cajsadiva

Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

God Fläskpannkaka & några ord från hjärtat....

Av cajsa jussila - 30 juni 2011 16:52



Tack för alla Fina "Lycka- Till- Hälsningar"- ni skickat   här på bloggen  och på facebook..   

 

Rucklet /huset  hi, ligger ca 3km utanför Eslöv..   ca 1 ½ km från Flygstaden som ska byggas utanför rondelen vid Statoil.. Äntligen får vi ett KöpCentrum i Eslöv!!   

 

Det bästa är  att det finns Cykelväg  ,så Dimi kan cykla till skolan.. Hennes skola, Östra  som ligger centralt,  kommer ju att stängas ner, till nästa sommar..

 

       

 

Sen får hon börja på den nya skolan ,mellanstadiet som kommer  vara på bergaskolan..  vet faktiskt inte riktigt när den ska vara klar..någon av er som vet?!

 

I alla fall så får hon ej så långt till den nya skolan ,cykelväg hela vägen!.... Jag själv ska nog ta o ansöka om en Eloped..!

 

       

             

 under mina tidigare Orups/rehab vistelser , har jag fått frågan, om jag velat ha en sådan här "tjusig Eloped" ;)

 

Men jag har hitills avböjt.. fast  tanken har faktiskt börjas kännas bekväm nu , när jag tänker på att vi  ska flytta utanför stan"

  kanske  skulle jag få bra användning av Elopeden !

 

Mitt Rehab team av .. arbets teraupater.. sjukgymnast kurator & läkare..  arbetar för att jag ska få ett sån normal vardag som möjlighet o tillgång till dom hjälpmedel som finns..

 

 vi  vet att jag en dag får sätta mej ner, för alltid..

Då mina muskler kommer vara förtvivnade.. INGEN kan säga hur många månader/ år det kommer att ta!..

 

jag märker ju så klart av min odrägliga sits varje dag.. 

 

tyvärr gör den att jag är ganska så begränsad ändån i min vardag

..

 Men trots den tunga sjukdom,  så finns det ändå  så mycket jag KAN GÖRA!   


 

 Det viktiga för mej är, att Leva i Nuet o verkligen Njuta.. Inte se o tänka  så mycket framåt..

 

Jag har alltid varit en Nutids människa.. levt i Nuet..

men ännu mer har det blivit sen Mio drabbades av hjärntumören... !

 

Nu är ju Mio frisk o mår fantastiskt bra.. men jag fick en rejäl lärdom  ,  när jag såg  livets  sköraste sida ..

 

 trots att jag ser o talar med själar på andra sidan , nästan  varje dag...

så har jag har fått en  så mycket större respekt, för Livet!

 

 

  Fast lite drömmer jag ju  framåt ! hi  att Nästa Sommar, få flytta ut till huset.. att det ska vara så pass klart, att vi kan bo där!

 

vi får väl se..  hur många spikar Arek har  slagit  o hur många  plankor han fått   upp tillsdess!   

 

Från de ena till det andra.. vilken kanon sommardag vi haft!

jag dimi pappa tuija eve o hennes lilla dotter, var  bjudna till Sandra på Lunch.. Fläskpannkaka...Den var jÄTTEGOD!  

 

      Välkomna till Bords!!   Tuija & Dimi

   

     Tösen tyckte oxå den var God.... åt med god aptit!    Lingonen var nog godast för hennes del! hihi

   

Ha en skön Torsdags Kväll...   

 
 
Marie

Marie

30 juni 2011 18:07

Men sååå go tös:)) Vill självklart lyckönska er med nya huset. Jätteroligt för er, kommer bli hur bra o fint som helst:)) Massa kramar!!

http://www.emilbenjamin.blogg.se

cajsa jussila

30 juni 2011 19:52

Tackar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards