cajsadiva

Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av cajsa jussila - 13 augusti 2014 13:26


     hej kära Du ..... Det hände något väldigt speciellt idag...!

 

  satt ute på min lilla bakgård o drack kaffe, solen sken o fjärilarna flög runt...   

 

det kom en vacker fjäril flygandes runt mitt huvud...  jag har alltid ansett att de kommer med tecken från ovan, ett tecken om Lycka..

 


Nu när jag fått tillbaka mina energier, så beslöt jag mej för att meditera!

 

Meditationen gick väldigt bra, mitt hjärta fylldes på med glädje & harmoni..  

 

När jag en stund senare satt o bläddrade i en tidning, så hörde jag en svag liten röst ,

 

" jag är bakom dej"  jag vände mej  om, o såg då  en ung flicka i ett orange sken..

flickan kan ha varit runt 10-13 år 

 

" det ska bli fest!" sa hon 

 

"fest?" frågade jag med darrande röst...

 

"du förstår väl vad det betyder?" svarade flickan .... 

 

jag blev förvånad o visste inte vad jag skulle svara el göra! 

 

flickan  stirrade på mej,

 

" vi börjar med en hinderbana"! utbrast hon

                                                              vaaa?! 

 

 

jag förstod verkligen ingenting!! hihi 

 

" det blir lätt om du bara vill !" 

 

Flickan satte händerna  i kors och lutade huvudet  åt sidan..


 

jag såg  då bilder komma upp,det hördes musik  det var mycket människor och höga skratt som ekade i luften..

 

 det var både utomhus & inomhus miljö...

 

 

 

 en fjäril kom emot mej,den flög runt i cirklar                             

                                                  

det måste vara ett Tecken tänkte jag!

Flickan stod kvar o skrattade så glatt,

hon tyckte  väl att jag var rolig, jag  uppträdde nog väldigt förvirrat! hi

 

Hon kastade upp en röd boll i luften   

 

-"Här!" hördes en klingande röst 

 

     Var? Vadå!     

 

jag tittade upp och såg hur bollen föll ner.

 

Hon skrattade lekfullt ..

 

"hur ska du kunna fånga Kärleken om du inte  kan fånga en Boll? sa hon

 

fjärilen o flickan försvann samtidigt... kvar satt jag med tidningen i handen o var mycket förbryllad! :)

 

 

 

Hm fick mej en rejäl funderare!   

 

  Är medveten att jag inte varit speciellt mottaglig,för Kärleken ,har behövt tiden åt mej själv, o har verkligen tillåtit mej att bara ge till mitt Ego...

 

Det är oerhört viktigt att Inte glömma bort att sköta om sitt inre..  

 

Det yttre e lätt fixat på gymmet o me de produkter som ligger i våra sminkväskor! 

 

 

Lycka är definitivt ett Mod ... att Våga Vara Lycklig Med Sej Själva!

 

Allt för många kvinnor tror att männen e vägen till Lyckan, 

 

"har jag bara en Man så blir jag trygg & lycklig" ...DET är så   !!

 

   B U L L S H I T     !!!!! 

 

 

 

 

 Är man trygg o ser sej själva som värdefull individ, är det så lättare att ta emot och ge tillbaka,oavsett vilken relation de gäller.... 

 

Det är väldigt svårt att älska någon som inte ser sitt eget värde...som inte inser att hon eller han är Underbar..

 

Utan som fått för sej att Kärlek är något som någon annan ger/ kommer med!

 

Glöm aldrig bort att Just Du är Unik Välsignad Beskyddad & Älskad!

 

                                            

ATT ÄLSKA SEJ SJÄLV, HANDLAR OM ATT ACCEPTERA SEJ SJÄLV...   

 



   Puss o kärlek till dej   // Cajsa 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards