cajsadiva

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2012

Andligeheter i stugan...

Av cajsa jussila - 9 augusti 2012 11:40


Första natten i stugan, så kände jag en oro komma över mej ,

vi sov i våningsängar... det fanns två sovrum med flera vånings sängar i.


Sovrummet längs in i huset valde vi att sova i, men jag kände som sagt obehag redan första natten... vaknade flera gånger av att en andekvinna stod vid sängkanten..

en  väldigt gammal tant.

hon bar en sjal runt huvudet...

                                                  
         


jag försökte skaka av mej henne.. men de visade sej vara omöjligt!

hon väckte mej hela tiden o sa. "byt rum"!...


den natten fick jag smuga mej ut o lägga mej i soffan !!


Dagen efter så tog jag alla våra sängkläder o bytte sovrum!


i det andra rummet sov jag bra... Andekvinnan såg jag endast en gång till under den veckan vi var i stugan... Det var när jag höll på att borsta tänderna,  då såg jag henne skymta förbi bakom mej, när jag  stod framför spegeln ..


Min mamma o några andra, sov faktiskt inne i "kvinnans rum".. men de kände inte av något... jag frågade varje morgon  " har ni sovit gott"?

"jadå, fick jag till svar, varje gång!   


Idag e det Torsdag... händer väl inget speciellt, jag och dimi ska ut o handla ny skolväska till henne o nya skolprylar till nästa vecka...

Då sommarlovet tar slut...  

wiiiii ska bli 5 klassare!!


Nu lite nytt ang huset.. vårt "drömhus"... Det blir inget av det bygget!!



Arek köpte huset o tomten av en släkting till honom.. pengarna betalde han o satte i gång med bygget.... Då plötsligt började släktingen strida om att få mer pengar...

trots att en utvärderíngsman utrett priset osv o bedömt att huset och tomten var värerat till  den summa  som vi köpt det för...


trots det blev inte släktingen nöjd.. .så i stället för att tvista så "tog Arek tillbaks köpet"..... ¨nu får vi tillbaks pengarna som vi betalt , så vi ej förlorar något, o självklart har vi en jurist som hjälper oss... "


Jätte trist ... men jag det är  bara att trampa vidare.. o vi har redan hunnit kolla på två nya tomter!   


Men en sak har jag lärt mej... GÖR ALDRIG AFFÄRER MED SLÄKTEN!!

Arek o hans släkting är inte alls ovänner, utan ses som vanligt ...

fast några fler affärer gör det inte mer tillsammans! hi


Skön Torsdag till DEj ...   



 
 
Ingen bild

Cecilia

10 augusti 2012 09:34

Hej! jag behöver lite hjälp av dig, om du hade velat försöka hjälpa mig.. Jag har slarvat bort en plastkasse med massa lösa foton som tillhör min pojkvän. på hans släktingar och från hans barndom. Kan du försöka se vart jag förlagt dessa?
Tack på förhand! <3

cajsa jussila

11 augusti 2012 13:00

hej jag tror de ligger i en skänk /skåp.. lycka till kram

 
Ingen bild

Karin Hack

10 augusti 2012 11:15

Du är för go.. Skickar in dina släktingar i spökrummet hahaha :)

PUSSAR
<3

cajsa jussila

10 augusti 2012 14:22

hahah Tänk om de vetat :-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Skapa flashcards