cajsadiva

Direktlänk till inlägg 17 december 2012

En God Helg....

Av cajsa jussila - 17 december 2012 08:41



God morgon.... hur har helgen varit? ..... Jag har haft en väldigt God Helg....!

 

Ifredags var vi på tjejmiddag hos vännen Christine... 

 

      fint dukat med glitter!


         

maten var god ,,,gubbröra på grovmacka till förrätt-.

stek med  hasselbacks potatis o rotfrukter, sås till varmrätt

fruktkompott i ugnen med vit choklad , o glass efterrätt...

 

   Hela Kvällen var Toppen.... som alltid!

 

                     

 

 

       Julklapps spel blev det...! det e verkligen ett trevligt Spel...  

 

           

jag vann detta fina par....   

 jätte sött!! alla fick vi fina klappar... ljus , hjärtan, jul skål ..

 

     

 

                   Nästa Middag blir i Januari 2103 ... Hemma hos Mej!   

 

Dagen efter blev jag så glatt överraskad, över ett blomsterbud!

    

                 

Så fin JUlgrupp med två ljus i .... det var från  Elsa som jag hjälpt finna  några bortappade pass..... hon skickade en fråga , här till bloggen o fick svar:)

 

                            Blev Djup Rörd & Glad  Tusen Tack Kära Elsa! 

 

 

Lördagen blev  en mysig kväll i soffan....   

darlingen me hans nallehund... hih

 

      

Dimi fyllde soffan me täcken o kuddar... Mys pys...   

 

Arek lagade en väldigt god potatis/korv gratäng...

gör en potatis gratäng ,  skiva i  tunna skivor korv purjolök o broccoli..

grädde,  ost ovanpå  och en god sallad till.... de e enkelt o himla  gott! 

 

På Söndan for Dimi och Arek ut på julklapps jakt...     

 

               

Hann fånga dom på bild innan de smet ut! 

 

Någon timme senare kom de hem me klappar.... JUlgranen ska upp i veckan så alla 

paketen kan läggas under den...   

 

 

I går åkte Dixi  och Erik Till Thailand.. resan skulle ta 18 timmar.. 

så de e nog inte framme än!!

De skickade en bild till mej från Skurup.... Glada med resfeber!! hi

 

     

Underbara Ungar ....ha en underbar semester o var rädda om varandra..  

 

Känner mej lite orolig, men de släpper väl när jag får höra att de kommit fram o allt gått bra...

 

Idag åker Darlingen till Polen.. hans resa tar 50min me flyget från Malmö!

  han blir borta tre veckor... oftast brukar dom veckorna gå väldigt snabbt...

de e så mycket julfirande o fixande här så tiden bara far sin väg...!

 

     

Nästa år ska vi fira både JUl & Nyår tillsammans.... vi skulle egentligen flyttat in i huset nu i dec o Areks föräldrar skulle kommit hit från Polen...

Men nu blev det ju inget med det första huset..

 

Så vi satsar på de nya huset i stället!   

 


När man ser denna bild, så längtar man till Vår o Sommar...   

 

Får längta ett tag till... Nu e det endast 7 dagar kvar till JUlafton...

 

Jag och Dimi ska fixa allt denna vecka, sista klapparna, julgranen o sista pysslet-.. 

sen ska vi njuta! Har verkligen inte stressat denna jul,o tänker då inte göra det heller!!           

 

 

                                      

 

Ha en mysig måndag... Kram kram!


 
 
Ingen bild

Fia

5 januari 2013 17:53

Hej Cajsa

Gick ut med vänner som du skrevoch träffade en man som jag gillar. Dock efter andra dejten så verkar han inte intresserad och han har inte hört av sig. Kan du se vad som händer?

Kram!

cajsa jussila

8 januari 2013 15:01

hej Fia,,, du kommer träffa några killar o bli smått uppvaktad:) jag tror inte att det är han som jag fick upp sist.. kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards