cajsadiva

Alla inlägg under december 2010

Av cajsa jussila - 30 december 2010 18:32


Några har undrat om jg tagit en "paus från det andliga?"..... Nää det har jag inte!!    

 

Har haft vääldigt mycket med det andliga denna månad!

  

Kanske är det för att det varit Jul?

många har fått "besök av nära o kära från andra sidan!"

 

Senast igår fick en av mina bästa vänner ett budskap..

 

  

Christine berättade att hon en kväll känt en isandes kall vind! "jag blev så kall, att jag började skaka" förklarade hon

 

Jag såg då hennes avlidne pappa komma emot mej..

 

Hennes pappa sände ett buskap till henne,  som endast hon kunde förstå.. 

Fast vi är så  nära vänner, så betyder det inte att jag vet "allt hon gör!!" hi..

 

 

Häromdagen fick jag ett samtal , en kvinna, som haft väldiga beskymmer med en andeman..

 som jag tidigare hjälpt över,men nu  hade han kommit tillbax..!

 

det var inte uppskattat av den familj han så  ihärdigt störde hela tiden!

Jag fick återigen hjälpa honom över-..

 

det e så att de går över till ljuset,

men kan komma tillbax för att "hälsa på"!

 

Många själar har svårt att släppa taget..

 

 

 Häromdagen  i meditationen,så kom min mormor..

hon pratade  om ett rött hus..

 Jag hade faktiskt lite svårt att tolka va hon ,ville förmedla..

 

Men i natt, i en dröm  , var jag  inne i ett hus,såg rum efter rum..  

gick ut från  huset och började att gå,efter att jag

gått en bit,så vände jag mej om,såg då att huset var rött och  att min mormor stod där!

 

            Hon tittade på mej och Log..             

 

              

 Nu ska jag banne mej försöka finna det där

huset!... Fortsättning följer...

  

 

Av cajsa jussila - 30 december 2010 16:13


Kevin kom aldrig igår..

Hans mamma fick förhinder.. Men han kommer snart till oss igen!

 

Jag och Dimi tog på oss stövlarna  o drog till Abbe å Ardita , de var så kul o ses!!

 

 

Dimi lekte med kompisarna

 

Dimi, jennifer, eddie och leila... de blev mycke lek och bus! hihi

 

 

Vi vuxna mös med en ostbricka o vitt vin,... 

 

     

 

               

                  Goa  Ardita...

 

     

skojiga Abbe hi  

En mysig kväll med mysiga vänner..   

 

Idag torsdag, tittade  Mio  upp  och tog mej på en cykel tur...

 Vi cyklade satan, på motionscykeln!!!

Benen var helt gele!! hahah

 

SEn drog vi till Ica o shoppade loss inför morgondagen.. Dimi har bestämt att vi ska äta tacos på Nyår...

 Men dagens middag bestämde jag..!

 

ost, & skinkfylld kalkon med rotfrukter i ugn..

och sallad till det! mums..

 

Maten e klar o vi ska nu sätta oss ner o njuta..

ha en fiin fin  tordag.. kram!

Av cajsa jussila - 29 december 2010 13:16


Underbart väder!! solen  skiner o luften e friskt kall.. vi ska snart bege oss ut o promenixa..

 

I förmiddags ringde söta vännen Abbe...

 

   

"När kommer ni o hälsar på?" ..undrade hon..

Snart lovade jag.. saknar henne o systern Ardita...   

mina kära, bästa grannar, som nu har flyttat!!

fast bara ett par gator härifrån hi..

 

  Idag kommer Farmor Ankas Kevin...

 

              

    

Han ska sova  över tills i morn ...

Vi ska nog baka lite o leka snölekar...

o mysa så klart! hi det gillar han..

"kom farmor så myser vi" ,brukar han säga,

då blir det filmtajm o hålla varann i handen! hi

 

Snart e det Nyår!.. hur firar ni in det nya året?

 

Jag har tackat nej till allt annat... o bestämt mej för en mysig hemma kväll!

.. med god mat ,myskläder o massa tända ljus, bra filmer osv..

Tillsammans med Dimi och Lady! hi

 

 

             

 

 

Ser framemot en riktigt fin avkopplande "sista dag, på 2010 "... 

 

Och börja det nya året med en Brakfrukost!

Bjuder in mina barn till ett stort Buffe bord..

om de nu orkar gå upp,tidigt på Nyårsdagen hih

 

Sen blir det nedräkning, till den 5  januari2011.  

 

             Då Darlingen kommer hem!!  

 

                  Saknar honom!     

 

      

 

         

 

            Han gör Mej Lycklig!....

 

Hittade en gammal bild på Arek & Dixi

hihi

         

        

Han e väldigt dansant , hihi se så liten Dixi är.. bilden är nog taget för 3 år sen hih

 

Nu väntar promenaden!! hej o ha en härlig da`

 

 

Av cajsa jussila - 28 december 2010 18:39


´Julen e över å skönt är det!! hi

 

På juldagen drog vi ut på Julrock... Dixi ,dottern,  hängde med oss, o vi hade så kanon kul! ih.. träffa massa härliga  människor... nice..

 

Dagen efter var de kalkon middag me brosans familj!.

Så vi  har verkligen firat Jul i flera dar

så nu vi inga JUl-krafter har kvar! hi

 

Idag åkte vi ut o hälsa på vännen Knorr

 o sötaste dottern Madison...(Bitte jag och Dimi)

 

De  vara massa snö ude på landet.. Jularp hi

 

    

snacka om istappar! hi'

 

massssa snöööööö

 

knorris bor på en underbar gård.. det är  lika underbart , under alla  årstider   !

 

en av hästarna kom ut springandes på gården , var på lekhumör! hih. härlig syn!

 

Vi satt inne i det sköna kaminvärmda köket , och  hade de riktigt gott...  

 

Dimi kelade med lilla katten...

 

  

Lilla Madison satt o njöt av fikat! 

 

     

Så Otroligt Söt! 

 

  flickorna målade tillsammans en stund..  

 

   

     "vi ska måla hela världen lilla mamma ..  

  

Det var en mysig eftermiddag.. vi njöt  av julgodis

o mandel kakor, hemmagjord sylt & grädde.. 

såå himlans gott!      

Efter så mycket gott gott ,Så var de bara att kliva på motionscyklen!!


           

Dimi Kom springandes med kameran! hahah

Här sitter jag och trampar på.. som tur var så fick hon ingen HELBILD!!   

Av cajsa jussila - 25 december 2010 17:59



Julafton firades med "huset fullt av mat, ungar , klappar, nära  o kära !"

 

Det blev lite dans,men  mycket sång och skratt!hi

 

 

  

                          Kusin skaran..

 

kusinerna och mamma.. "momi" kallas hon av alla barnen..

 

         

                     Pinglan Dixi!  

 

  

                         Systrarna Spex! hi

 

  

 

                             Sandra och Josef     

 

      

   Tomte tjejen Dimi , delade ut klapparna.

 

 

        

     Pelle & Mange..gav varann en Jul kram!

 

 

Sen blev det Julklapps spel!! Gud så kul det var!

Alla var helt tokiga o vi har ju sådan regler att vi får "ta klappar av varandra"! haha

 

och under halvlek, så öppnas klapparna , så alla får se!

de e då det riktiga spelet börjar!!haha

Jag vann en jätte fin bok med massa recept med Choklad! slurp hi

Dimi  vann sex fina glas med jordgubbsmotiv!

 

           Här e hela julfirar gänget!   

 

   

 

          Vi hade en God Härlig JUl !!

 

Idag har vi åter varit o käkat julmat hos Bitte..

är super mätt nu!! "rap" hi

Ska ta ett varmt bad o hälla upp ett kallt glas vin,

ikväll drar vi ut på Julrock!   

 

En tradition vi haft i måånga år.. o de e lika kul varje år!  

   

Träffas o släppa loss all julstress! hihi

 

Mamma stannar hemma med Dimi, de har krypit upp i soffan o kollar film...Myysigt   

 

 

Kram!

 

  

Av cajsa jussila - 23 december 2010 15:02

   Vi har träffat Tomten!   

 

Gårdagen  hos moster Bibban,var väldigt mysig!

 

 Det blev ostbricka glögg o annat gott,  

O självaste Tomten tittade in! hi

 

     

        Vi fick alla  fina julkappar!   

 

        

     Dimi tackar Tomten för hennes klapp...

 

        

      Anna & Dimi fick sitta i tomtens knä!

 

Alla ville sitta i tomtens knä... hi

Kusin Jeje, Anna, Tomten, Dimi och Kusin Tina

 

         

  Adam, missade  tyvärr Tomten , då  han "var ute och köpte tidningen"   hi

   

                Jul mys med Dimi & Jeje  

 

             Här sitter jag med kusinerna..

 

 

 

Moster Bibban & Jeje öppnar klappar.. ..

 

ja, det var en sån mysig julig afton, tillsammans med Kära  Moster Bibban , Goa Kusiner och  Härliga Ungar !                                

 

 

På tal om Ungar... så är mina favorit gossar här idag... De leker och busar glatt!

 

    

       Faster Dimi med Kevin & Lian ...

 

Allt är klart inför morgondagen!

 

Vi firar julafton hemma hos Bitte,ser  så framemot det, då vi kommer bli ett glatt gäng med mycket skratt o fläkt! hi         

 

Det känns extra i hjärtat  i år, vi har ju  gått igenom, en rejäl pärs.. med Mios sjukdom..

 

 Och det är en överlycklig mamma, som kommer sitta under morgondagen med tårfylla ögon, och ett  hjärta fyllt  av lycka!

 

Den absolut största Lyckan, , är att  se honom så  glad och välmående, som han är!

 

Igår läste jag tidningen, om en ung tjej som hade drabbats av samma sjukdom som Mio..

 

Men hennes hjärntumör var elakartad..

 

läste upp artikeln , för Mio..

 hur hon lyckats samla in över 50.000 kr till cancerfonden..

Jag sände ett bidrag till hennes insamling..

 

Mio satt tyst o jag såg att han blev  tagen,

och överväldigad över att han lyckats besegra   denna hemska sjukdom! 

 

                      

 

                    Mio, vår glädjespridare!  

 

 

Min Darling Arek, har jag saknar mer än vanligt!

Han är i Polen och firar Jul, Men saknaden blev större än väntat.

Vi har redan pratat 3 gg idag!

 

                      

                               Min Älskling

De hände så mycket under sommaren & hösten, sjukdommar ,dödsfall..

De har självklart  präglat oss,  att vi vill gärna

ha dom vi älskar Nära oss..

visa kärlek o uppskattning till dom man Älskar, är så mycket lättare nu och det känns  så Underbart varje gång!            

Av cajsa jussila - 22 december 2010 16:53

 

Tusan vad kallt det är idag!! brrrrr

 

 Idag tog Jag och Dimi sovmorron, skööönt...   

 

Vaknade helt Underbart... Av att Dimi gav mej en kram  o ruskade mej försiktigt, samtidigt som hon sa..

 

"god morgon min Bästa finaste Mamma"

 

Kan man få en bättre start på dagen?   

 

Hela rummet fylldes av en glädje storm! hi..

Vi låg kvar en stund o bara kramades... Heeelt Uuunderbart!!!                     

 

Någon timme senare kom Mio , han hade klappar och gitarren med sej...

Idag lärde han lillsyrran o spela.. det gick jätte bra!! hon lärde sej snabbt spelade riktigt bra!

 

    

Blev väldigt impad!!   

 

  

Full koncentration... det var ingen " precis barnvisa hon lärde sej " utan  en Metallica låt!!  hahaah grymt bra! hii

 

          

 

Mio e kanon duktig ...

Det är alltid lika ljuvligt att höra honom spela!

 

Vi drog ut på stan sen o handlade lite smått till julklapps spelet ,  som vi ska ha på Julafton!

 

Nu ska vi strax gå till moster på liten julfest!

 

vi träffas varje år, jag mina flickor, moster och kusiner.. så mysigt!!   

äter gott o delar ut små klappar till varann ...

 

dax o ta ett snabbt bad o styla till sej lite !   

 

Kram på dej!

 

Av cajsa jussila - 21 december 2010 16:01



 06.30 ringde väckar klockan... Dax att gå upp!!

fy vad trött jag var... gäääsp....

 

men de var bara att tassa upp .. kl 08 skulle vi vara i kyrkan... Jul avslutningsdagen  var kommen.....'

 

Det var kallt som tusan, men vi kom snabbt in i kyrkan o värmde oss..

Den värme o energi som kyrkans väggar utsöndrar är så speciell..

 

 

Dimi  och Florinda en flicka i klassen tände några ljus för våra kära på andra sidan...

 

    

"Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna"...

 

     

Här har hon bytt om till pepparkas gumma hi

 

  Barnen på Östra skolan sjöng vackra jul sånger..Dimi gick i luciatåget o ännu en gång framförde  Hon och Sofie, en fin sång... det var en underbar stämmning!!

 

Deras röster ekade fint i kyrkan!...

 

      

Ljusen gav ett strålande sken.. Min mormor, farmor  stod tillsammans med andra kära, vid altaret.. Det strålade.. I  ett underbart vitt sken runt dem!

 

Senast jag var i kyrkan hände samma sak, deras närvaro berörde mej  så starkt!

 

Mina ögon tårades av värme o  ett glädjerus, fyllde hela mitt inre..

 

Kändes som jag svävade!! hi

 

 

Rektorn höll ett kort tal o sen  blev det allsång,

Julovet kunde börja!!   

 

  Vi begav oss till Eve ...

 (brors dotter)  Vi käkade  lite frukost ..

 Tog några härliga bilder från "morronsoffan"                     

  

      

         

                  Sötnosen Alva-Tösen

 

         

                  Gosigt Glada Dimi

 

 

                          Mysiga  flickor  

 

Just nu kokar tagliatelle på spisen.. har gjort en krämig sås med kräftstjärtar....

God sallad o en grov bröd skiva till det, mums!

 

Tisdagskramar till Er Alla!  

Ovido - Quiz & Flashcards