindre leker helst ensam me hans bilar       


Veckan slutade me filmtajm..  

Dixi o jag låg o kollade på film hela kvällen... mysigt...   


Nu e de ny vecka, nya tag... Ska ta ut mattor o dammsuga.. därfter ska jag meditera... har ej gjort det på ett par dagar...     


                                  måndags kramar till Dej    



Ovido - Quiz & Flashcards