cajsadiva

Alla inlägg den 20 augusti 2014

Av cajsa jussila - 20 augusti 2014 08:24



God morgon....    

 

Vaknade tidigt o umgicks lite me Dimi innan hon drog iväg till skolan.. 

 

Hon har börjat 7an.. Det e Stort! !! hi 

 

     

 

en morgon picture, av henne !   

 

I helgen var Dimi i kyrkan o sjöng för ett brudpar.....

 

   

Det blev väldigt uppskattat! :)

 

Hon har ett mål o det är att bli sångerska... Jag har sagt till henne att hon kan Nå hur långt som helst! 

 

Tänk om man fått vara tonåring på nytt! så mycket man  skulle gjort annorlunda!! 

fast man lär ju sej av sina misstag,,, sägs det..haha    men vissa gör man ju bara om o om igen! hihihi  

 

 Men självklart e man sååå mycket  klokare idag, el e det endast nåt man intalar sej, ?!

 

   Tror inte det är många som Inte vill upppleva den härliga upptäcks resa man gjorde som tonåring.. Wiiiiii säger jag bara!   

 

Dimi har växt under sommaren, fast de gör ju  alla barn! :)

 

   hon har växt på Sol   och Jordgubbar!   hihi

 

jag tog reda på hur länge man växer av en Läkare...

Detta fick jag till svar..

 

"När man är i 16-18 års åldern har man växt färdigt, att man med tiden blir kraftigare o bredare har  då knappast nåt med skelettet att göra, utan då handlar det om muskelmassa  o fettvävnad! "   

 

sen händer det ju en himla massa under Puberteten... men de tar vi en annan gång! :)

 

idag ska jag o min svärdotter Carro åka o handla... fylla lite kyl o frys... 

jag är farmor till hennes o min sons dotter,  Underbaraste Leia.. en sprallig glad tjej på 8 månader... 

 

      här är Leia nog runt 4-5 månader.. en riktig Gullunge!   

 

Å här är mitt andra flick barnbarn.. Celinn  en riktigt sötis!  

                                                          

 

I eftermiddag väntar jag besök av kära vänner, o barn... Brukar ha en "mamma träff varannan månad ca" då fylls mitt hem me goa skratt , bus och  lek" 

 

det ser jag framemot.....    I helgen är det kräftskiva i stan...

 

det ser jag oxå väldigt framemot hih     

vi blir ett gäng kvinns som drar  dit o slöpper loss.. Wiiiiiiii   kräftor e mums! 

 

har funderat på att fixa en liten kräftskiva här hemma, men vet i tusan om jag kommer hinna innan Hösten e kommen! ... ska iväg på denna skivan i helgen o sen blir det en ny  skiva hos vänner, om två helger..   

 

Min pappa o hans fru Tuija kommer till Skåne i slutet av månaden.. 

De bor i Haparandra o kommer varje sommar till skåneland.

Vi bara Längtar nu tills de kommer!   

 

här är vi ( jag dimi och tuija)  på förra årets sommar fest, hos brosan o svägerskan... Tyvärr blir det ingen i år.. Dom e så upptagna nu när de börjat leva Rocka Billy Livet!   hehehe 

 

brosans Biuck... o han själv med frun Bitte;)  

          

       

     

det e sån cool livs stil .... brosan och svägerskan lever den fullt ut!!   hihih

 

      

 

                   Här e vi släkt o vänner förra sommaren,  på värsta rocka billy festen.!

                  Det är sonen Mio oc hans sambo Carro som sitter på motrocykeln ;)

 

   så Jäkla skoj vi hade... det var en fest vi sent glömmer! hihi

 

Nu måste jag ta o fixa o trixa lite här hemma.... har en Heldag framör mej så de gäller att fånga den!    puss o kram o Njut av Dagen! 

Ovido - Quiz & Flashcards