cajsadiva

Alla inlägg under maj 2011

Av cajsa jussila - 31 maj 2011 12:50



fler samba bilder!!!                          

 

 

 

      

 

  

samba tåget var stooort...... hihi

 

  glad  samba donna... hihihi

 

 

 

Av cajsa jussila - 31 maj 2011 08:18



I går var det Sambatåg... Dixi och ett hundratal  ungdomar som tar studenten, dansade samba genom gator o torg...

 

det var en Härlig syn!!   hihi

 

     Johanna o dixi... barndomsvänner....

 

    Pontus... Mios bästa kompis...

 

   härliga  sambatjejer! hih

  

dixi och carro.. (mios flickvän)

 

  hahaah vilken Super Bild iihih

det stålar verklig glädje:) hii

   

 

  det var en rolig upplevelse.. !    alla dessa fina bilderna togs av vår mästerfotograf, Felle brors dotter!

 

 

Ett par timmar senare bjöd jag mina barn på Tacos...

det var både gott o trevligt.... som vanligt hihi

 

   Celinn  så fin ...

 

  

mio och carro mätta o belåtna intog dom soffan o mös..

 

Dixi kom lite senare med ett gäng vänner...

de stannade någon timme , jag hade ju lagat tacos , så några av ungdomarna åt med stor aptit   hihi

 två av dem ställde sej å börja diska!

 

"du ska inte stå med allt cajsa" , sa dom

väldigt snällt ... o disken blev ren hihi...

 

  samling i soffan!!

 

Dixis vän Emelie dök även upp...  

strax efter nio var huset tomt, Dixi åkte med Emelie o   .

idag är det  stor mat dag... Vi ska göra flera smörgåstårtor, till Student firandet i morgon!!!....

 

Min mamma ,jag, dixi  och emelie ska hjälpas åt....

 

Jag ska strax dra iväg o  fylla kundvagnen... en hel del ingredienser kommer  att behövas!

 

     mums fili baba....   .........

 

Kram!

 

 

 

Av cajsa jussila - 29 maj 2011 16:13


   slappedag....! de e ju sönda´  !!!!!!!!!

 

   Vi har bäddat ner oss i soffan med massa kuddar o täcken!

sköööööööööööönt....   

 

 lite trötta sen  Gårkvällen, som  var super niceeee....   !

 

      

 

      vi  firade Nareés  30års dag...  kanon god mat,  hon hade lagat, thai soppa med tiger räkor o två olika kött grytor.... mums!!

 

Lite starkt va det juh... men jag sköljde ner kryddorna med en kall cider! hahah

 

   

Nareé, hennes sambo Tonne o hans syster Annika(skorpan) vi har känt varann sen vi var runt 15-16 .. en av mina finaste vänner...

 

     

           super goa tjejer... vilket härligt ös vi hade!!hi

 

    

Naree´en barnmagnet.. alla  de små ville kramas med henne   

 

  super kväll , skratt med goa personer....

 

  

Tack Tonne o Naree , för en toppen kväll!  

 

 Det är  ju Morsdag.... men här  firas inget idag..hi Min mamma har varit här o fått ett grattis..   

och morn kommer alla barnen på Middag i stället...

jag ska laga   Tacos... !  

 

ha en sköön sönda.. !   

 

Av cajsa jussila - 28 maj 2011 09:53


 Dimi och Jag åt våran frukost i soffan... framför teven...


Te fullkorns baguetter ,cornflakes o mjölk.....    

planerna för dagen är, att ta en runda på Vårmarknaden, Dimi har sparat ihop några slantar, som hon vill shoppa loss för hih


  Vi brukar Alltid hitta nåt fint, bland alla marknads stånden..

Jag brukar alltid få "mors dags presenter" köpta därifrån... !


         

detta fina armband fick jag förra året av Dimi,..


  denna fina ljus lyckta från Kim o Linda... inköpt på marknaden....hi'


  denna söta  köpte även Dixi på marknaden!


Av  Mio fick jag en biljett till krogsvängen i stan...

jag hade super kul på den!   hih


I kväll är det krogsvängen.... men  ska inte gå!

Vi är bjudna hem till vänner...



    Naree med randig tröja, firar  i kväll, hennes 30 års dag!  

alla  tjejer på denna bild, kommer ses i kväll..! nice...


Jag och Dimi ska ut på stan o hitta nåt fint till Naree...

hon kommer från Thailand ,  hon och hennes sambo,  bjuder på hemmagjord thai mat , så super gott!!


Nu tittar solen fram.. får kanske passa på att gå ut nu...

det regnade massor i går, så jag höll mej inomhus...


Dixi och Carro höll mej sällskap!!


       goa tjejer.... de satt här ett par timmar.. trevligt!!  hi


   Carro blev hämtad av Mio, de skulle på Bio..!

Baksmällan 2.. säkert var det kanon rolig...   hi  under dagen, så jag får veta.. "hur många solar får filmen"? hi



  mina underbara flickor...   


Dixi blev oxå hämtad, av Kim....


  de drog vidare till vänner......


   Eftersom jag var/är så snuvig o de var kallt o blött ute,  så gjorde  sonen Kim mina ärenden .. han sprang i regnet o handlade allt jag behövde...    

Tack Kim .. de var gullig av Dej...   .....


Nu ringde Mio.. vi ska gå på marknade tillsammans. 

Önskar er alla en fin lördag!   


     



















 


Av cajsa jussila - 27 maj 2011 09:37



Då var fredan kommen... ! Jag har åkt på en rejäl snuva.. super duper snuvig... atttjoooohohoho   drygt!!

sen har jag även fått någon svullnad på högerfoten...

överbelastning.. Var ute o gick en lång runda med Darlingen i gå kväll.. jäklar vad snabbt han gick..!!

 

jag fick hålla , tusan så hårt, i hans arm för att hinna med!! hahaha....

 

   Sen blev de ryggläge för mej resten av kvällen!

 hade  satans ont i foten!

 

Darlingen fick passa upp mej... Te , massage, och fotbad... hahha

 

      

..Tack min Darling för uppassningen.....    fast jag har ju ännu ont i min fot!  

 

Veckan har varit bra... umgåtts med mina döttrar Dixi o Dimi, haft nice...

 samt  har jag  haft många andliga händelser!..

dom skriver jag om lite senare...

 

Förra helgen var jätte mysig... då kom  Karin till oss!!

 

    toppen rolig kväll fick vi!! Karin kom snart  igen!   

 

På söndan lagade mamma Palt.. ! de e vår familjerätt..

när hon lagar den, så kommer släkten o äter hihi..

 

     

    detta är riktigt gott... med  riktigt smör e de godast!!

 

8  st av våra nära o kära kom och mumsade i sej!   

 

På tal om mat.. så ska  Jag Mamma & Dixi göra maten till Dixis student!

      det blir ett par smörgåstårtor!!   alltid gott!!

 

Nu e nästan allt inför studenten fixat...sköönt...

mycke att tänka på .. hela tiden! hih  

 

på måndag e de sambatåget.. jag har köpt sambakjol o visselpipa till henne.. de ska bli en härlig syn att se Dixi i den! hihi            

 

                          Det blir nog en Festfylld  vecka!

 

      

                                      Party Pinglan...

 Jag kommer stå vid spisen o laga mat , så Dixi o hennes kompisar kan komma o äta och vila lite.. hi

 

Fick nyss ett sms från Mio.. " då ska man se Baksmällan 2 i kväll!.."

 

       den vill  jag oxå se!!

 

Letade efter en film som jag och Dimi skulle se.. 

vi fick välja mellan,  Åsa Nisse & Kung fu Panda 2!!   hmm

 

 Dimi ville inte se någon av dem! "Finns de ingen musik film mamma".,undrade hon... 

 

       

 

  Dimi håller på att öva på  en  Miley Cyrus låt, som hon ska sjunga för Dixi på hennes student....       

 

Nu ska jag plocka fram lite fika.. Eve e här nu!..

 

      eve o lady .... mys pys.. ihi

 

kram!

 

  

 

Av cajsa jussila - 25 maj 2011 14:46


hej hopp!! idag har jag varit  med Dimi på hörselkontroll...

efter att skolsköterskans  test, visat en  låghörsel kurva..

 

       hörlurar med en massa pip.. hih...

testet tog sin tid o sen  lång väntan, på öronläkaren...

hela besöket tog över 2 timmar!!.

 

  men Dimi roade sej... här kör hon igång med   en dockteater!   

 

                      Hörproverna var bara bra!!   

            hennes öron var så fina sååååå hiihihih

 

      Vi  tog bussen till stan o möte upp Dixi.. hon jobbade men  skulle just gå  på lunch .. .. så vi lunchade ihop...

 

                 Dixi ville IIINTE vara med på bild! hihih

                              men det ville  Jag & Dimi !!   

 

  

jag ser super trött ut...  det var jag med!! gääääsp ,efter att ha suttit i väntrummet 1 timme! 

 

På hemvägen hämtade jag  guldringen som Dixi ska få i Studentpresent... Hon har själv valt ut den... de blir bäst så hihi..

 

                  hon testade ringen , den passa perfekt!

 

  fin fin ....   med små diamanter....

 

     Dimi var sugen på nåt gott, så vi köpte en ask med....

     Hallon!!  

 

        de här röda små läckerbitarna ,smakade utsökt till vaniljglassen!! mums.....

 

OnsdagsKram !  

          

 

Av cajsa jussila - 23 maj 2011 10:57


I lördes var det dax för Mio o Carros Bal.!!

 

De var så underbart fina, ögonen tårades , vi blev så berörda

av deras utstrålning, på deras  Stora Dag....  

 

 

     

 

  

 

      

Carros klänning var helt fantastisk!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  stylade  från topp till tå:)

 

 

 

 

    

  Ett Sånt Vackert Par!   

Av cajsa jussila - 23 maj 2011 09:35



I fredags var jag o Dimi ute på stan..vi gick en sväng  in på apoteket o mötes där av en tjej som stod o fixade håret , på kunderna!

självklart ville Dimi bli stylad... ! hi

 

           björn axens hårvårds produkter har komit in i apotekets hyllor... Frisören hette My o var väldigt trevlig & duktig!

 

      ja ni ser så fint det blev !!   Tack MY ..!!   

 

jag skulle oxå vilja göra nåt vid mitt hår... kanske några ¨röda slingor ..? .. funderar... ih

 

        har ju ganska så mycket självfall i håret, så jag plattar det då och då..  men  just nu skulle  de grå, behöva en omgång färg.. !!hehe

 

     

 

      i lördes kom Karin o hennes darling o hälsade på...

åhhh va skoj det var!!..    

 

    karin gosade med  hennes rickard en stund..   

     goa skratt med Marie.. hih jag bjöd hem ca 15 pers på mat o skratt ... de blev mycket av båda !   

    sofia o christine, fanns självklart på plats!! ih

 

     puss vännen...  - fler bilder från lördagen kommer!!..

 

kram

Ovido - Quiz & Flashcards