cajsadiva

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2012

sjukstugan..

Av cajsa jussila - 11 oktober 2012 11:18



  Har haft Yrsel  i 4dagar nu... fruktansvärt otäckt..

Allt bara snurrar!!    det har ju lett till att jag fått ligga  ner under dessa dagar... häromdagen när jag gick ut me lady

så fick jag hålla mej längs husväggen för att Inte trilla!!   


Har tidigare haft det o varit hos läkare , då har  jag fått  veta att det är  pga mina stela nack/axlars muskler  ..jag e som oftast som en Tegelvägg!

 

får ofta massage o de hjälper.. för när nack musklerna blir för spända så ger det fel signaler till hjärnan,som tror att du "sitter när du står"

 

som sagt hemskt otäckt!

 

Idag känner jag mej lite bättre, kunde ta en kort morgon runda med lady, utan att stödja mej längs husväggen... F r a m s t e g !

 

veckan har varit tung o lång pga detta..

men jag har haft lite andligt besök fr katie i alla fall hi

 

        

en kväll när jag låg ensam i soffan, så såg jag ett ljus sken jag sneglade mot dörren o såg skenet..  

 

försökte sätta mej upp men då såg jag Katie gå från dörren till soffan!

mina ögon blev säkert jätte stora hih

 

Ett par sekunder senare var hon borta!

 

 

jag tog ett djupt andetag o log för mej själv..   

 

"hon är kvar, än så länge" ...

 

har haft fina vänner o barn här på besök i veckan..

Dimi e helt underbar på att ge en hjälpandes hand, när man e dålig..

hon kommer med dricka mat o ger massage, 

min stora dotter Dixi  kommer i dag...

           

                              

                                                  

 

       En stor Eloge ska även Fina Vännen Ardita ha..

                         

Hon har varit här varje dag o kollat till mej.. Helt Underbar!   

                                      

i morgon är det fredag, då e vi bjudna till vänner på födelsedagsfest..

Tyvärr kan vi ej gå..

 

Arek e super snuvig med hemsk hosta men jobbar från morron till sen kväll ändå.. och  med min Yrsel...

Rena Rama Sjukstugan! hihi

 

Nästa helg står jag med födelsedags fest här hemma..

håller på att planera inför det..   

 

Men nu ska jag återgå till min sköna Varma Riskudde  

Kram Kära Vänner vi hörs snart igen!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards