cajsadiva

Alla inlägg under september 2011

Av cajsa jussila - 30 september 2011 13:02

En vacker strålande fredag...    hade två sittningar i förmiddags..... sen kom Lilla Celinn o hälsa på farmor anka...

  

kram o mys blev de inget av, då hon bara sov!   hi


Idag ska jag gå på stan o leta upp några nya affischer till Dimis rum..  behövs en upplyftning! .. bort med disney prinsess tavlor o dylikt.. o upp me nåt kul o nytt!

 

      Prinsessan Dimi , här e hon 4 år...rummet fullt me leksaker..!

 

korgar hyllor lådor är ännu fyllda med massa prylar ,  för mycket!... jobbigt att hålla i ordning, med så mycket  av allt.. !! hi

 

                 Nästa månad Nov fyller hon 10 år!   

 

  

Då blirt det Stort Kalas..! Med många gäster o paket!   

 

      


Hon har ännu ej komit med önskelistan... hih

 

men den lär nog snart läggas i min hand... !

 

Jag vill  köpa Lips med mikrofoner till henne ...

 

                   

Hon sjunger jämt o ständigt  !!  så  det hade passat henne perfekt! hi

 

Nu ska jag bege mej ut i solen de går bara inte att sitta inne! jag har hört  barn leka ute  på skolan, hela förmiddan

liv,  lek o  glädje ,sprids av  solen.. . here a come  !!

Av cajsa jussila - 29 september 2011 08:37



En grå torsdag vaknade jag till..  inget vidare.. hade ju  hoppats på att gårdagens fina väder skulle  gå i repris !

 

Det var en skön höstdag, solen dominerade hela dan  

 

Fick vännerna Christine & Isabelle  på besök...

 

     

  


jag bjussade på goda räkmackor o kall öl, de var smarrit  !


 

 

    

  

vi njöt av mackan drycken o sällskapet... vi har alltid en massa att prata om

timmarna bara flöt iväg .... så e de jämt när man har trevligt...

 

solen  sken så vackert ...

  

man blir så upprymd av solens värme... dess strålar ger så mycke energi , att det spritter i kroppen! hi

  .

Tack Ni kära, för en mysig eftermiddag,vi ses snart igen!   

 

På kvällen kom Mio och Carro på middag, spagetti med köttfärsås..

jag blandar alltid i bacon paprika grädde tomater o massa basilika, ett

 vitlöksröd e riktigt gott till !   

 

  

alltid fint med kära besök...   Kim  har  oxå tittat förbi , ett par 

gg denna vecka.- hans dotter Celinn har fått hål i öronen!  

 

                 

en liten prinsessa...

  bild från hennes kusins dop.....

  

Dixi o lilla söta Samantha...    (Celinns kusin) ...

 

Darlingen var i Malmlö i går o kollade på Hockey.... !!

Blev bjuden av  byggvaruhuset som han e stor kund  på,

 en hel kväll, i vip båset med mat och dryck,, Nice!

   kvällen blev inte så sen, han kom hem vid 23  

 avslutade kvällen i soffan..

                             

        han o lady snarkade i kapp!   kunde knappt höra ljudet på teven! hi

 

             Nu ska jag käka frukost... Torsdags kram!   


 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

Av cajsa jussila - 28 september 2011 08:37

 

Isöndags var det Mikaeli marknad/tivoli i stan...

 

Massa marknads stånd, o goda munkar...   

 

Dimi och Jose åkte karuseller... !!  

 

 

               Dimi hon skrek av glädje  o skräck... !! hahaha   

 

Jose köpte en peruk, här testar dom några... hih

                                       snyggisar..    

 

Efteråt gick vi till en av stadens restauranger.... för en god middag...  en ung kille serverade...

 

Han hade två namn tatuerade på armen..

Dimi tittade på honom med en koncentrerad blick...

jag undrade lite vad hon hade i kikaren..

 

"det är din mamma o pappas namn va?" frågade hon plötsligt...

