cajsadiva

Alla inlägg under oktober 2011

Av cajsa jussila - 31 oktober 2011 10:12



Hejsan!

 

 Helgen har varit super trevlig.. både mysiga timmar med barn o även fartfyllda träffar med vänner...

 

I lördes var vi bjudna på fest , Vännen knorr hade fixat en stuga, där hon samlat ihop roliga pers god dryck o mat.....

 

Darlingen körde, för han skulle upp o jobba dagen efter....vi stannade inte så många timmar, men hann både  mingla runt dansa o ha en trevlig kväll  ändå...   

 

    

knorris o affe...

  

   

lite pusskalas... med affe.... 

   

 


   

Tack vännen för en trevlig kväll, vi ses snart igen!..       

 

Idag e de höstlov.. Dimi hemma hela veckan... vi ska ut o hitta på roliga saker... Men först ska jag städa lite o meditera... känt själars energier nära mej... dax att ta kontakt!    återkommer under dagen....

 

Av cajsa jussila - 29 oktober 2011 16:01



 99% av de personer jag ser till .. känner jag inte..

 

 Jag försöker att inte spå mina närmaste vänner och familj...

 

jag har svårt att öppna mej o de känns inte riktigt bekvämt... eftersom jag oftast redan vet så mycket om dom

.. fast visst ringer mina vänner o frågar mej om kärlek, flytt, jobb osv... hih "det får man ju räkna med"   

 

har haft några sittningar med män.. Det är inte så jätte vanligt att de hör av sej ,men visst händer det!

 

En av männen var Henrik, i 40 års åldern..

 

Hans moder fanns på andra sidan..

 

Hon steg fram o förmedlade starka bevis till honom..


 


Modern sa...


  


" När jag levde så hade vi  ett viktigt djupt samtal, han gav ett löfte, som han hållt"


 


Henrik bekräftade,att det var så...


 


"jag gick bort dagen efter" ¨sa mamman


 

  






     jag hann aldrig till henne, ,mamma gick bort dagen  


efter, vi hade de där djupa samtalet... hans röst var darrig....

  

 "Lärarinna", hörde jag henne säga

 

"min mamma  var lärarinna" sa Henrik..

 

Modern fortsatte ...

 "Han har något från mej, jag stod nära honom, när han stod med det i handen"

 

Henrik svarade snabbt...

 

"min mamma gav mej en större silver ljusstake, som jag tog fram o tände i går kväll"

 

han kunde tydligt känna av mammans närvaro...den var fridfull..

 

                                                   

 

någon dag senare  ringde Patrik..

Jag fick snabbt fram hans guider o de förmedlade att det fanns två kvinnor i hans liv...


 


En kvinna såg jag vid hans sida.. o en annan kvinna, som hans tankar gick till..


 


Guiderna sa...


 


"kvinnan han bor med längtar efter ett barn"


 


De visade mej barn vid hennes sida..


 


 


"hon är gravid" , sa Patrik..


 


Guiderna fortsatte...


 


                                        


 


"hans hjärta är inte hemma , utan hos den andra kvinnan"..


 


Det blev tyst, i ett par sekunder,


  


"ja jag tänker på henne , Mycket", svarade han


 


"du är förälskad, hon får dej att leva o skratta", sa jag


 


"jag är så vilsen," sa han med förtvivlad röst..


 


Självklart mådde han inget vidare i detta dubbelliv!


 


 


De visade  honom den väg.. som skulle ge honom trygghet o lycka... 


 


"jag vet att den vägen är den rätta, men varför har jag så svårt att gå på den?" 


  frågade han..


 


Kärleken kan verkligen göra en vilsen , men de är viktigt att  känna efter... Lyssna på ens inre...


Du kommer finna styrka, den tar dej  framåt , tillsammans med din stark vilja..   


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

 



 

Av cajsa jussila - 29 oktober 2011 10:58


Helloween  Mörkrets SpökParty...  

 

    

frankensteins läskiga  dotter  !!


  

fler läskiga flickor.. Dimi med några av  hennes klasskompisar..

  

Här e hela monster klassen!!!

festen var rolig med lekar o dans..   


idag e de lördag..  blev väckt  runt 07 i morse av att mobilen pep,det var vännen Knorr som skickade... jag läste o somnade om...


men bara en liten stund senare så pep det igen! det var från lillebrosan Ville.. " hej syrran, jag e på sjukan"... jag for upp ur sängen..  


    

En stund senare fick jag veta att Ville, brytit benet rakt av!   stackarn, han hade vänt sej o på nåt sätt trampat snett... aj aj o helt i nyktert tillstånd!


  Arek han bröt foten för 1½ år sen...


                      

        i onyktert tillstånd dans/hoppade han så foten gick av!   


han fick hoppa på kryckor i 8 veckor, fasen  va han körde med mej då! hi


jag fick verkligen passa upp honom!.. för han hade ju sååå Ont!  hi


Tycker synd om Lillbrosan, sån otur..

Massa tankar o kärlek till honom!   




Dimi o jag har nyligen ätit nybakade baguetter till frukost...   de var riktigt goda..!!


vi ska strax fixa oss o gå ut på stan..små shoppa, I kväll drar jag o darlingen


               till Jularp för att umgås med härliga pers

och  äta av den helstekta grisen!   

     

   

  men först blir det pannkakor med glass o hallonsylt till Lunch... !   


lördags kramar till Dej .....   








Av cajsa jussila - 28 oktober 2011 09:22


hej kära du...    va har du för planer i helgen? ...     En njutfull helg önskar vi väl alla...    Idag ska vi på Helloween fest ....   med Dimis klass........

 

Vi har köpt peruk  smink o lösnaglar..! Hon har ännu ej bestämt va hon ska vara..

 

Kim o Celinn  hälsade på i går , hon åt en stor portion av  farmor ankas korvsoppa  

 

  

 

hon lekte med Dimi o fick även testa hennes helloween peruk!   

 

  

"vad  har jag på mitt huvud?" Celinn med fundersam min hihi

 

  

Sen tyckte  hon det var skoj ...   hihh Sötaste Häxan  i stan! hi

                            

                                              Vilket Underbart Smile !    

 

 

Dimi o jag var ute på långrunda i går... jag gick med stavarna o hon med lady..

  

 

Vi sprang på Dimis kompis... Jennifer..

 

  

de här två söta flickorna leker/umgås varje dag...   

 

ikväll blir de som sagt helloween fest med klassen, sen hem och  snabbt byta om... 

  vidare hem till Jennifer, som  ska ha tjej kväll med mys o pizza..  

1½ timme senare hem o fixa till sej igen!.. Dimi alltså:)

för då ska hon tillbaks till skolan o dansa.... Helloween Disco!   

 

Snäckan har en Fullspäckat schema... !   hi Hon ser så framemot, hela kvällen!

 

     


det är första gången hon går  på Disco.. så visst e de pirrigt ,men kul!   hii


 

 

I morgón ska jag o Darlingen på fest i Jularp hos vännen knorris...  

 

 

hon har samlat i hop nya o gamla vänner ... ska träffa gamla kompis fr tonåren... 

det ska bli super skoj!! har inte sett flera av dom på över 25 år.. !  undras om vi  känner igen varann hihi

 

Det bjuds även på grillat (heltstekt gris) o tillbehör...

 Knorris är en super duktig fest-fixare !  Alltid speciella roliga festligheter...mycket  duktig när de gäller mat  o dekoration....    Ska verkligen blí nice att träffa knorris!

 

´men idag e det fredag o den lär bli låååång..     kram & önskar Dej en fin fin da!   

 

 


 

Av cajsa jussila - 27 oktober 2011 08:26



Igår var jag på begravning,som stöd för min svägerska Bitte, hennes döttrar, Magnus  och våra barn,  som  tog ett sista farväl  av  deras Mamma ,Mormor och Farmor, Maj-britt   betydde mycket för många..

 

 det fälldes många tårar men det  vackert med  fina tal och välvalda fina  sånger..

 

      

 

vackra blommor i höstens färger från alla barnbarnen.... som sörjer henne djupt....

 hon kommer alltid att minnas och finnas  i deras hjärtan..  

 

jag har sett henne fridfull o glad tillsammans med hennes mamma..   

 

  

flera av oss tände ett ljus på vägen ut...

 

 

I förra veckan,  hade jag en sittning för en kvinna, som mist hennes mamma...

mamman kom o visade en recept bok..

Dottern svarade, " jag använder mej av hennes recept, bakade hennes chockladrutor i går!" berättade  hon med glad röst..

 

Mamman visade mej en vit kyrka o rosa rosor..   dottern blev rörd,  

 

" ska gifta mej i en vit kyrka i december  o  jag har valt in rosa rosor i min brudbukett".

 

 "kommer hon att vara där?" frågade hon..

 

"absolut" svarade jag bestämt!..

 

mamman sände fler budskap  till dottern, "Hälsa till pappa" ...

 

"  kommer åka hem till honom o berätta" " sa dottern ,

 

"Din mamma är med dej o vet vad som sker runt dej" förklarade  jag

 

" det har jag fått tydliga bevis på idag" svarade dottern, hon var full av glädje o tacksamhet..

 

Våra nära o kära är Alltid med oss... de beskyddar o sänder kärlek över oss...  

Av cajsa jussila - 25 oktober 2011 08:37


Hallen börjar bli klar! yiiippppiii...... Darlingen kom och satte upp klockan o spegeln...

 

  

 

     

  

   Några väggar e ännu tomma.. ska ut o finna nåt fint  att hänga där..      

  

dessa bilder&ramar låg  i en låda, men nu hänger de fint i hallen ! hi  

kvälls tid .....

 

dagtid..  har två hallar... idag ska den nya vita  hatthyllan  upp , i den första hallen..  Sen bara lite fint  att hänga på väggarna, så blir jag helnöjd!!   !

 

Nu ska jag starta dagen med morron Te i min nya fina..

 

  

Te Kopp....   fick den i helgen av vännen Karin..      tack !   

 

 

 

 

Av cajsa jussila - 24 oktober 2011 09:32



Vilken Kanon helg... !!    I fredags hade vi ett överassknings party för  vännen Christine, som fyllt 45 år  .. Vi hade ju planerat detta över en månad... men har inte kunnat skriva om de... då hade de INTE blivit någon överasskning..

 Jag hade bjudit hem henne, fått henne att tro att de skulle bara vara vi två... äta gott o ha en mysig kväll...

Det hon inte visste var att 10 andra kvinns stod "gömda i vardagsrummet" o skulle  vara med o fira... !! suprise hi  

 

    

 

      

Vi blev ett glatt gäng som firade natten lång...    Christine blev rörd o fantastiskt glad!    Hennes presenter blev ett par snygga guld creoler..  

och en valfri tatuering... jag hade bokat bord på Bobbys restaurang i stan..

 

  

Min kusin Monique kom ända från Stockholm.. .. vår hedersgäst..   

       

  

      

de blev mycke skratt o mycket mat..Självklart bjussa vi Christine på maten & drycken!

 

Sen drog vi hemåt till mej igen.. förfestade för att sen avsluta kvällen på PuB Stenson som hade trubadur kväll.. Vi hade super skoj o Christine var helnöjd. .  

 

 

   

isabelle blev sugen på en glass..   

 

 

 

mamma o kusiner jeje o sussie..

                                    

Magnus kom o sjöng för Christine...

  

snyggingar!

   

vännen Karin stannade hela helgen....

hade bäddat med flera madrasser inne på Dimis rum...  (dimis sov hos Mio Och Carr0)så de fanns gott om plats at sova över.....     vi blev 8 pers som sov under samma tak! hi hi  Christine sov i min säng med mej.. vi sussade gott... missade att ta bild på hennes Nalle pyjamas    hahhah

 

På lördags morronen åt vi god frukost o samlades med täcken o kuddar i soffan, för soffmys..   

Mio lämnade Dimi på förmiddan så hon fick vara med o mysa...

Jag hade öppet hus i lördes..... de blev en ny ´rolig dag... vi alla hjälptes åt att städa o fixa.. smörgåstårtorna stod i kylen , chili con carnen puttrade på spisen o  mamma bakade en god äpplekaka !

  

soff mys...kusinerna Monique & jeje..

  

mumsfilibaba!!   nästan 30 glada gäster kom till mitt öppna hus,  Super skoj!   

köket soffan ja hela vardagsrummet fylldes... men som vanligt blev de inte många bilder.. hih

  

   

  

                         magnus mio och kim sjöng o  fick lyan att gunga!   

 

  

     

 

så roligt vi haft  denna helg,mina fina vänner..!

                           fick denna fina schal... satt snyggt på ! heheh

 

       

En stor Grattis Kyss fick jag av Darlingen   som kom hem på fr Polen denna kväll..

 

   i går söndag, så var vi bjudna hem till Kusin Sussie.. vi firade hennes födelsedag....

vi blev bjudna på fantastiskt god mat... sen blev de sofflägge resten av kvällen! hi

 

  

en trött kusin.... Monique kom i fredags o åkte hem i morse... karin kom även hon i fredags o åkte hemåt i går kväll " jag kommer snart igen" sa hon innan hon åkte....

Monique , Karin och alla Ni andra goa tjejer, som tillbringat helgen tillsammans..

Mitt Hjärta o Hem är Alltid öppet för Er!    

   Alltid oerhört skoj när vi ses! hi

söndagen avslutades i soffan mys pys....

  

Dimi hade fyllt ett vinglas med rosblad o ett värmeljus.. se så fint!   

Tack alla goa vänner för en fantastisk helg.. .så mycket kramar kärlek o skratt vi gett varann, e ju bara helt underbart Nice.... Tusan va vi kan ha skoj ihop!   hihi

Av cajsa jussila - 20 oktober 2011 12:54

  


Snart e hallen klar...   

 

så jäkla skönt att närma sej målet!

 

det har varit riktigt rörit här hemma... rensat o röjt tusan!!

Nu börjar de likna  som mitt hem ... igen ! pusst hih

 

Arek fyllde firmabussen med flera säckar o några möbler...

lite skumt kändes de ju , eftersom de var "hela o fina saker "...

 

MEN JAG ORKAR INTE SAMLA PÅ ALLT!!   hih

 

Ett par påsar ska jag lämna till Loppis idag...   

 

Dixi hjälpte mej i går..   vi handlade röjde o skruvade upp möbler.. Tack Dixi!   

 

Sonen Kim kom o skruvade i hop den nya hatthyllan...

blev jätte gla av all hjälp..   Tack Kim!  

 

När vi satt där på hallgolvet i skruva så ringde det på dörren...

 öppnade och där stod  Anna..  en jätte gullig kvinna, som jag lärt känna.. Hon sträckte fram ett blompaket...

 

  

'där i låg denna vackra stora Ros!... skriven  lapp med texten "tack för all hjälp"...blev jätte glad o rörd...   

Tack rara Anna..   

 

 förgyllde absolut min dag...   

 

Idag e de torsdag  ute regnar det.. jag o Dimi sitter här i vår  varma  soffa ...

Hon e på bättringsväg...

 fick lite feber i går kväll igen... men är mycket piggare idag...   hon e lite blek om nosen... så jag håller henne nog hemma i morn med..  hon behöver äta upp sej o få upp energin... Hon har sjungt o lekt idag.. de e tecken på friskhet! hiih

 

  så här pigg o gla e vi vana att se henne...

alla vi föräldrar känner nog samma oro , o maktlöshet när vår hjärtan/ barn blir sjuka   ... man vill bara GÖRA ALLT FÖR DOM....   

 

När jag röjde bland lådorna så fann jag några cd skivor me bilder.. här får ni en titt   .!!

 

      Dimi hade världens roligaste frilla! tuppkam   hih  

kul att se gamla bilder.... väcker många söta minnen...

 

Felle min brors dotter tittade nyss in...

 

  så fiin hon e ...   

 en snygg ring på fingret hade hon. var tvungen att ta en bild!  

Riktigt fin!! plockade fram två av mina ringar ,  som Felle fick testa...

    Inte alls lika snygga, som hennes!....

 

Felle e en Grym Fotograf... denna bild e väl helt Underbar..!

  Felle o hennes katt Peace... snacka om fin fin kissemisse   !

 

Nu ska jag röja lite till   hej så länge, Bamse kram till Dej!

 

Ovido - Quiz & Flashcards