cajsadiva

Alla inlägg den 21 december 2010

Av cajsa jussila - 21 december 2010 16:01



 06.30 ringde väckar klockan... Dax att gå upp!!

fy vad trött jag var... gäääsp....

 

men de var bara att tassa upp .. kl 08 skulle vi vara i kyrkan... Jul avslutningsdagen  var kommen.....'

 

Det var kallt som tusan, men vi kom snabbt in i kyrkan o värmde oss..

Den värme o energi som kyrkans väggar utsöndrar är så speciell..

 

 

Dimi  och Florinda en flicka i klassen tände några ljus för våra kära på andra sidan...

 

    

"Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna"...

 

     

Här har hon bytt om till pepparkas gumma hi

 

  Barnen på Östra skolan sjöng vackra jul sånger..Dimi gick i luciatåget o ännu en gång framförde  Hon och Sofie, en fin sång... det var en underbar stämmning!!

 

Deras röster ekade fint i kyrkan!...

 

      

Ljusen gav ett strålande sken.. Min mormor, farmor  stod tillsammans med andra kära, vid altaret.. Det strålade.. I  ett underbart vitt sken runt dem!

 

Senast jag var i kyrkan hände samma sak, deras närvaro berörde mej  så starkt!

 

Mina ögon tårades av värme o  ett glädjerus, fyllde hela mitt inre..

 

Kändes som jag svävade!! hi

 

 

Rektorn höll ett kort tal o sen  blev det allsång,

Julovet kunde börja!!   

 

  Vi begav oss till Eve ...

 (brors dotter)  Vi käkade  lite frukost ..

 Tog några härliga bilder från "morronsoffan"                     

  

      

         

                  Sötnosen Alva-Tösen

 

         

                  Gosigt Glada Dimi

 

 

                          Mysiga  flickor  

 

Just nu kokar tagliatelle på spisen.. har gjort en krämig sås med kräftstjärtar....

God sallad o en grov bröd skiva till det, mums!

 

Tisdagskramar till Er Alla!  

Av cajsa jussila - 21 december 2010 15:29

 

                  

Sån här dimma var det i går , när Jag, Mio och Dimi åkte till Nova lund.. vi hade några  klappar kvar... O jag som trott att allt var          "klappat & klart"!! hi

 

Vi hade trevligt o det gick undan.! På bara någon timme var vi tillbax i Eslöv! 

Jag o Dimi tog vår "dagliga ica runda"   hi

 

        

Hon e för go som gillar att shoppa på ica! hi

Har inte ens plats för ett litet paket korv i frysen  nu haha   

 

Vädret har varit kallt o väääldigt snöit, vi har tagit några turer på nya "skridsko banan i stan".. som inte alls var någon isbana, utan i något konstgjort!! jätte skumt!! hah   

 

                  '

Dimi var inte ett dugg impad, " går knappt att åka på den!", sa hon , med en besviken min...   Nästa gång blir det på Riktig Is!! hi

 

 Det blev ändå en god avslutning på kvällen.

Granen kom upp, Dixi & Dimi hjälptes åt att klä den..Har pynt sen barnen var små.. alltid lika mysigt att plocka fram dem varje Jul..   

Deras handgjorda små julgrans pynt hihi

           

Tände granen , satte oss med god fika o bara mös...       Julgran= JUlen e Här! ...  

 

Blev sugen på lite glögg... letade i skafferiet..  men jag fann ingen.. de fick bli en mugg te o  en god lax macka:))!      Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards