cajsadiva

Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av cajsa jussila - 19 augusti 2014 20:07



                                        God Kväll.... dagen har rusat iväg i en himla fart, så som Sommaren, nu känns de som att den är slut.... kanske förstörde jag hoppet för er som  tror  på att ,  solen ska ge oss ännu ,  några varma  dagar....  

 

                                                    F o r t s ä t t  T r o !

 

Det är ju Tron & Hoppet som är det sista som sviker oss.. I Bibeln står det att Tron,  Hoppet & Kärleken ska bestå för Alltid... men att Kärleken är den Största... 

 

                                                                          

jag har ofta undrat , vad det menas med att Hoppet ska Bestå?

                                                                                          

Behöver vi Hopp i Himlen?   När jag frågade en Ängel så svarade hon 

 

" Människans Eviga hopp " sen såg jag Jesus !! 

 

                

Tolkade det till att människor hoppas i evighet även i himlen,  att Jesus ska uppstå igen

 

Det är Min Tolkning, jag kanske har fel? 

 

 

Nu blev jag sådär konstigt Djup igen!    

 

Men det är väldigt givande att få arbeta me skallen då o då.... 

 det  är ju inte så himla ofta det händer ! hhii

 

Självklart hade jag ju något i tanken när jag skrev om Hoppet,  Tron  & Kärleken...

 

det kommer från min senaste meditation.....  

 

Såg två flickor sittandes i en eka, mitt ute i havet..

 

"Åh nej, tjöt den ena flickan, " vi sjunker!"

 

 Den andra flämtade förskräckt till..'

 

" vi måste ösa"! ropade en av flickorna.. 

 

Lite längre bort vid strandkanten, stod en ängel...

 

Flickorna ropade " Hjälp oss!"  i förtvivlan.  

 

     

   " vi måste gå av båten" flickorna  vek upp deras byxben och klev ut ur ekan.

 

båda  föll  djupt neråt i vattnet

 

" Dom kommer drunkna!", tänkte jag. 

 

Då såg jag hur Ängeln klev ut i vattnet o blåste bort vågorna, ja hela havet sveptes nästan bort!

 

 

 flickornas kroppar låg tätt ihop,där på botten...  det var precis som en bild av jesus när han gick på vattnet ! 

                                      

 

De sträckte ut sina armar mot Ängeln som lyfte upp dem båda... 

 

Sen kom det flera olika nyanser av ljus mot mej... jag blev bländad av det starka ljuset , som sved i mina ögon..

 

jag tittade neråt för någon sekund,   men när  jag åter  lyfte blicken , så var allt borta!

 

Såg endast en vacker sandstrand o ett lugnt vindstilla hav...

                                          

Jag har egentligen ingen aning, men har ju min egen  tolkning på vad änglarna ville säga mej!

 

" att det kanske är just  så,  att vår TRO kan flytta berg!

 

att HOPPET  aldrig överger oss

 

och att KÄRLEKEN Övervinner Allt!? 

 

hm det tål minnsan att tänkas på!          

Puss o kram  kära Vänner ! 


Ovido - Quiz & Flashcards