Killen stannade upp o hans ögon blev stora..

"ja ,det stämmer" svarade han...          

 

                                                  

                

 

                                                  

              

" har du inget på din bror?", undrade Dimi..

 

killen  log generat... och svarade...

 

"nej jag har inte tatuerat in min brors namn"...

 

"Men du har ju en bror till!", sa Dimi självsäkert

 

Killens blick blev mer o mer förvånad...

jag  och Arek kunde inte hålla oss för skratt...  

 

Även killen brast  i skratt...  och sa,

 

"du har rätt, jag har en bror till"!... hur kan du veta det??

 

"jag är synsk"! svarade hon      

                               

  Killens min blev obetalbar!    han bara  stod och gapade!

 

 "Kunde du verkligen se allt de där?  hur gjorde du?",

 

undrade han ...

 

" jag bara fick upp det, inne i mitt  huvud!",

 svarade hon o skrattade glatt...  

 

  hon blev nog allt, själv väldigt  förvånad! hi

 

                      

                        

idag kommer mina vänner Christine o Isabelle o hälsar på...

vädret är underbart o jag håller på att tvätta någon maskin... hinner förhoppningsvis med en stav runda innan de kommer...    Onsdags Kram från mej... !

Av cajsa jussila - 26 september 2011 09:46


Hejsan kära Du.... Vilken fin måndag... solen skiner o de doftar glädje i luften..   ... en skön Höstdag....

 

Helgen var kanon...Återträffen med tjejerna blev så Lyckad!!   vi träffade ute på landet ,  i Maries fina hem...

hon hade lagat underbart god middag.. inbakad fläskfile  ...

vi hade så mycket att prata om o skratten tog aldrig slut   

 

 

  

härliga tjejer... Linda fattas på denna bild.. (stod bakom kameran) lite synd..

 

                            Linda och Åsa.... (Åsa o jag hade ej setts på över 10 år, hon var lika sprallig o mysig som  sist vi sågs ) hi   fina vännerna  .... Åsa Tina...   Linda Tina o Pia..   Jag och Anna...

Bitte och Linda...  

 

Senare på kvällen drog vi ut på krogsvängen, dans o sång!

        Goa Glada..  tjejer.. hi,..-    

Söta Kicki.... vi har varit vänner  i 24 år...

 

  Kusin kram....   magnus spela o sjöng på stensons...   arek, brosan o de andra grabbarna var där.. här kramar jag Uno min o brosans barndomsvän... han kommer  o hälsar på oss då o då..  härligt me goa gamla vänner... !

 

   Christine kom oxå dit..Hon fyllde 45år denna kväll !   

här  är vi med areks kompis..

     christine  o jag...

 

Hela dagen o kvällen blev så lyckad , vi är alla så nöjda  

                             En oförglömlig afton  

                                   

 

Av cajsa jussila - 24 september 2011 08:42



Líte från veckan...  i torsdags åkte vi till höör...

 

det blev en snabb sväng in till  mc donalds..

 

    dimi mumsade i sej en burgare..   medans darlingen läste tidningen...

 

sen åkte vi till vännen, Skorpan o hennes sambo Uffe,det blev  en snabb runda där med..

.   Arek skulle kolla hur jobbet  såg ut, där hans jobbkillar arbetar med att  renover utsidan på deras hus..

de bor så mysigt ute på landet!!

 

Därefter åkte vi till vännen Knorr...

det var den 22 september, för ett  år sen hon miste hennes Älskade livskamrat Tor..

  

en Underbar man , som lämnade jordlivet alldeles för tidigt..

bilden e tagen från deras bröllop.. i juli förra året.. det var det finast kärleksfullaste bröllop  jag varit på...

jag grät glädje tårar hela dagen... så vackert!

Två månader senare, gick Tor hastigt bort..

En stor förtvivlan för oss alla , som fått lära känna denna fina man..  



 


  Knorris med  hennes o Tors ,  bedårandes söta  dotter Madison..   

