cajsadiva

Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av cajsa jussila - 19 augusti 2012 19:50



  Vilken varm eftermiddag o kväll... Solen har verkligen jobbat för fullt idag!   

shit rent ut , Vilken Värme..!! pust .. hih värmeslag flåsar mej i nacken!!


Planerade att åka till sjöholmen, där vi hyrde stugan....

Jag Dixi Dimi och Erik... Men jag började känna mej stressad, hade tvättstugan, o en hög med kläder att vika o sätta in i garderoberna...  

så jag stannade hemma o svettades i tvättstugan!!   


tog lady ut på en lång runda sen ... de var skönt ,för vinden fläktade gott!


Dimi o de andra åkte i väg.. först blev de middag hos Dixis pappa, thai mat..

han är sambo med en thailändska..


" maten var skit stark mamma"  sa dimi när hon kom hem..


hon  hade ätiti en  massa ris för att dämpa smärtan i tungan!  


hih stackare..... jag e själv super känslig för starkt kryddad mat..  vet hur djävulskt ont de gör i tungan!! hahah  


Jag hade lagat pommes, kycklingfile o sås.. så de blev snabbt  till att värma till henne..

                   

           men först  blev de bad..!

 

Dixi tog denna fina bild...


på hemfärden blev det glass hos brosan o bitte.. Alva deras barnbarn var oxå där..

 

Super glada töser !


Nu ska vi kolla på en film och poppa popcorn.... filmen är  med cher & christina aguilera...

vi har sett den innan, men e helt klart värd att se fler gånger.. bra musik!!


Nu precis ringde min mamma..  

hon o moster bibban , samt  deras vän Lena , har varit i Italien i 9 dar!!


 "vi har haft jätte bra men  det har varit 40grader varmt!" sa hon....

oj jäklar !! o jag som gnäller om värmeslag här i vår svenska värme! 


Nu plinga micron Popcornen e klara!    

söndags kramar till DEj ...   

  

Av cajsa jussila - 19 augusti 2012 10:22



Mina Guider har tydligt förmedlat att jag ska "ta en paus från den andliga"...

men hur lätt är de?? hih... Det e nästan Omöjligt... men guiderna har gjort det möjligt , eftersom de stängt min kanal till andevärlden...!


            har försökt få kontakt, men knappt lyckats!

så jag har helt enkelt fått ta en paus... " mot min vilja".


Mina änglar  vägleder , de vet vad som är bäst för mej just nu.

deras uppgift är att stötta o hjälpa en genom livet...


          



jag har så klart kvar min förmåga, ser o uppfattar saker,´när andevärlden tillåter...

som sittningen på bröllopet i Polen som jag skrev om häromdagen...


samt i helgen hade jag en sittning ,åt en kille som är kompis  till mina barn...


den kontakten var rörande..   


delar gärna med mej av den upplevelsen/kontakten... men vill  först höra om det är  ok.. 


En av mina nära vänner , var med om en  läskig upptäckt i går..

hon hade kommit hem på kvällen o upptäckt att  två ljuslyckor stått upp o ner på köksbordet!

Ingen hade varit hemma hos henne.... Hon har tidigare frågat mej ,


" Cajsa finns här någon, känner ibland att jag inte är ensam"...


jag har fått fram att hennes morfar finns i hemmet..

han beskyddar henne...


Men nu börjar jag tror att det Inte bara är han ,

utan en annan själ, som gömmer sej och som morfadern försöker få bort!

                        


 Nu när jag skriver detta så får jag upp en kvinnlig själ... en kvinna med vågigt hår , väldigt smal, hon kommer från ett annat land...  ett land där fattigdomen är stor...

känner bitterhet o ensamhet med denna kvinna...  inga positiva energier...


 Vill verkligen  besöka vännen för att se om jag får upp någon och i så fall vad!?

Återkommer....


Ha en mysig söndag...  tvättar o pysslar lite.. saknar min Darling ,mycket..

han kör hemåt i morgon från Polen.... L ä n g t a r....  


 

       

Ovido - Quiz & Flashcards