cajsadiva

Alla inlägg den 26 juni 2012

Av cajsa jussila - 26 juni 2012 16:35



Det blev ingen sol idag heller... Nåja de har varit en fin dag i alla fall!

Morgonen började med en låång god fruskoststund i soffan,

jag och Dimi satt i våra pyjamas o datorer , inlindade i varma filtar o goda nybakade Bullar, som Darlingen kom och levererade!  

vi mumsade i oss länge o njöt av morgonstunden..  


 Någon timme senare drog Dimi iväg ut me kompisarna...

jag slängde på mej förklädet o började städa!

                                                  

                                        


när de var klart blev  de en varm kopp te o ett samtal...


"jag vill så gärna få råd om mitt boende" undrade tjejen som hette Ida...


hennes manliga guide steg fram o skakade på huvudet...


"ha inte för bråttom att sälja " sa han...


" Hur kan du veta detta? " frågade hon

                                                 


jag förklarade att hennes guide stod vid hennes sida o förmedlade ..

Ida berättade att hon funderat på att sälja hennes bostadsrätt ..


Din guide råder dej till att vänta,  inte förhasta dej..sa jag.


Han visade mej en mörk ung man, kände att han var ej så pålitlig..


Jag berättade om den mörka killen o att han sårat henne...


Ida berättade då att denna kille var hennes pojkvän, o det var pga honom hon skulle sälja lägenheten, o flytta hem till hans lya i stället!


"har inte känt mej riktigt trygg med honom , är rädd att jag förhastar mej"sa hon

Guiden sa " torka tårarna o gå vidare"


Ida blev målös.. "jag har gråtit så mycket över hans svek..

"Tror inte jag har fler tårar att gråta!"..  


Fick upp en bild på en kvinna med långt ljust hår..

de kom fram att pojkvännen varit otrogen för ett par månader sedan

med den ljusa kvinnan...



Pojkvännen hade  ångrat sitt snesteg o försökt övertala Ida, till att sälja o flytta till honom..

"jag borde kanske fundera lite mer , jag känner mej inte trygg med honom längre" sa hon innan vi lade på...


                                              

"Du har fått råd av din guide som du bad om.. änglar /guider råder oss, men  sen är det vi själva som väljer att följa rådet el inte"...svarade jag


Tjejen Ida har jag aldrig träffat , ingen aning om vem hon är.

                                                  

                          

Det är lika fantastiskt varje gång men kan kommunicera med Änglar!

                                                  

                                  

Nu till dagens Utebilder! Gick ut till Dimi o kompisarna med mej hade jag Kameran.


       

 Lejla Dimi och Jennifer.. de e tillsammans nästan varje da´  

   

Söta Lejla..


 

Glada Dimi...

 

Fina jennifer....


Söta flickor som har skoj ihop.. ! De hann vara ute någon timme innan himlen blev grå....det började kännas "regn i luften"......

väl hemma slängde jag in en Blåbärspaj i ugnen.. den blev God  !

Nu har vi samlats i soffan  igen.. Jag  Dimi och Lady    o här stannar vi en stund,

    

  me mysbrallor o nallepuhtäcke!  Tokiga Underbara Unge!!  


OBS OBS OBS!!!

FICK PRECIS ETT SAMTAL FRÅN MIN KUSIN JEJE.. SOM ÄR I BORLÄNGE MED VÄNNER  PÅ PEACE AND LOVE FESTIVALEN...


blixten haR NYLIGEN  slagit ner precis utanför deras tält!!!!!!!!!!!!!!

 

bild tagen idag innan Smällen!!... Hon var glad men lite upprörd så klart..


"jag skrek som fan" sa hon... herrejisses!

 En rejäl smäll 13 personer förda meD ambulans till sjukhus!!...    fy så otäckt!!

Måste bara ringa henne om en stund o kolla läget igen...


kram  Cajsa


Skapa flashcards