 

  Vi blev en skara vänner o familj som slöt upp o  besökte gravplatsen.. 

    knorr hade gjort så fint, med ett vacker smides träd..

 

Det var tunga känslor ,saknaden gjorde sej  starkt påmind..

Vi bevarar våra  fina minnen av Tor i våra Hjärtan...

där lever han för evigt..   

 

   I går kom vännen Christine.... det blev en skön dag,  vi tog en lunch på stan.. sen här hemma  gav hon gav mej massage, så skönt...  !

 

      

    Idag fyller hon 45 år grattis kramar till Dej     !!

 

Vi ska ses i kväll, hon kommer in till stan, krogsvängen!   

 

Men först ska jag på tjejträff... träffa de gamla tjejerna från 90 talet!   vi  var ett härligt gäng, som hade skit skoj! hi

Vi ska ses redan kl 16 hemma hos Marie... käka  & dricka gott,  o kolla  på en massa bilder , prata goa minnen!

(jag har plockat ihop 75 fotos från de goda tiden! hii)

 

      Litet axplock...   kusin Linda o jag ...70-tals fest...   

Anna å Jag...

  bitte tina monique jag linda o marie... på en helsingors kryssning...

 

De ska bli så kul att ses  igen... !!   vi blir 9 tjejer från förr... sen drar vi alla vidare till krogsvängen, avslutar kvällen där!  wiiii ... here we comes   !

 

 

Men innan dess ska jag röja här hemma , dra en runda till staden... fixa lite lunch.... kolla i garderoben.. "finns de nåt att ta på sej?"  osv...

Dimi ska va med Eve i kväll... de ska ha tjejkväll dom me  

.....    Några av Eves vänner ska ses o spela spel o käka massa godis.... Dimi Älskar att spela !!   charader, skippo, barn geni.. mm.. finns ju hur många roliga spel som helst! hi

 

Ha en nice lörda.. vi kanske ses på krogsvängen i kväll   

puss o kram !   

 

 

 

Av cajsa jussila - 21 september 2011 09:19



Nu vet jag vem som stört mej  under två nätter!

 

 En ung kille endast 18 år, som gått över sen han tagit en överdos...

jag hade mediterat en stund på dagen o såg då denna kille , han bar en röd munkjacka o hade piercing på ögonbrynet..

 

han sa att " jag har ropat på dej" ..     

 

 

 

han visade mej en motorcross , som han meckade med..

 

han var full av energi  men   ändå orolig...

 

Över att någon här på jordlivet ej kunnat  gå vidare..

jag förstod att det var någon som haft h0nom så kär..

 

Senare på kvällen fick jag ett mail, från  en tjej som saknade sin pojkvän så till den grad, att hela hennes liv stannat upp!

 

"jag förmår mej inte att leva.. vet ej längre hur man gör"

skrev hon..

 

jag  svarade henne med budskap från pojkvännen., som stod vid min sida när jag skrev..     såg ju då att den var den unga killen !

                                                  

           

 

 

 

 Han förmedla , att han alltid fanns vid hennes sida, att han funnit frid..

han sände så vackra budskap , att jag själv  blev  rörd..

 

                             

"ditt hjärta ska slå på jordlivet, jag lämnar dej aldrig"

 

sa han.. de var så fint att mina ögon tårades..!!  

 

I morse fick jag svar från henne..!!

                                                  

                         

 

 

 

hon var evigt tacksam över att jag svarat,  i hennes rader stod det att  för första gången på länge , hade hon kännt  glädje !

 

"jag  kände hans doft  , han måste stått intill mej " ,  skrev

hon..


 

"Han har bevisat att han är med mej"

 

Hon var så överväldigad  över budskapen han gett..

Hon avslutade mailet med ..

