cajsadiva

Alla inlägg den 22 augusti 2014

Av cajsa jussila - 22 augusti 2014 20:10

 


  "Kom går vi ut på bakgården!"  ropade jag till Dimi...          

 

Sommaren är över, regnet har vräkt ner o mörkret föll snabbt över Eslöv idag.

 

    jag gick barfota ut , gräset var både kallt o blött...


 " Åh va kallt"! ,  hojtade Dimi medans hon hoppade lätt runt även hon barfota..

 

stå still! uppmanade jag henne medans jag tog upp mobilen... 

 

 

          

 


ingen vidare bra bild :)  vi sprang snabbt in igen ,  o hela matten innanför dörren blev täckt med gräs... hmm..  

 

kokade mej en kopp kaffe o drömde mej bort...   

 

                                        

Denna sommaren har varit så skön och mysig.... 

 

Men förra sommaren var nog ändå ännu bättre...

 

 fast jag gick igenom en seperation, så  gav de månaderna mej så  enormt mycket.

 

Fick svar,  en klarhet och en harmoni inom mej ..

                                               


 Letade upp några bilder som jag tänkte ni ska få se.. :

Hyrde en underbar Stuga , ett litet  Paradis me sjö ,natur o skog!

 

      

 

        

hade mina vänner barn o barnbarn , o många andra från släkten där på besök ...

 

vi var nog sammanlagt 35-40 som kom o njöt  tillsammans, av detta lilla paradis.. 

 

 

 

 

 

 

Jag åkte verkligen på en  "personlig resa tillsammans med min Kropp & Själ!

Den fick en rejäl omvårdnad....             

 

     

så många av mina Kära &  så mycket Kärlek!

 

Jag blir rörd över  av att se på dessa bilder , 

 

Minnena sitter så starkt  kvar o värmer mitt hjärta.-.- 

 

Dagarna fyllde vi med bad o lek... o på kvällarna blev de många  djupa samtal... 

 

 

   

 


 

                          Tack Alla Ni som var med ... Ni är K Ä R L E K !!! 


                                                        

 

 

Denna sommar har jag även fyllt mitt hjärta med minnen... men de e mer lättsamma... förra sommaren påverkade mej starkt, t o m luften  vi andades in var full av kärlek..

 

Kände mej  lätt som en Ballong , flög fritt i skyn!     

 

 

                 wiiii Vilken känsla,  vilket Lyft!!    

 

 

Puss o kram 

                                                     

 

Av cajsa jussila - 22 augusti 2014 11:28



Då är det Fredag  igen!....   veckan har gått fort som vanligt.... 

 

 

tiden o dagarna e jävligt snabba på att fara förbi...   

det gäller verkligen att njuta ,  för De kommer aldrig åter.... 

Jag hade lite besök i Onsdags av vänner o barn... Alltid lika mysigt o värmande för hjärtat!    Mina vänner  Christine Ardita Isabelle kom och  dottern Dixi , samt svärdottern Carro-..  samt de små hjärtanen,  Leia mitt barnbarn o Viggo isabelles son...

 

         

 

 

Isabelle o hennes söta son Viggo..... "klart barnen ska åka kassebana!" sa jag  och hämtade in den från trädgården... hihi

 Glada Barn hahah ..        

 

            

 

                             

 

Timmarna flög som sagt förbi , men vi hade jätte trevligt ..  kom snart o hälsa på igen!


                                                                   

 

Var häromdagen  o handlade med Carro & Dixi.. o lilla Leia förståss.. hon gick verkligen loss i kundvagnen!! 

hon e helt underbar,  glad som en solstråle jämt!! hihi

 

 

hon ville smaka på allt :) 

 

Igår var Dixi o hennes sambo  Hampus här , vi käkade o umgicks hela kvällen... 

 

                        

när hampus drog på träningen, så blev de mycket tjejsnack;)

 

 

                                        

de e så skönt att jag o Dixi kan prata om allt...   

 

 

 de har fått 4 kattungar sååå förbaskat söta !

 

        Dimi tjatar " hål i huvudet på mej" om att vi ska ta en av dom.... Jag är ju inget speciellt Katt-fan.. Tyvärr... 

Jag tror jag är  lite rädd för dom  helt enkelt!!   hihi 

 

 


 

Idag blir de att hänga i tvättstugan o sen blir mys me Dimi ,  ska laga nåt gott som vi båda gillar skarpt..   enciladas.- Tusan va de e smaskigt!..!! 

 

med massa sallad taco ships o kalla såser...  ja nu hörde jag tydligt hur det kurrade i magen haha!!      I morgon blir det till att slurpa i sej Kräftor!

 

                                             

 

Nere i parken Trollsjön/ Våfflan blir det  Inhängnad Kräftskiva som Eslövs Brottare/ Pingis Klubb håller i .... Det ska bli himla skoj! 

 

Det brukar dra mycke folk o så e de dansbana me Live band.. !! wiii hihi

 

Hoppas att vi ses där!!   

 

   

Självklart har jag haft änglar på besök , o fått en del budskap till mej ... 

 

                                             

 


jag får en energi kick  , efter meditation......   hi

 

" Du behöver ingen man Cajsa, du har kärlek o harmoni i dej själv",

 

jag blev så  full i skratt... för visst har änglarna rätt!

 

den harmoni jag har i mitt hjärta  idag , är så stark o fridfull...      

                                       

Kan inte tjata  nog om  att , tryggheten o kärleken till sej själva  är det viktigaste...

 


Sluta att jaga efter Lyckan.. Den finns inom dej... finn &  ta  fram  den o du finner ditt högre Jag!

 

Jag har sett den man som ska in i mitt Liv... Änglarna har visat mej honom.!!

 

Det är inte första gången, de visat mej personer, som blivit betydelsefulla för mej..

 

 

Har en speciell Ängel som heter Mitra..   

 

 Änglar talar inte riktigt som oss här på jordlivet,  de kan förmedla i enstaka ord, bilder el ljud.. Men Mitra är väldigt tydlig o pratar i långa meningar!

 

Hon är Inte min skyddsängel.... utan hon kommer o går... som en guide.. h0n vägleder mej i olika faser igenom mitt liv..

 


En skyddsängel stannar alltid vid din sida och vakar över Dej ...       

Du är Värdefull och alltid i första rum för din skyddsängel...   

 

Åter till Min Guide Mitra.... Hon har visat mej en välklädd man,  ganska lång normalbyggd...


" den mannen ska du släppa in, Cajsa"

 

 "Det finns en Stark längtan efter varandra, trots att Ni ännu ej möts, nu ska ni mötas"

,

Cajsa, Du  kommer se  att det är honom vi sänt!" 



" Din uppgift är inte att söka kärlek, utan att finna en port genom,

 vilken kärleken kan komma in"      

 


Det var så Klockrent till mej!!

 

 För de e precis så jag känner... att det viktiga är att jag finner en dörr att öppna , att någon kan ta sej igenom den porten...

 

För jag har inte haft några dörrar att öppna :) 

 

förens jag träffade Uno , en underbar vän till mej.Han fann en liten nyckel som passade fint...    Det är jag så glad över... han gjorde så att  harmonin fick en större plats i mitt hjärta...  jag känner ett stort Lyckotillstånd med mej själv!   

 

 

 

 

Fick upp att änglarna kommer lägga ett ljussken runt honom.  

 


" titta efter ljuset", sa Mitra  .. jag  kommer då Se ,  vem den Utvalada är! :)

 

Självklart blir jag Väldigt Nyfiken! hih

 

Men som vi alla  vet...  så har , Allt har Sin Tid & Sin  Plats!       

 

Ha nu en Härlig Fredag,  Njut av Dagen och Varandra...   puss!   

Ovido - Quiz & Flashcards