cajsadiva

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2014

kärleken finner dej...

Av cajsa jussila - 15 augusti 2014 14:35


 

Hej!!   idag blir det ett inlägg om Kärlek!!       

Jag  får ofta frågan...

 

" kommer jag att träffa någon snart?"

 

Längtan att ha någon att Älska är så st0r , en längtan efter Kärlek, bekräftelse o och att ha någon vid sin sida... 

 

Märker att så många rädda är  för Ensamheten...

 

" jag vill ha någon hos mej , tänk om jag förblir ensam!?

 

en rädsla som väcker upp ett tvivel,  att ingen kommer att  älska mej!

 

                            

 

                                  Jag Älskar dej ... Snälla kan du Älska mej tillbaka? 

 

 

                                             

 

 

varför har vi blivit så  desperata? 

 

 

har sett alltför ofta hur allt för många , letar febrilt efter   ny kärlek, som ska ta över sorg processen efter en separation..

 

Det   är ren desperation säger jag! 

 

"  blev nyligen lämnad , men om jag sörjer den förlorade kärleken väldigt snabbt, så

 

kanske jag hinner hitta en ny, INNAN ensamhets ångesten kommer i fatt mej?"

 

hur fan tänker Vi?

 

blir både förbannad o förtvivlad att detta eviga ego begäret,  att  ha någon som slickar

 

ens sår... Det enda som kan bota Sorg  Är Att Sörja! 

 

 

                                        

 

E det inte viktigare att gå Hel & Ensam ur en relation...?

 

Än att gå hand i hand med någon ny partner,  men med  ett trasigt hjärta?

 

Det enda som sker då, är att man trycker bort sorgen, som en dag  återkommer, och  slår en rakt över käften!   

 


                                        Så Kära Vänner,  var inte rädda för ensamhet, den hjälper dej att formas o blir starkare i din bearbetning..

 

 bygg upp ett Hopp en Dröm och fyll ditt hjärta med Kärleken, som kommer inifrån Dej Själv...    självklart är det oerhört viktigt att ha stöd  under sin resa, men de är endast vi själva som måste resa oss upp och  gå framåt..  

 

                                                  

Jag kan Lova att Kärleken kommer till oss,  När vi Inte Söker! 

 

När vi Älskar oss själva så pass mycket , att vi inte längre behöver någon annan, som fyller oss med Kärlek! 

 

 

                                                      

 

Så sök ej efter Kärleken.... Den söker o finner Dej!    

 

 

Här är några av Töserna , som är  Min Kärlek..  

 




     

 

 

   

   

 

 

 

     

   

   

   

   

puss o ha en lovely helg !   

 
 
Ingen bild

Karin Hack

15 augusti 2014 19:16

Så sant, vet att jag var en av dem.. Träffar jag någon osv osv men jag njöt samtidigt i min ensamhet, bara jag o jag som umgicks, ensamheten kan vara underbar. ❤️❤️❤️ Äntligen bloggar du igen. Love!

cajsa jussila

16 augusti 2014 12:17

Tack Älskade Vän :-) o kärleken fann dej

 
Ingen bild

Åsa

17 augusti 2014 21:23

Hej.Har följt din blogg länge å blev jätteglad att du har börjat blogga igen du skriver så fint om det andliga.Ser fram imot att fortsätta att läsa.
Kommer inte att fråga om nåt borttappat,jag tappar aldrig bort nåt,vet ej varför men så e det.Kram på dej.

cajsa jussila

18 augusti 2014 10:55

hej Åsa.... tack för dina värmande rader.. så fint skrivet:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Skapa flashcards