cajsadiva

Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av cajsa jussila - 10 augusti 2011 18:55

Kommer lägga in  repriser /inlägg, på några av de   andlig upplevelser,  jag sent kommer glömma!! 

 

  Denna Handlar om en flicka , Johanna  15 , som spelat  , Anden i glaset!!..

 

En morgon fick jag ett samtal från hennes oroliga Mamma,  med en bedjande röst frågade hon,


"snälla Cajsa, kan du hjälpa mej?

jag vill gärna,svarade jag "vad gäller det?"

 

 Johanna,  har blivit "förföljd av  en man från andevärlden" svarade mamman..

 

Jag bad henne komma på en gång.

 

 jag o Johanna satte oss  vid köks bordet, mitt emot varandra   med några tända ljus runt oss.

 

Hon berättade att hon känt sej förföljd av en andeman, strax efter att hon varit med och spelat anden i glaset.

 

Hon var mycket rädd o kände stort obehag!

 

Ett par minuter senare stod mannen framför mej,

han hade svart kappa o hatt .. brevid honom stod en häst .

 

"han är här", sa jag

 

"jag vet "svarade hon",

 

för att vara helt säkert på att vi såg samma man, så bad jag henne beskriva honom..


 det hon beskrev, stämde exakt!

 

mannen sa ,att han vill styra henne,  "hon skulle lyda honom"!

 

Johanna bekräftade det.. att hon vid olika tillfällen känt sej "tvingad att göra saker"  att hon vid dom tillfällena börjat städa.!


Hon hade städat o vikt kläder som hon lagt på en stol , men som plötsligt  hamnat på golvet!


 hon bar ofta på  en känsla , att hon ej fick sitta ner ,utan var tvungen att  städa hela tiden!

 

 hon plockade upp kläderna från golvet och vek dom på nytt  , men  så fort hon lämnade rummet så åkte kläderna i golvet igen!!

 

 " Han ska ej vara kvar här, utan behäver hjälp över" , sa jag

 samtidigt som jag kände hans   enorm bestämdhet ,

" jag ska ingenstans"!! sa han

 

"de här kommer nog bli tufft",tänkte jag..  så jag plockade fram ett pärlhalsband  med ett  hänge i ,   i form  av ett stort svart kors  !

 

         "Vi  Behöver lite beskydd "förklarade jag.

  


Även Johanna , kände av hans maktbegär.. mannen ville absolut inte ha någon hjälp in till ljuset... !! han vände sej om o visade en ilsken blick!


Jag gjorde ett nytt försök..men  förgäves, mannen vägrade och fortsatte att dra energi ur mej..

Jag öppnade min hand o lade korset i handflatan ,stängde den,och sträckte fram den   till Johanna, "hon  lade sin över i min och vi slöt våra ögon"..




Vi såg båda mannen o vi kämpade med våra krafter, att få honom ,till ljuset ..


Sände honom kärlek , så att han skulle förstå,  att vi ville hjälpa honom.




  Han  kämpade länge emot..  Men till sist så vände han  om, och gick in i ett vitt sken.. vi hade lyckats!


 


Vi log o pustade ut.. jag öppnade min hand ,såg till  min stora förvåning att korset i två delar!


 


Vi blev båda chockade..!. 


     hans starka kraft hade delat korset rakt av!


 


 


de var en omöjlig delning,, så starkt o uppenbar i bevis..  



 

                             Kändes så ofattbart!

Vi fick verkligen uppleva en stark händelse, som vi sent glömmer!


Johanna återsåg honom aldrig mer.. och har sen dess,   Inte spelat anden i glaset!

Tack Gumman för att du Ville Dela med dej, av vår speciella upplevelse! puss o kram   


   




Ovido - Quiz & Flashcards