cajsadiva

Alla inlägg den 15 maj 2012

Av cajsa jussila - 15 maj 2012 09:32



Igår var det klassmöte i Dimis skola.... Det har ju varit på  tal om att hennes skola ,Östra skolan i Eslöv.. ska stängas..

Men beslutet har gång på gång skjutits upp!

flera föräldrar är självklart upprörda över detta förhalande...


Nu väntas de avgörande beslutet i slutet av denna månad/maj....

 

      

fast hur det än blir så får säkert barnen gå kvar minst ett år till på skolan...

det har varit på tal att det ska rivas o göras bostäder... 'denna byggnad kommer ej att rivas, den ska bevaras...


men alla små längorna runt om klassrum, ska rivas...


 kommunen måste skaffa fram bra klassrum till alla dessa elever som står utan skola ev   år 2013..!!

det har lagts fram olika förslag men inget har hittills gått igenom....

 

 

några av barnen o så lady..

    

Dimi trivs bra i solen och  i skolan hih

 

Vi hade tipsrunda i går med klassen... det var trevligt !

 

Idag tisdag 15 maj ... en fin solig dag.... Vinkar  varje morgon Till Dimi ute fr balkongen.... Tog fram kameran ..

   

Dimi hon vinkade glatt med en morgon bulle i handen!    

    

härligt när solen lyser fram genom träden....

 

 

Pappa e kvar,  han stannar tills nästa tisdag...

då flyger han hem    till Norrland o snön!! brrrrr

 

Igår hade jag ett samtal....

 

"min fläkt går på när som helst på dygnet"

sa kvinnan i luren....

 

Jag såg då framför mej en gestalt som rökte under den...  


 "jag slutade röka för  många år  sedan  " svarade kvinnan....

 

En man steg fram o ställde sej vid fläkten...

 

Han tände en cigarett o blåste ut röken...

 

"Det är min man"! utbrast kvinnan...

"han rökte alltid under fläkten , han stod där jämt , var  stor- rökare.. "

 

Bengt min man , gick bort för ett  årsedan,

berättade kvinnan...


 " Är han här o röker under fläkten igen"? frågade hon  ...

 

"ja, det är han nog allt" svarade jag...

 

kvinnan berättade att häromdagen hade hennes barnbarn tyckt att det luktat rök i köket" !

kvinnan skrattade glatt ... "då måste det varit  Bengt som stått där o rökt!"

 

Hon blev både fylld av skratt o gråt...

 

"jag e så lycklig att du fått kontakt med honom" sa hon tacksamt....  

 

Bengt visade mej en bil... "vad är det för färg på den?" undrade kvinnan...


"  det är en röd bil" , svarade jag.. "åh, det är helt rätt" hörde jag i luren...

 

"Bengt Älskade hans Röda Amazon   vi köpte den 1969 "....

 

"Vi har kört Sverige runt flera gånger med den bilen!" ,


 berättade kvinnan med glädje i rösten...       

 

Såg en yngre man vid bilen... "  det stämmer, vår son har bilen i dag" svarade hon....

 

Bengt vinkade o sände massa kärlek till henne , sonen o barnbarnet..  

 






Skapa flashcards