cajsadiva

Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av cajsa jussila - 1 oktober 2012 08:29

har inte bloggat på ett tag... men nu denna morgon har jag laddat upp med en mugg te o  bilder från helgens marknad som var  i stan!

 

      vädret var riktigt blött de öste ner , men karusellerna var trots det fulla av glada barn/ungdommar! hih



 

   

dimi o hennes kompisar.. glada härliga ungar!   

 

    

Dixi o Erik passade Alva som skyddad sej för regnet under hennes fina Hello kitty paraply  

dimi o alva åkte några karuseller ... o så blevdet ju några goda nybakade munkar!

 

erik o alva... dimi o dixi åkte parise hjulet wiii vad de snurrade!!   hihi

 

alva kollade på den snurrande karuseller ..

 

"vilken vill du ha?" frågade vi  Alva, vid ballongståndet,

"Hässen", svarade hon o pekade  på den största ballongen.. Hästen så klart!  

 

 

dimi  o klass  kompisen Julia

 

  nöjda marknads besökare!

 

Dimi hittade denna skivan på marknaden... som blev hennes!

 

   

 

det blev flera timmars underhållning av hans låtar resten av dagen/kvällen!

 

en stylad dimi som dansade o sjöng till skivan i flera timmar   '

 

 

                                                 

Nu ska Ni få ta del av en väldigt stark förmedling!

 

 

jag har mediterat ett par gånger i helgen....

en ung ande tjej,kom fram varje gång.

                                                  


 

jag fick förmedlat att hon var min guide... jag såg henne så tydligt , hennes leende tindrade så vackert..

hon var här för sända lugn , det behövdes!

 

.. hade känt mej stressad inombords ,hennes lugn påverkade mej.

vid varje meditation så förmedlade hon mej mer..


hon kom från USA, hette Katie, och var nitton år när hon gått över ,hon visade mej årtalet 1984.

 

"vad hände dej kära vän?" frågade jag

 

hon svarade "kidnappning"!

 

mitt hjärta började slå snabbt , jag stelnade till o funderade över om jag hört rätt!! 

 

" blev kidnappad av Jason" sa hon

 

jag blev väldigt rädd men katie lugnade mej, "jag har det bra, har förlåtit" sa hon

 

aldrig förr har jag skakat så mycket under en meditation!!

 

det var hemskt , grät  skakade mej igenom Katies förmedling...

 

Hon hade blivit kidnappad av hennes fd pojkvän Jason, som kört ut henne till skogen  där visade hon mej att han strypt henne..!!

 

jag grät  över hennes tragiska bortgång,  Katie stod framför mej i ett ljus av lugn..

Hon hade funnit frid  o tröstade mej!!

 

                                                  


   

                                              

det var en otrolig känsla...

flera timmar efter var jag skakad av hennes kontakt.

 

Jag såg och upplevde det Katie varit med om.

jag grät faktiskt ett par gg efteråt...hon berörde mej oerhört starkt!

 

                           

Det ä'r ju så att man ofta känner vad en själ förmedlar..

det är lika fantastiskt och gripande varje gång...

Och i vissa fall så blir men extra berörd o känslorna sitter kvar länge...

 

 

Till nåt helt annat... !! Idag får vi veta om det blir ett hus el tomt köp...

återkommer...  

 

avslutar med bild.. Dimis klass foto kom i fredags!

               

                        

 

                         

                  

 

                     Ha en underbar Måndag... Kram & Kärlek till DEj !

        

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards