cajsadiva

Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Lucia...

Av cajsa jussila - 13 december 2012 08:57



                                       

 

 

 

 

Idag är det Lucia... Det är en härlig julstämning denna morgon.. i både teven o radion hörs lucia sånger... Igår gick Dimis klass Lucia för pensionärer i stan...

hon var tomte flicka med en röd rutig randig klänning... 

 

                         för något årsedan var hon Pepparkaks gumma.-.:)

                

 

     

här som tärna o tomte mor...   



Nu är det inte många dagar kvar till julafton....    

vi ska vara hos brosan o hans fru... Många i familjen kommer samlas där... Trevligt!

Dixi min dotter åker på söndag, till Thailand...   

fantastisk roligt för henne... Men jag kommer sakna henne jätte Mycket!! 

 

       

 

            Jag o Dixi... Julafton Förra året...  det blir tomt utan henne i år...   

 

Darlingen åker nästa vecka till Polen... firar jul med föräldrar son , släkten där.. 

 

 

           

 

Kommer sakna honom med, fast han e ju hemma efter någon vecka igen;)!

 

Måste bara visa er hans nya tatto...!   

han har som sagt, fått en rejält "blodad tand " för tatueringar!

här är den senaste... 

                 

 

                       

STOR EN....  det blir  ca 4-5 timmar till under nålen  , tills den e klar! 

 

 

Nu under december månad,  blir  det alltid glögg - Jul kvällar hos släkt o vänner...

   M y s i g t !! 

 

 


                        <   

 


 

                                I morgon ska vi till Vännen Christine, på Tjej middag.... 

vi ska även spela julklapps spelet !   

 

Nyårsfirandet blir hos mej...   

tillsammans med goda vänner ... 

       här e nog några av dom som  vi kommer fira in det nya året med! 

 

     

 

                               

                      

 

                                                     

 

säkert blir vi fler.... Har inte hunnit ut till alla,  än...   

 

                   ser framemot en Mysig o Rolig Nyår!!   

 

 

 

                   Men först e de ju jul o glögg kvällar att längta till !

 

                         

 

    Å så lite andligehet..... en Yngre kvinna ringde ..

 

" kan det vara möjligt att få kontakt med min bror?"

 

" vi gör ett försök" , svarade jag....

 

En ljus yngre kille kom fram... jag såg ett halsband med ett kors , runt hans hals..

 

Runt honom flög en Papegoja!   

 

jag förmedlade vad jag såg.. ¨Kvinnan svarade att hon hade nyligen köpt en leksaks papegoja , som hon hängt över hennes nyfödda sons säng!

 

 " Är det min Bror?" undrade kvinnan...

 

killen svarade,  "September"....

 

"han dog 5 dagar innan hans födelsedag  i september" svarade kvinnan....

 

Killen fortsatte att förmedla...

jag fick  en starkt känslan att han valt att ta sitt liv...

 

Jag berättade vad jag tolkade o fick bekräftat att det var så...

 

brodern hade tagit sitt liv för 2 årsedan.... " jag saknar honom varje dag" 

 

sa hon .... Brodern visade upp papegojan ännu en gång o sa..

 

"jag e  fri som en fågel"...

 

Han förmedlade att han var fri o lycklig att systern inte skulle gråta mer.. 

 

Andreas, sa han plötsligt... " det är vår bror!" svarade systern..

 

"han vill att ni ska vara tillsammans" sa jag..

 

Systern berättade att de inte haft kontakt på ett tag, men att hon funderat på att ringa honom... 

 

Brodern på andra sidan ville att de skulle vara tillsammans o ta hand om varandra...

 

"jag lovar att ringa Andreas", sa systern innan vi lade på..  

 

 

 

Visst e de viktigt att vi bryr oss om varandra... Här o Nu...

Vi vet Aldrig när Livet här på jordlivet , tar slut...

 En Kram är ett  fint kärleks bevis.. !


 

 


 
 
Ingen bild

Fia

13 december 2012 18:20

Hej Cajsa

För 1,5 vecka sedan kontaktade engelskmannen mig igen og sa att han ville att vi skulle satsa. Sedan hörde jag inte mer från han. Varför gör han så? Plockade bort han nu så han inte kan kontakta mig för jag mår dåligt när han gör så. Är han borta nu från mitt liv?
Ser du fortfarande om jag kommer att träffa en ny? Du skrev inom 2 månader men än så har han inte dykt upp. Har plockat bort mig från alla dejtingsidor så det kan inte vara där.

Kram och God Jul!

cajsa jussila

14 december 2012 13:07

HEJ fia. bra att du plockat bort honom... han e rädd att vara ensam o behöver massor med bekräftelser.. Om han hör av sej igen så var tydlig mot honom! jag får att träffen me den nya killen kommer:) du ska ut o träffa pers/vänner:) kram o lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards