cajsadiva

Alla inlägg under juli 2010

Av cajsa jussila - 10 juli 2010 16:00

Igår var de Kittilä nattliv, jag, ville o kusinerna festade loss!

Vi hade jättetrevligt!


 

Ville påväg in i bastun!


  Förfest hos kusin sanna..


  Påväg till puben..


  Där mötte vi upp kusin Markku..


  Stötte på glada vänner..Oj va han såg glad ut Sakke en barndomskompis till mig..


  Fullt ös på kittiläpuben!


Hade superkul!........


Idag är det lördag vi har haft både sol och regn, har


umgåtts med kusiner farbröder och övrig släkt hela


dagen,  jag och Dimi trivs fin fint!


 

Dimi med Saana och Jenni!


 

Dimi blåser bubblor!


Kram ha en härlig lördag för de ska jag ha! Hihi!

Av cajsa jussila - 9 juli 2010 16:31

 Hej !!


Nu är vi i kittlä, här är en massa mygg och en massa god finsk öl!!


O kära släktingar förstås! hihi!


Slänger in några bilder!:


 

Ville hugger i finsk korv!!



  Hemma hos faster soili! Dimi med teskedsgumman Terttu!


  Soili Dimi och Terttu!


  En natt hos Kusin Camilla och hennes familj! Det blev gott grillat, masssa skratt och god VIN!!


  Jag och Dimi utanför den fina gäst-stugan!


 

Camilla och Micke med sin röda traktor! Hihi!


  Grillmästarn!!


  Fast eva tog snabbt över med hennes grillvana!


  Rökpaus och Vinpaus på trappan med Camilla! (och vovven!!)


  Påväg till Kittilä.


  Stötte på Renen-Raine!


 

Jag och Helena!


  Jag, Dimi, Jenni och Ville utanför farmors gamla utebastu, den har stått sen 50-talet. Jag var nog endast ett par månader gammal när jag fick smaka bastu och ris!! Hihi!! *P.S: Ville påstår att han föddes i bastun!*

Av cajsa jussila - 6 juli 2010 18:09


Nu är vi i Haparanda!! Resan var låång ,tog 17 timmar..


Pust Stånk Stön.. Men vi klarade det!!   hi


Dimi var så "snäll".. hon satt lugn o förväntansfull.. frågade endast


2344 gg "e vi framme snart?"! haha Annars var hon hel go under


heela bilfärden!! hi


Vi kom fram vid 23 tiden.. vi packade in käkade o tog en dusch,


innan vi somnade som stockar!!  På morgonen mötes jag av både


pappa och Tuija.. " Åh vad du har Snarkat!" hahah


   ops.. har jag ?! hihi .. ja, man var ju helt slut efter den långa


  resan..hih..


Här får ni se fina Norrländska Sommar bilder!


jag och Dimi har njutit  av denna dag!.


 

Dimi och Ville i bilen...

 

Dimi o Bonzo gick ut i verandan på morronen o njöt av solen..

  Blomstrande veranda.. Pappa Tuija o Ville bor såå fint .. underbart hus o trädgård!!




  Dimi i ett blomster land..

  Pappa tog en runda med gräsklipparen..

 

blommor runt hela trädgården...

 

Tuija kom hem med kassar fylla av godsaker!!..


Finsk mat e så god.. jag ÄLSKAR GLASSEN!


så pappa Och Tuija fyllde frysen me smaskig FINSK GLASS!  


som jag  och Dimi ska frossa!!  


 

Vi Älskar Norrland!!   


i morn drar vi till min kusin Camilla o hennes familj.. vi ses snart igen!

varma Norrländska kramar till Er alla!!


Av cajsa jussila - 5 juli 2010 05:01

 

Godmorron!.. klockan ringde 03.50

 

då var det dax att stiga upp o börja "den långa resan"..

 

 Denna morron ska vi åka till Norrland.. !

 

Jag och min dotter Dimi.. Vi bilar upp med min

 

pappa ,hans fru & min lillebror Ville..,

 

Nu väntar vi på att de ska komma och plocka upp oss.

 

Resan är minst sagt lång-- det brukar ta mellan 15-17

 

timmar!. Men de ska bli så skoj..

 

Lägger in  några bilder från i lördes..

 

En jätte trevlig fest..skönt väder & sköna människor..

 

  

Min svägerska Bitte .. som vi firade..

  

Dixi Minilini & Felle...

  

Lillebror Ville me min stora son Kim...

  

JagDixi och Kim...

  

Mio gudfar,och  lilla Minilini..

 

G

Glada flickor.. Dimi & Jose.. 

   

jag.. 

 

Har fler bilder.. på fler gäster ,från den kvällen.. vi var

 

nog minst 25 pers..Men har ej tid att sitta här längre nu..-

 

Norrland väntar! hi

 

Ha en Underbar dag.. skriver snart igen..kram!

 

  

Av cajsa jussila - 3 juli 2010 13:30

 

hejsan!!

 

Visst har de varit underbara sol dagar??

 

Livet e vääldigt underbart då å då .! hii   

 

Har njutit av  sol o bad, goa grill kvällar..

 

Sommaren är en årstid som knyter oss samma.. el hur?

 

man umgås mer  o njuter tillsammans med vänner o kära..

 

personer man möter, är så mycket gladare..   

 

Solen, är en fantastigt glädje spridare!!

 

Idag är det lördag.. super varmt.. säkert e ni flesta ute 

 

 njuter.. Perfekt strand väder!!..

 

 

Men  för oss blir det ingen strand, idag i alla fall..

 

vi ska åka till min svägerska, Bitte.. fira hennes 44års dag!

 

                                                                              

 

Jag fick fria händer o bjuda in några vänner o släkt..

 

så det ska bli spännande och skoj,o se vilka som kommer

 

 säkert många ..

  

 hon e ju en omtyckt person..   Hon óch brosan

 

träffades när de var 14-15  år gamla o har hängt i hop

 

sen dess.. inte illa!!  LÄNGE LEVE KÄRLEKEN.. hi

 

  

Jag har fyllt en korg med godsaker till henne..  Kex

 

smarriga ostar korvar o vindruvor..

 

Dixi, min  dotter har lånat min kamera så jag kan  ej ta

 

bild på Ost korgen..

 

men jag kan lova, att det ser förbaskat gott ut!! hi

 

 

Ska strax färga mitt hår.. slänger i en röd nyans.. allt för

 

 att "täcka de grå" hih.. Sen bär de iväg till Party!!

 

Det blir både dans i Solen och god grillning på terassen!

 

Åh ljuvliga sommar.. !   

 

 

Ha en skön  lördag.. o tack för att Ni läser min blogg!!

 

Det är inte bara solen  som värmer mitt Hjärta!,,

 

Utan även Ni ,  med era  så fina kommentarer..

 

                          KÄRLEK TILL ER ALLA..      

 

ÅTERKOMMER I MORN MED BILDER FRÅN FIRANDET..

 

 

har  även haft andliga upplevelser i veckan.. berättar mer om dem i morn.. kram! 

 

 

Skapa flashcards