cajsadiva

Direktlänk till inlägg 6 september 2011

Sjätte sinnen,,,

Av cajsa jussila - 6 september 2011 15:22


Fick ett  mail..

 


hej cajsa !

min kompis har  problem i sitt hem skulle du kunna ge henne en telefontid ?

dom har haft stora problem i helgen, telefonen flög genom rummet!

 och de har hört steg och någon som krafsar på dörren!


 om du har tid kan du  hjälpa dom?

dottern är mest utsatt hon är 12 år..


Har ännu ej komit i kontakt med denna familj, väntar på att dom ska ringa .. Vill verkligen hjälpa dom.. !


kommer allt mer i kontakt med föräldrar till barn som upplever/ser själar..

Det är inte många föräldrar som tar barnens  upplevelser på allvar... men jag har märkt att det blivit mer ok., att tala om barn med öppna sinnen..

                                                  
 


jag har träffat barn där sjätte sinnet fungerat  bra..


 el med andra ord.. ett sinne som inte går att förklara, de idag kända fem  sinnena är, Syn,  Lukt ,Smak, Hörsel och Känsel...


termen "sjätte sinne"  att beskriva en  känsla av intuition eller uppfattning , att förutsäga händelser eller ta upp  signaler energier,  som andra missar...


...Dimi är ett barn med öppna sinnen.. väldigt ofta berättar hon för mej att hon sett något , den senaste upplevlesen var när vi åter hörde dörren öppnas stängas, men ingen där..


det händer ganska så ofta hos oss.. hih

vi gick  ut i hallen för att kolla, då såg jag en skugga  på hallväggen...

Dimi ropade.. "Titta där är nåt på väggen"!


Ja, de var någon som tittade förbi , sa jag ..

okej , svarade hon o så gick vi in i rummet igen..


  


Det har blivit "naturligt för henne"....men visst blir hon som jag småskraj i bland! hi







 
 
Ingen bild

Karin Hack

7 september 2011 09:29

Mycket intressant.. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards