cajsadiva

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2014

Lite mer om Kärleken <3 :-)

Av cajsa jussila - 18 augusti 2014 11:10



  Hej!  idag tänkte jag fortsätta ,skriva lite mer om Kärleken..                                   

 

Mina Änglar har förberett mej på att någon ska  öppna mitt Hjärta...

 

Men Som jag skrev i ett tidigare inlägg,  så har jag bara haft  Tid , för mej själv!

 

Har inte velat släppa in någon man ...

 

Denna Egentid har gett mej Styrka Mod & Kärlek.        

 


Men under våren började mina Guider att tjata Väldigt Ofta...   

 

    

"Du ska ta emot Kärleken", Du är Redo", sa dom och  visade mej ett par killar, som skulle komma i min väg.. 

 

Och det gjorde dom! helt otroligt, men jag träffade faktiskt alla de killar som änglarna visat mej... 

 

Men tyvärr  jag var inte mottaglig .   

 

Jag trivdes i Mitt eget sällskap!     hihih...

 

Men strax innan Midsommar, så kom en ängel o visade mej en man, han stod bakom en midsommar stång ,   jag skymtade honom väldigt snabbt men minns tydligt att han påminde om Reinfelt( frillan) hihi        

                                  

                         


 här på bilden, Kusin Linda o Vännerna,  Anna & Christine.... 

 Firade denna dagen hos min bror och svägerska.. 

                                           

 jag och  Anna skålade för en Härlig dag !   

 

       

Jag förstod ju att de skulle dyka upp en speciell man !


Det var så rolig stämning på midsommar  o många glada gäster..

 

 Lite senare på dagen,  stod jag  i köket och tvättade händerna,   tittade  ut genom det lilla köksfönstret, o såg då några personer komma gåendes...

 

jag kisade o till min stora förvåning såg jag Min barndomsvän Uno!

 

 

Vi hade ej setts på några år, men alltid stått varandra nära.. 

 

Jag fick som en "blixt farandes ner i mitt huvud"  Det är Uno som är reinefelt! hörde jag mej själv ropa! 


 

Och  där ute under solen  gav vi varandra en varm kram... 

den kramen fick mej verkligen att känna,  att det var honom Änglarna sänt! 

                              

      

 

      

efter den kramen kände vi båda starka känslor för varandra...   

 

vi träffades så ofta vi kunde o höll kontakt .. och eftersom vi varit vänner i 33år ,

 

så kändes det som "att komma hem, när vi var tillsammans... "

 

vi har så många minnen o  ett starkt vänskaps band mellan oss... 

 

 

vi höll ihop i samma ungdoms gäng  under flera år..träffades nästan dagligen...

 

Sådan närhet o vänskap sätter sej Djupt i Hjärtat!  

 

Därför blev det oxå svårt att plötsligt börja  Älska Uno mer än som Vän..


 

 

Vår Kärlek s0m vänner tog över, men Jag är så tacksam att det var just Uno s0m änglarna valde ut, att det var Han som fick  öppna mitt Hjärta..  

 

 

Det känns helt Underbart , jag känner mej så fri och harmonisk!!

 

    Han känner mej så väl, från djupet till ytan..Vi lyfter varandra..    

 

                                       VÄNNEN MIN JAG ÄLSKAR DEJ....          

 

 


Vänner o familj e det Bästa som finns.. kan ibland få lite samvete över att jag har en sådan rikedom av Glädje...  

 

 

 jag tackar Universum, Gud &  Änglarna varje kväll för all den Kärlek de ger mej o mina Kära...          


Allt för många människor lever i ensamhet , en grått tomt o tyst liv.. 

vet man om att någon är ensam, så snälla räck ut en hand.. 

en kram ett leende  kan göra någons dag...  

en kram en omtanke,  kan fylla någons hjärta me frid,kraft & Glädje ...

 

 

Det har blivit så  lätt att säga "jag älskar dej" , det är inte längre endast till ens barn o partner.. utan idag älskar vi banne mej  Alla ! hi

 

 vi har blivit mer öppna med att visa uppskattning o kärlek till våra vänner.

fast jag kan tycka ett  de e så många som bara slänger sej ur de orden!

 

" älskar dej!" swiiish så var de sagt på 2 sekunder , knappt en blinkning!!

 

                                             

 

Tiden är alldeles för  kort här på jordlivet, så de gäller att  i bland stanna upp o se personen i ögonen o säga de värmande orden.. 

 

vardagen med alla måsten snörjer in de flesta i stress, och  för att må bättre så sprider vi ut dessa ord härs o tvärs.. för alla är väl livrädda att inte få Kärlek.. !?

 

och visst fan e det så att den som "ger den får  banne mej oxå!"   

 

Det är Ju helt Underbart att få Ge o Ta emot Kärlek, men tänk på att,

 

" Älska din nästa såsom dej själv"

 

Kärlek & Glädje skapar ett Positivt Flöde & Energi..

 

Tänk varje dag , " att idag ska jag ge någonting till de personer jag träffar, 

 

då startar du processen att sätta rikedom  & glädje i överflöd i omlopp i ditt o andras liv"! 

 

Sök efter Kärleken i Din Kropp & Själ...   

 

Puss å Kärlek till Dej!     



 
 
Ingen bild

Jessica

18 augusti 2014 13:57

Fint skrivet! 💗

cajsa jussila

18 augusti 2014 14:07

tack snälla Jessica.. de värmer..

 
Ingen bild

Karin Hack

18 augusti 2014 14:41

Uno känner jag med sen 20 år tillbaka, en mysig prick, lycka till till er båda❤️❤️❤️

cajsa jussila

18 augusti 2014 16:08

hej vännen :) ja han e en go prick o en god vän.. som du

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards