cajsadiva

Alla inlägg under juni 2012

Av cajsa jussila - 11 juni 2012 14:08



" vi har 32grader varmt o har det jätte trevligt" stod de på smset från min mamma...                 som ´är tillsammans me min moster , kusin, o barndomsvän på soliga Turkiet!!           

denna bild togs samma dag.... förstår att de har helt underbart skööönt!!  


Sverige  vädret har inte varit nåt att skryta med...

På skolavslutningen var det sol.... Dimi hade somrig klänning o läppglans! hi

 

Äntligen Sommarlov!!  hon gav fröken en liten present,. oen sten med text och ett sommarkort..                                                                                                                  







'efter ett par timmar började det att ösregna!!

Dimi tittade ut o såg en ros ligga på gatan... "måste ut o rädda den" sa hon

sen sprang hon ut i regnet , men kom glad o blöt tillbaks, med rosen! hi

"den är till dej Mamma..".. Tack!                                                                                                                                                                                                                                                                                                       


på fredan var vi o hjälpte Sandra som jag e faster till.. de har köpt lägenhet mitt emot Mio o Carro! .. de blir nog många fika stunder där..  


När vi frostade av frysen så fann vi denna jäger.. isandes kall, gott!

Ardita kom förbi o tog de sista istapparna ! ....                                                                                                                                                                                                                                                           



senare på kvällen kom hennes syster o hon hem till mej...

Ardita o Arjeta.. fina vänner... 


Studenten tåget fyllde gatorna  me sång .... massa glädje!

de flesta studenter åker till ett ställe utanför höör o firar tillsammans

Dixi och  hennes vänner åkte me !

   Dixi  i centrum det gillar hon! hi                                                                                                                                        Lördagen var lugn o skön.. "bara hemma".... Mio var på svensexa .. Kusin Johan ska gifta sej..  samma dag som Areks bror gifter sej i Polen!                                                           

                      självklart kommer tankarna gå  till Johan & Helene...                                                                                                                                                                                                                           



Idag e de månad o jag ser faktiskt att solen tittar fram.....

håller på att tvätta o packa....ännu har jag o darlingen inte hittat/köpt va vi ska ha på oss, på bröllopet.... stressad.... Jaaaa! hahah

                                                                                                                    Ska iväg i morn o leta ....  hoppas jag finner nåt fint  och snabbt!  


Nu ska jag ta på mej sandalerna o ta en runda me Lady...  och fånga dagen... !



















Av cajsa jussila - 6 juni 2012 11:44



   I fredags var vi hembjudna till min bror o hans fru...Våra vänner från Spanien skulle komma på besök... ! Vi hade ej setts på flera år, men när vi väl fick omfamna varann så var det som "igår" ! alla år var som bortblåsta!                                                                                         Vi hade fantastiskt roligt mycke skratt  sång o glädjetårar!                                                        

många goa låtar  vi  rockade oss igenom !  Magnus Jose o Kim...


   

vi tjejer... Bitte Karin fr spanien jag carro  dixi o dimi..                                                                                             


 

jag imellan min son Mio o hans Sambo Carro...

 

lilla Julian var oxå med, han fick sitta o gosa i Carros famn...                                                           

Mina fina Ungar... Kim Mio Dixi & Dimi...                                                                                                     

Jose hade aldrig badat Bastu så  det var han ju bara tvungen att testa ! hi    

Han gillade det!  varm Sauna o kalla ÖL... de e härligt!     

 Brosan Jose o Mange                                                                                                                                        Det blev en oförglömlig kväll o vi lovade varann att snart ses igen!  


Dagen efter var det lördag.... då blev det födelsedags firande.. Kusin Jeje fyllde 24år!

hittade en riktigt gammal bild på oss.. hih..

det blev en trevlig födelsedag , några av kusinerna kom..

bröderna Johan o jocke med deras söta barn Linnea Ludvid och Wilmer...


johan med hans ´så underbara dotter Linnea... " pappa upp i dan" !  


 

dagarna har  sprungit sin väg har haft ganska så fullt upp med hem o barn...

Dixi o Jag har gjort likadana tattos... '

 


vi blev nöjda! '                         Mina Flickor..  

Idag e de Sveriges NationalDag...

här hemma händer inget speciellt...  kanske tittar några vänner förbi.

Arek bygger hus,  Dimi e ute me kompisar o Dixi sover ska väcka henne Nu.. !

Igår var det Samba fest i trollsjön, en park med sjö här i Eslöv.

DEt e ju student veckan nu , det innebär mycke liv o glädje på gatorna.,. Kul!  

Glada Studenter e härliga!! här e Mina två som tagit den...

 

Mio tog studenten 2010...  direkt efter skolan började han som målar lärling,

här med flickvännen Carro..



 


Dixi tog studenten förra året.. hon har arbetat på olika arbeten sen dess , i sommar ska hon arbeta på restaurang... Bra att de inte  e latmaskar! hih



Min stora son Kim... Han tog ej studenten , fast han kom in på  de linjer han sökte ex musikhögskolan!


han hade 200 poäng när han slutade 9an, o kunde valt att bli nåt rejält...

Tyvärr valde han en annan väg som ej tog honom speciellt långt..

Men det är aldrig försent, finns bara viljan så kan man komma väääldigt långt!!                                            Nu ska jag väcka Dixi o bege mej ut solen lockar!                                 

På tal om Sol ..,..  Min Mamma, moster bibbanm kusin sussie o vännen Marie åker till Varma Turkiet i eftermiddag... Underbart !

Önskar dom en fantastisk fin vecka med god mat , läskande drinkar o  värme!    































Av cajsa jussila - 1 juni 2012 09:34



                       


  idag är det den 1juni ... två av mina Underbara kusiner fyller År!! 



    

                                                                      


grattis kramar till DEj Monique  




 

 hon bor i Stockhom så jag kan ej ge henne kramen-live... 

men i sommar ses vi !!   hon kommer o hälsar på....Längtar!

   

grattis kram till Jeje me! 

I morgon firar vi henne:)                                                                                                                                                                                                                                                                                           Lite från i går.. jag fick håret slingat av goa Anna ..



   

blev så nöjd,, syns inte  så bra på denna bild..Anna är super duktig frisör  o härlig!





senare på dagen gick jag i väg o fick en ny tatto!

en väldigt svullen fjäril! hihi fan va ont det gjorde !! jag har fem tatueringar , men denna var fasen den värsta gjort skit ont!!!!!!!!!! aj aj hihi


ska göra en stor på över armen nästa månad.. fjärilar o text...

                                                                                                         ungefär så här, fast istället för skuggningen så ska det vara text mellan fjärilarna!



blev en ganska stressig dag.. men hann ändå en stund umgås med mina kära ...

söta snälla flickorna Abbe & Dixi!! hmmm



vilka e de här då?? kan väl ge några ledtrådar...   den ena e min fina granne, den andra min goa kusin som har födelsedag just i dag!    hi                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Dimi testade Areks jobbtröja och keps! hih





        

"mammas härliga unge" !

Dagen var rolig o givande.. fick ju både slingor fixade o ny tatto... plus ett par timmar me goa vänner o familj...                                                                                                                                                                                                                                                                                 

Idag ska jag till brosan o Bitte.. våra vänner från Spanien kommer på besök!

Jose o Karin jätte trevligt par som vi lärde känna ,när vi bodde i spanien...

ska bli så skoj att ses igen! 


vi hade Laserdome där ... en bana på ca 3000kvm de blev mycke spriing! hih

¨

ett lag,  redo att faijtas!

      

jag och Pedro ... en kille som levde i stor  fattidom´.. vi hjälpte honom med  mat , pengar osv.. han blev vår allt i allo kille... hans syster var ofta hemma hos oss ..

Här är systern Esmaralda o Dixi (så liten!) i vår pool, här bodde vi  ... Underbart!  '             

jag är så tacksam över att jag fötts här i Sverige .. 


Fattigdomen vi såg i Spanien var skrämmande!!

barnen gick i skola där, var som ett fängelse... låsta grindar o full bevakning.. 

det var så mycke knepigare o svårare att leva där, även fast vi bodde underbart, så det var  det med stor lättnad o glädje tårar,    jag landade i sverige igen!


Stor Fredags kram till DEj   

Ovido - Quiz & Flashcards