cajsadiva

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Ny Födelsedag...

Av cajsa jussila - 29 november 2012 13:10



     

                       Idag den 29nov fyller min Äldsta Son Kim 26 år.. 

 

     

 

Han föddes i v 36 och var minst på hela avdelningen .. :)

Nu e han inte så liten Längre!

   

Grattis kramar till dej Kim..   

 

hans Lilla dotter Celinn har varit  ofta nu o hälsat på o sovit över hos oss, Mysigt    Hon e så sprallig o glad.. " va e de?" frågar hon ständigt hihih

 

       

igår blev det spagetti me köttfärssås... det var gott;) Celinn åt rejält! mums...   

 

Sen blev ett  varmt bad.. Plask & Lek... 

    

så söt... gosigt varm i  mysig badrock.. :)

  

  Dimi hade tid hos tandhygienist i går.. allt så bra ut... "du har fina tänder"...

Därefter gick vi o povade en ny mössa... hittade en helt underbar.... 

    v

vit  och fin med en fantastisk tofs:) va tycker ni?

" Den tar vi " Sa jag i skulle gå mot kassan...

men blev stoppad av Dimi.. "mamma, den kostar 350.- "! 

What??    Trehundrafemtio kronor för en Mössa??!! 

De blev ingen mössa... tyvärr alldeles för dyr...

Men jag tror nog att Arek köper den till henne, han skämmer gärna bort Dimi..  

 

fast Hon tyckte själv att den var alldeles för dyr... 

så jag tror INte hon vill ha den, utan tänker att hon kan få annat skoj för dom slantarna i stället!  

 

Han ska hämta henne idag efter skolan, de två ska gå på shopping runda.. 

hon ska få välja nåt fint, eftersom vi ännu ej har gett henne någon födelsedags present...   

 "jag o arek kan gå själva",  tyckte hon... 

de vet att jag stressar gärna ... att shoppa ska gå snabbt!! ... kommer från mej ,

som själv kan stå o vela i evigheter!   

 

 Nu har pappa o Tuija åkt hem o visst blev det tomt efter dom...

 

De köpte två ljusa mattor till mej, som jag länge velat ha...

 

Igår kom dom, fick beställa mattorna...

 

Mio min son kom i går efter jobbet o hängde me o köpte dom o bar upp dem..

Och idag hjälpte Kim mej med att sätta dom på plats. efter att jag dammsugat o skurat golven fina   

 

     

ljusa fina mattor lyser upp rummet;) Tack Pappa o Tuija... jag e så Nöjd!   

 

ser ni den fina tavlan?   DEn har min svärdotter Carro målat!!

jag fick den av Mio o henne i 45års present... jag Älskar den!!

hon e så duktig... !    Fast den hänger lite fel... hihi ska hänga i mitten, så klart! 

    

Mio o Carro.... Tack än en gång  för den Underbara tavlan!!   

 

Ha en fin dag kära Du... kram kram  

 
 
Ingen bild

Karin Hack

29 november 2012 14:01

Hipp hipp hurra, Cajsa blev mamma idag :))))

cajsa jussila

30 november 2012 10:40

jaa för 26 år sen ;) tusan va åren går:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards