cajsadiva

Direktlänk till inlägg 19 november 2012

matglad helg :)

Av cajsa jussila - 19 november 2012 17:31

hela helgen har jag haft fullt runt matbordet.... 

 

Det har varit Trevligt..:) Många kära o nära samlade!

 

    

mina barn vänner deras kompisar o kusiner... ett mysigt gäng:)

 

     

några av tjejerna kröp ner i soffan, o mös... det blev lite bus i vanlig ordning!

det e så härligt att umgås me  barnen o vännerna.... Jag Njuter!   

 

    

 

  På söndan blev det stek... DEn blev God... 

 

Mio var en av dom som kom o åt.. jordgubbar med glass blev det till efterrätt..  

 

    

Dimi bjöd in sina närmsta vänner på middan... Jennifer Dimi & Julia... söta!

 

Celinn kom till farmor på ett trevligt söndagsbesök...

    

  självklart hade farmor  mer glass i frysen-!    hi

 

    Det blev en hel -helg -vid -spisen hihh  Men Mycket Givande o Mättande med All mat! hih

 

    Idag var jag o Dimi på utvecklingssamtal, hon går i 5 an nu...

        allt var bra ,Hon e Duktig i Skolan!   

 

Efter mötet gick vi på stan o små handlade  ... vi hade ett par trevliga timmar, Dimi prövade en del klänningar..  

 

   Hon fastnade för denna!     vit spets klänning...

vi ska tillbaks i veckan o testa den en gång till... hon e liiite velig när det gäller att bestämma sej... Lik sin Mor!!

 

jag e riktigt hemsk att gå o handla med... Kan Aldrig bestämma mej!! hahah

  

Vi firar Dimis 11års dag på fredag med vänner o Familj!   

Hon vill själva göra tårtan, med ett visst handtag från mej;)

 

Denna vill hon baka     


Bärtårta me massa god fyllning!! 

 

Vi sprang på några vi känner på stan o de hade en sån söt  hund!

 

     

 Nessi heter hon..Dimi blev så klart så förälskad!   


Vi har ju Lady våran Shitzu, men lite längre fram köper vi en till! 

  

       

 lady med husse ... ;)

 

      


Tack för en mysig eftermiddag!   

 

I morgon ska jag i väg o göra en ny tatuering... ska göra klart den jag har vid handleden.... den ska runt som ett armband ...

         

här e den ny o röd.. idag har den vita färgen kommit fram o jag e väldigt nöjd ,.

de e ju de viktigaste!    har en fjäril på handen , den ska fixas i morgon med..

Ni får självklart se resultatet!  

Jag o dottern Dixi gjorde likadana... i morgon ska den skuggas o blir mer "levande" 

 

Arek har fått tatto sjukan!! han har gjort två stora på kort tid o i morn ska han göra en vid bröstet! vi ska dit tillsammans det är en kompis till honom  som e "tatto killen" 

 

  Han har aldrig velat ha några innan... men så i somras gjorde tatto killen en på honom o han fick direkt "blodad tand"   

 

 ha nu en skön måndag ... jag ska slänga mej i soffan o koppla av..

 

 Ringa Darlingen höra var han e .. den stackarn jobbar jämt.. 

 

o sen ringa hem Dimi som e hos en kompis här i trappan..

 

ett varmt bad väntar henne;)

     

Två av Mina Favoriter!      

Kram på dej:) 

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards