cajsadiva

Alla inlägg den 6 september 2011

Av cajsa jussila - 6 september 2011 15:22


Fick ett  mail..

 


hej cajsa !

min kompis har  problem i sitt hem skulle du kunna ge henne en telefontid ?

dom har haft stora problem i helgen, telefonen flög genom rummet!

 och de har hört steg och någon som krafsar på dörren!


 om du har tid kan du  hjälpa dom?

dottern är mest utsatt hon är 12 år..


Har ännu ej komit i kontakt med denna familj, väntar på att dom ska ringa .. Vill verkligen hjälpa dom.. !


kommer allt mer i kontakt med föräldrar till barn som upplever/ser själar..

Det är inte många föräldrar som tar barnens  upplevelser på allvar... men jag har märkt att det blivit mer ok., att tala om barn med öppna sinnen..

                                                  
 


jag har träffat barn där sjätte sinnet fungerat  bra..


 el med andra ord.. ett sinne som inte går att förklara, de idag kända fem  sinnena är, Syn,  Lukt ,Smak, Hörsel och Känsel...


termen "sjätte sinne"  att beskriva en  känsla av intuition eller uppfattning , att förutsäga händelser eller ta upp  signaler energier,  som andra missar...


...Dimi är ett barn med öppna sinnen.. väldigt ofta berättar hon för mej att hon sett något , den senaste upplevlesen var när vi åter hörde dörren öppnas stängas, men ingen där..


det händer ganska så ofta hos oss.. hih

vi gick  ut i hallen för att kolla, då såg jag en skugga  på hallväggen...

Dimi ropade.. "Titta där är nåt på väggen"!


Ja, de var någon som tittade förbi , sa jag ..

okej , svarade hon o så gick vi in i rummet igen..


  


Det har blivit "naturligt för henne"....men visst blir hon som jag småskraj i bland! hi







Av cajsa jussila - 6 september 2011 09:44


Mina barnbarn e de vackra i livet....   

 

Min Äldsta son Kim, 24 år... har 4 barn!

Som 17 åring blev han pappa till en underbar flicka.

 

   Engla  knappt 1 år, med faster Dimi 2½år .,, Hón var mycket hos oss när hon var liten.. världens finast flicka!   

 

  idag e hon 7 år , strålandes vacker!  här e hon fint sminkad för att gå på kalas..   hi

 

Englatösen bor Borås..  

´Saknaden efter henne e oerhört stor.. När vi pratar om henne, fylls alltid mina ögon...Tårar för den stora saknaden,  att få krama  om henne , få  ha henne nära.

 

skickar paket till henne så ofta jag kan...

 

Sen har jag mina små gossar.. Kevin & Lian...   

 

   

  5 och 3 år gammla... har dem en helg i månaden..

 

Nu var Kevin hos oss i helgen, innan dess var det Lian...

men det är ändå kevin som är här mest...då lillebror varit så mammig.. Men nu de senaste  året har han   varit här mycke mer....

 

"jag kommer till dej Nu  farmor" brukar han säga när jag ringer..  hi  Mina  små Älsklingar..   

 

Minst i skaran är Celinn, som denna månad fyller 1 år...

                           söt som en prinsesstårta  ...

                      på denna bild har vi även Kim..

 

                              

 

                          Mina andra barn Mio och Dixi   de lär vänta ett par år innan de skaffa barn!....

det är så viktigt att vara redo, så man kan  ge allt till 100% som förälder...

 

       Barnen är de Värdefullaste & Viktigaste vi har.!

 

        Mio jobbar heltid  som målare, på hans pappas

                   Måleri firma.. KEG MÅLERI..

              Här har vi tre generationer målare!   


 




 

         

 

               Farfar Ewert, Pappa Magnus och Mio  själv...

 

Han letar efter en bostadsrätt ,  e redo att sätta eget Bo!

 

Dixi tog studenten i somras , men har ännu ej hittat ett heltids arbete ... arbetar några dagar i veckan...

 

   Visst e de skoj att shoppa på nätet?!   nu har jag beställt lite nya toppar till Dimi... snabbt o enkelt!

     från HM nätbutik..

                             

  två av de toppar jag beställt..passade även påp  att beställa lite till mej själva med... unnar mej kläder alldeles för sällan... !!

De e väl ett typiskt beteende för oss mammor!?   

 

Undrar ni om jag haft me de andliga att göra i veckan.. ?!

A b s o l u t.... det kommer i ett senare inlägg under dagen..

Kram o må bäst    

          

Presentation


Hej ! här e jag med min andliga blogg.. häng med mej på min resa:))

Fråga mig

366 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards