cajsadiva

Alla inlägg den 1 december 2012

Av cajsa jussila - 1 december 2012 10:55


     God förmiddag....

Sitter här vid datan med mitt morgon te...känner mej utvilad o pigg!

Det är den 1 december.... Jul-månaden-e -här!!         

Måste plocka fram julstjärnorna till i morgon...

Iår ska jag inte pynta så mycket... endast röda ljus, rosetter o en julgran...

Satsar på den Enkla JUl stämningen;)   

 

I kväll ska vi hem   till Vännen Ardita o fira hennes födelsedag!!  

 

                                 

Grattis kramar till Dej min Underbara Vän, vi ses i kväll!    

 

Igår blev det en skön hemma kväll... pratade lite me vänner i tele... 

en av dom var Isabelle... en fantastisk ung tjej som  nyligen blivit mamma!   

 

   

                                              Till  söta Gossen Viggo..        

 

                                                                                                

  Isabelle o Jonathan (Viggos stolta föräldrar!) 

 

 

                             Härom veckan gjorde jag min tatto färdig... 

     

Tyvärr ser man den inte  riktigt bra,  på denna bild.. men jag e i alla fall Helnöjd!   

den tog två timmar att göra... o visst tusan gör det Ont!!  hehe


 Å så  Lite andlighet... 

 

 

Iveckan var jag o hälsade på en kär vän...  jag lånade hennes toa o när jag öppnade dörren så stod där en kvinnlig själ o väntade på mej:)

 hajade till men kvinnan log så varmt mot mej...

jag förstod att hon ville min vän något.. hon följde efter mej ..

 

" jag har en kvinna med mej" sa jag 

min vän tittade på mej , med stora ögon... 

 

Jag förklarade hur hon såg ut o min vän förstod snabbt vem hon var!

 

andekvinnan tog sej för bröstet.." här gjorde det ont ",sa hon

 

" hon dog pga av det" svarade min vän..

 

Kvinnan började sjunga! min vän blev så berörd o berättade att hon alltid sjungit,  när hon levde..

 

"hon sjunger fortfarande, på andra sidan" förklarade jag...

 

Kvinnan ville förmedla kärlek o ett varmt Tack , till min vän..

 

" du var med mej ,jag vill tacka dej för det",  sa andekvinnan

 

Min vän nickade tyst , hon lyfte blicken mot mej o sa,

 

" jag var med henne när hon dog"!

 

då först0d jag vad andekvinnan tackat för... Att min vän funnits vid hennes sida, när hon gått in i ljuset..      De hade haft en varm stark vänskap... 


det blev en fin förmedling som berörde , de gör alla budskap....  

 

Att kunna tala med våra Nära o Kära är en Fantastisk Gåva..

 

jag e oerhört tacksam för den... o vill så gärna förmedla så mycket jag bara orkar! 

                                 

                              Var rädda om varann Livet är Här o Nu ... 

 

Nu ska jag gå på stan o köpa present till sonen Mio, hans 22 årsdag firar 

  vi i morgon!   Alla dessa Födelsedagar- härliga men Många !    

Skapa flashcards