cajsadiva

Direktlänk till inlägg 5 juli 2012

fartfylld dag för farmor anka...

Av cajsa jussila - 5 juli 2012 18:19


Här hemma har det varit ett härligt stim o ös

 Som gjort Farmor Anka halvt Medvetslös!!   


Dessa  busiga Ungar e ju bara helt Underbara!! hihi

 

vi har varit hos Evelina o Alva ... här i Alvas lilla tält..

Det blev fika med saft och Gräddbulle.. Mums..   

 

                                                  

           Alva


   

                                              Lian


 

   

                                                  

    

                                                  

     Dimi & Kevin


Tyvärr blev det inget badväder... men vi tog bollen o tältet me oss ut o roade oss ett par timmar .

    

"det e roligt att vara hos dej farmor" sa Lian...

"åsså får man äta mycket glass" tillade han    hihi

nog har de gått åt några glassar.. men de  e ju så Gott!   


     Jag visade dom stugan som vi har hyrt i sommar... de blev så saliga när jag sa 

" att ni ska vara hos farmor några dagar då" Om ni vill?

" Jaaaa!!! ropade de o viftade högt me armarna som i ett seger mål"   


"får vi bada hur mycket vi vill Farmor? o får vi  äta glass i stugan?" 


  undrade dom...  " så klart ni ska bada o äta glass"!


 

   Nu har de precis åkt hem.. men kommer snart igen...  


Idag har jag stått en hel del vid spisen.. pust...   

har lagat pasta med sås, korv med bröd o nu har  steken  i lergrytan , som jag satte in för 2½ timme sen blivit klar, grytan är full med goda grönsaker...

till det kan man välja på Ny potatis el potatisgratäng, och svampsås!


Men Nu e jag banne mej  slut o trött på Kockandet!

Tog med 1 liter isvatten o satte mej framför datan!   


Tänkte berätta om samtalet jag hade  häromdagen med Patricia!

fick veta att hon tidigare skickat ett mail till mej o undrat vart hennes borttappade armband tagit vägen..?


jag hade svarat " får upp kök, kolla där"! ...


Patricia hade hittat armbandet,  det låg i en låda med köksartiklar nere i källaren!

                                         Lustig tyckte vi båda !   


Nu ska jag duka fram Maten till alla med hungriga magar!  Kram  

 
 
Ingen bild

Karin Hack

6 juli 2012 12:42

Tänk om jag hade haft hälften av din energi Underbar. Ingen får mig att må så bra som du.. <3

cajsa jussila

8 juli 2012 13:15

vi mår bra av varandra:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards