cajsadiva

Alla inlägg den 16 maj 2012

Av cajsa jussila - 16 maj 2012 12:04

  

Fyy va tråkigt det är .... med regn... allt blir så dystert grått...

jag har svårt att tycka de e mysigt med regn... 

 

nåväl man kan ju tända ljus .. de  lyfter stämningen... en aning...

   

åt frukost  framför morronteven i dag, tillsammans me darlingen....

Det lättade absolut upp de grå o trista!!

 

Nu har det slutat regna o luften känns som en vicksblå..hih

saknar solen.... i går var de fint o varmt... det blev glass på torget!

 

   

Alva o Dimi ... åt varsin bägare med blandad strössel..

   

Sandra tog bägare med lakrits sås..

 

Senare på eftermiddagen kom  Dixi, Kim med hans dottern Celinn( mitt barnbarn)

 

vi åt kyckling curry gryta med ris o till efterrätt blev det Glass... 

     

Celinn åt en pärontopp.. vips så var den slut!

 

"mer glass!"   

 

Arek stack iväg o klippte sej efter frukosten....

 

 

 

    

  smög o tog en bild på min läckerbit!! 

 

Resan till Polen e bokad !!   vi flyger dit den 14juni  

vi har bokat hotell nära hans familjehem .. Areks mamma blev lite besviken så klart, hade ju önskat att vi skulle bo hos dom..

Men de kommer bli fullt hus, så drf valde vi att bo på hotell..

vi kommer fara runt gator o torg... Areks föräldrahem är nära 

  warszawa   vi längtar!!

Och speciellt mycket att få träffa Areks son Matteus!    

 

Dimi har hittat drömklänningen  till Bröllopet..

 

        

  denna bedårandes rosa dröm vill hon ha... tunna strumpbyxor o klackskor!

så klart hon ska få de!  

 

 Nu till några andliga rader....  

 

Har under dessa år samtalat med många Änglar...

det som komit över mej är att de så ofta "talar om födelsedagar!"

Nästan vid varje sittning så tar de upp att någon fyllt el fyller år..

De sänder blommor ,rosor mest    som jag lärt mej att tolka att det betyder samma här på jordlivet som på andra sidan... Kärlek!  


"hon/han sänder dej kärlek" brukar jag förmedla då...

ocj jag känner verkligen hur energin blir så fylld av varm Kärlek... !

 

får även se Tårtor  !  vet inte hur många olika sorters tårtor jag sett under dessa år.. det är helt makalöst! hahah...        

 

men varje tårta betyder en födelsedag!   

 

självklart kan jag se samma sorts tårta flera gånger... så de e ju inte så att de hela tiden kommer olika   


Jag minns en dam som ringde för något årsedan

hade nyligen kontakt med henne o frågade om jag fick skriva om detta,

det fick jag! drf delar jag med mej nu  av detta fina budskap...


Alice  dotter Amanda hade gått bort..

Änglarna visade mej en Tårta med en pegasus...

en häst med vingar!   

 

Mamman svarade att det  var hennes favorit djur!

"hon hade bilder o mjukis djur med pegasus"

Vingarna betyder frihet...   

 

Amanda log och  vinkade...      

      bakom henne såg jag siffran 14...

 

jag förmedlade siffran,  mamman svarade att hon visste bestämt vad 14 stod för, men  ville gärna ha mer "bevis".....


jag frågad Amanada om hon ville visa mer.. 

Då visade hon mej  en bild på prinsessan Viktoria!!     


Mamman utbrast " Tack Amanda!", med tårfylld röst...

Det visade sej att Alice  födelsedag är på viktoriadagen 14 Juli!

Amande visade då även ett fång med rosor..  


Födelsedagar är  tydligen väldigt viktiga i andevärlden.. så som här på jordlivet.

 Tack Alice för att du ville dela med dej av detta fina budskap...  

    


Skapa flashcards