cajsadiva

Alla inlägg den 23 september 2012

Av cajsa jussila - 23 september 2012 09:27


                            Tjejmiddan var jätte trevlig som alltid..  

 

 

 

till förrätt blev det denna  goda räkmacka...

             jätte smarrig...!  

 

till varmrätt blev det baconlindad fläskfile potatis kroketter sås o goda tillbehör

förbaskat Gott!!

efterrätten var oxå himelsk god... pannakotta   mmmmmm

 

Middan var hos kusin Linda som bor i stan i en stor mysig lya..

 

      

vår lilla tjejmiddags grupp;) 

 

     

Dixi tittade upp senare på kvällen , efter jobb...

hon arbetar som servitris i stan o trivs fint... jobbar hela helgen....

 

 

                

" Ta en bild på 45åringarna" sa Linda...

 

"vadå vi har ännu ej fyllt 45!! "  

 

det är exakt en vecka mellan mej o kusin Sussie..

 

jag fyller först sen hon.... båda nu i oktober...

 

Så här får ni en bild på 44åringarna i stället..  !

 

      

jag och Christine.... kvällen var kanon rolig massa skratt o  rosevin! hih

   

Sussie o Linda.... Taack för en lyckad kväll.. vi ses snart igen... då blir de hos Anna;)

 

Vi brukar ses typ varannan månad.. oktober e fullspäckad med födelsedagar...

kusiner moster jag osv.. varje vecka fyller någon...   många paket o tårtor! hih

 

igår var det en  lugn lördag,  Jag lagade hemmagjorda pizzor,en med musslor tomat ost..   sen blev de två¨till... med skinka ost / salami ost...  

bjöd hem Mio och Carro på pizza kväll...    

 

 

Nu e sköna söndagen här.. grått o trist väder... ser ut att bli en innedag...

synd jag inte har jäst hemma, då hade jag o dimi bakat ostfrallor... !

 

Vi får hitta på något annat, kanske rensa i garderoberna...    inget skoj, men de känns riktigt bra , när det är gjort! ihi

Filmen Avatar visades på 4an i går..  

var för trötta så vi alla somnade i från filmen...hi

så nu på förmiddagen ska vi ge den en ny chans.. vi har aldrig sett den ,men jag tror den e  grymt Bra!

så nu ska de rostas mackor o kokas te.. fram me brickan så vi kan bänka oss i soffan ,

F i l m t a j m ... !

skön söndag till DEj..   

Ovido - Quiz & Flashcards