cajsadiva

Direktlänk till inlägg 9 juni 2011

Bonnabröllop,.. så mycket kärlek...

Av cajsa jussila - 9 juni 2011 10:53



Förra sommaren var vi på ett Underbart Bondbröllop..

 

Tor & knorr  gifte sej ute på deras ägor.

 

      

 

 

Nära vänner och familj deltog i denna så fina dag, som var full  av  Skratt,  Kärlek  & Glädjetårar!   

    vackra ängar o grönska... ett cirkus tält stod på kullen..

det var så fantastiskt fint !

   

Härligt glada bönder,   vindar av Kärlek omfamnade oss alla...

 

 

Lyckan var enorm o o kändes oslagbar...

Men en stor tragedi slog ner..  Då Tor  plötsligt blev allvarligt sjuk och gick bort, ca 2 månader efter deras bröllopsdag..

 

Vi  alla känner ännu, stor  förtvivlan sorg o saknad.. 

En sorg som alltid kommer finnas , i våra hjärtan..

 

 

    Tor & knorrs  bröllop filmades för Tv 4...

 

 "Fyra Bröllop" , sänds vardagar 19.30 ..

 

säkert är det många av er som följt denna  serie!

 

Imorgon visas deras Bondbröllop....

 

         Jag  Arek, Rainer & Bitte  kommer vara  med knorr i morgon...  Det känns väldigt viktigt att vi får vara  tillsammans och se det.. 

 

 

    

skånska bönder..... jag anna bitte lotta & mamma

 

   bonnabarnen....

 

 

                          

                             drängen Arek



                      

 

 

                                        bitte knorr o jag

 

 i morgon när vi ser programmet, kommer vi  återuppleva de fina  minnena, värmen o glädjen,  som vi  fick ta del av på deras Stora dag...

 

men   även känna den stora Sorg,  att Tor ej finns med oss längre, här på jordlivet..

 

Kära Du som läser detta, var rädd om dom Du Älskar

 

...visa Din kära, all den kärlek Du känner..   Älska Livet, det är så himla Värdefullt!    

 

                  

                    Finaste Tor & Knorr     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Christine

9 juni 2011 12:52

Nu när jag ser bilderna med din underbara text kan jag inte hålla tårarna borta... Aldrig träffat Knorr och kan ju inte sätta mig in i hennes sorg men jag känner sorg att detta fina lyckliga par ej har varandra här i detta liv. Får tyvärr se reprisen av deras bröllop då jag ej är hemma men INGET kan stoppa mig från att se... Nu tar orden slut.. Massa kärlek till dig Knorr om du läser detta! <3

 
Ingen bild

Karin Hack

9 juni 2011 14:11

Håller med dig Christin, underbara bilder och en underbar text, som vanligt.
Jag för min del känner att kärlek vosas alldeles för lite, man tar bara en för givet, man ska vara där och le.
Varför är det så svårt att visa kärlek, visa att man älskar någon.. ?
Har heller aldrig träffat Knorr, och kan inte ens i min vildaste fantasi föreställa mig hennes smärta.. Sorg..
Men jag läste på hennes Fb:
Religion splittrar, Andlighet förenar..
Såå sant så..

 
AnnBritt

AnnBritt

9 juni 2011 17:10

Oerhört gripande och sorgligt.
Själv känner jag skam som tycker jag fick kort tid med min man, 2,5 år totalt, men vi var ändå gifta i nästan 1 år och 8 månader. 2 månader som gift är ju på tok för kort och man undrar igen över livets mening och varför.
Skönt för henne att ni är med imorgon, hon behöver det stödet. Ska titta på programmet. Varma hälsningar till Er alla.

http://detskiralivet.blogg.se

cajsa jussila

10 juni 2011 08:22

hej AnnBritt.. tack för dina fina rader.. visst känns det väldigt orättvist...
livet är här o nu,.vi vet aldrig, när vår tid på jordlivet är slut...
det gäller att Njuta fullt ut.. varje dag är värdefull...

Jag har ju den underbara gåvan att omge mej med änglarna/själarna på andra sidan.

Livet tar slut här, men fortsätter i den andliga världen... våra bortgågna kära , finns alltid med oss..
men visst e saknaden så stor ändån!
Önskar dej en fin helg.. varm kram cajsa

 
Marie

Marie

14 juni 2011 20:12

Jag såg detta programmet.Följer det annars också. Men just detta avsnittet berörde mig sååå.
Det påminde mig så om pappa o hans Ann-Britt när dom gifte sig för snart 2 år sedan:) (Hon som skrivit till dig här ovan)Både bröllopet berörde men framförallt det fruktansvärt tragiska som drabbade dom bara 2 månader efter bröllopet. Även om man vet att dom alltid finns med oss, så kan man ändå inte sluta fråga sig varför. Vad var meningen med detta?? Önskar av hela mitt hjärta Knorr allt gott o deras barn. Deras lilla gemensamma dotter. Livet är fruktansvärt orättvist ibland men nånstans kommer ni hitta ljuset o livet igen:) Många kramar!!

http://www.emilbenjamin.blogg.se

cajsa jussila

15 juni 2011 13:24

Tack Kära fina Marie..-

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards