cajsadiva

Alla inlägg den 29 maj 2012

Av cajsa jussila - 29 maj 2012 08:30



en helg med Sol sockervadd o karuseller...!                                                 Kevin mitt barnbarn var hos oss, det är alltid lika mysigt !










                                                                                                                                                                                   

Dimi , hennes klasskompis nagwa och Kevin´!

 



'De fick varsett häfte med biljetter´, de blev flera  karuseller ...  saliga barn! hih


sockervadd  är ett måste på Tivoli!                                                                                            

Alva o Dimi åkte berg o dal banan!

Vi tillbringade minst 3½ tim, på tivolit.. barnen var lyckliga o mina ben var bort domnade! hahaha fy tusan va ont jag hade! fick sätta mej ner o vila ett par gånger  ...

Rullatorn e minnsan inte lång borta !!                                                                                                                                                                                                                                 






   Sen var det ju Morsdag...  vaknade av att Dimi viskade i mitt öra..

"grattis mamma på din morsdag"  vaknade med ett leende...  




"Vad skulle jag gjort utan dej ? frågade hon o gav mej en stor kram

den kramen värmde rejält mitt modershjärta! 

 

fick ett fint armband med berlocker av  sonen Mio 

     




jag älskar krimskrams! hih




                                                     

Kim o Dixi mina andra barn... stod med frågandes blickar när jag visade dom armbandet. "varför  fick  du det ?"     


"för att det ´´är Morsdag" svarde jag...!                                                                                                   Ni kan tro de såg ut som fågelholkar!!                                                                       Sen överföste de mej me pussar o kramar...´Fjäskisar!   hihih    




                                                                                                                                                                                  Trodde att min egen mamma skulle komma till oss

men hon kunde ej ...

jag gratulerade henne så klart !  

Mamma Du är Helt Fantastisk!!                    

                                                                                                                                                       



                            De fanns mycket fint på marknaden i år...

Vi hittade en jätte fin sommarklänning till Dimi...


             

 Underbara färger...! denna snygga klänning kostade endast 100 kr...                                  

                                                              FINA  DIMI...                                                                      IGÅR SÖNDAG VAR DET HÄRLIGT VÄDER.... DET BLEV EN SKÖN UTEDAG!   

MYS I SOLEN..... DIXI DIMI OCH VÄNNEN ARDITA....                                                                





iDAG LYSER DET INGEN SOL........DET REGNAR!!                                                   


MAN PÅVERKAS SÅ MYCKET AV VÄDRET... IGÅR MORSE ÖPPNA JAG BALKONGDÖRREN  O ALLA FÖNSTER  , DIREKT PÅ MORGONEN..    

SÅ ATT SOLENS   SKÖNA STRÅLAR LÖS O VÄRMDE UPP HEMMET...



'

IDAG E ALLA FÖNSTER STÄNGDA O JAG SITTER INLINDAD I EN FILT!hih







vad ska ske idag? inget speciellt... vännen Christine kanske kommer...

e sugen på att baka bröd ,ostbröd ..... gott!

bjuda grannarna o christine på nybakat...

en god soppa hade passat fint...   ja soppa får de bli idag!                                                   kram kram !  





















Ovido - Quiz & Flashcards