                                                  

                   
                                                  

   

 " jag ska ringa hans mamma , hon kommer bli lika lycklig  som jag är nu "

 

       "Han var den finaste killen på jorden  "    

Av cajsa jussila - 20 september 2011 08:29



Det blev en sån trevlig shoppiing dag med mina Flickor, Dimi & Dixi igår....Vi hamnade i Burlövs Centrum...

 

    Dimi hittade ett par snygga kängor, med super klack! hi   "Snälla kan jag få dom?" bönade hon.. "om ett par år",svarade jag      Dixi fick dessa snygga skorna.. !

 

  Spex o lek var det gott om! ska testa allt,dessa två girls..   

Dixi fick även denna snygga klocka...

 

Dimi fick springa runt i leksaksaffären ...      Lite mer spex...    sen blev det god lunch o fika... vi schoppade i  ett par  timmar... jag kunde  knappt gå!

så ömma fötter... ! hahah...

  mina underbara töser.... alla  fick  vi nåt att ta med hem..

skor klocka smink smycken kläder, och annat smått o gott..

 

vi var nöjda o förbaskat trötta när vi satte oss på tåget...!  

 

 Arek hade lagat fisk till midda, så vi satte oss till dukat bord!

  det var riktigt gott med mycke dill o citron..   !!

sen blev de soffan som lockade... somnade tidigt,där i soffan! hi

 

idag e det ju  tisdag.... ganska  kyligt ute men.. te vattnet kokar lätt på spisen... ska bre ,mej ett par goa mackor...

köpte en mörk nybakad limpa med nötter o frön...

                                                  

               

   sen borde jag ta mina stavar o gå en runda.. men mina fötter värker och ömmar än..... .  trots att jag  i går, pausat flera gånger så orkar mina ben ej att gå så mycket...

Balansen har oxå blivit sämre.. vill helst ha stöd när jag går, utomhus... mina stavar el min dramaten vagn...

Om jag går ensam alltså.. annars håller jag armkrok!   

 

Ska meditera efter frukosten... haft märkliga drömmar där, själar ropat mitt namn i förtvivlan i två nätter nu...

 jag vill se om mina guider kan vägleda vem/vilka det varit..?!    Å t e r k o m m e r     

 

Av cajsa jussila - 19 september 2011 09:28

  


hej alla ni fina som läser mina rader...  varje måndag så vaknar jag  extra förväntansfull och full av god energi ...  

 E de för att det är en Ny vecka?  hi

 

Det är ju bara början på kanske en fullspäckad vecka??

spännande att ej veta va som komma skall...   

 

söndagen ,gårdagen var vi på  kalas     

 

 

      Mitt lilla barbarn Celinns 1 års kalas...   se så fina tårtor.!! Hello Kitty...   underbar Barbie tårta ! mumsigt goda var de oxå   

 

  celinn med några av grattis firarna...                                

                              Jeje Eve å söta Tösen...

 

  Grattis pussar från farmor Anka      Dimi och Jeje... vi var säkert en 30 pers på detta trevliga kalas..   Alla mina barn var samlade , min mamma, Celinns  nästkusin, mormor o morfar moster morbrödrar  kusiner o många  många fler.. tyvärr var jag kass me kameran... !

 

   

en glad sprallig ettåring!    vi hade köpt  lite leksaker, till henne .  Idag åker Jag och Dimi  på shopping tur, då ska vi  även köpa ett par små guldörhängen till Celinn..

 

   Hon ska få hål i öronen nu i veckan... !  

 

 

Söndas kvällen avslutades med middag hos mej,

spagetti köttfärssås... Dixi David och Mio kom och gjorde oss sällskap..

 

  

Sen blev de mys i den täckfyllda soffan o filmtajm   !

 

idag ska vi som sagt på shopping tur.. vi åker efter Dimi slutat skolan.. till Malmö...

jag längtar ... de e så roligt att ha en heldag med sina barn..

Vi vill ju gärna ha med Dixi med... o hon var sugen på att hänga på... om hon inte skulle jobba.. !

 

Vi hörs lite senare... Måndags kram till Dej     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards