cajsadiva

Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Andeflickan Ella visar sej för fler..

Av cajsa jussila - 17 april 2012 08:49




Vi blir allt fler som "ser" andeflickan Ella...           


För någon vecka sedan gömde hon ett paket cigg, vi letade överallt o även under ett bord, som då cigg paket ändån hamnat under, trots att i alla tittat  där..

 

Vi alla som letade , e övertygade om att någon "annan" lagt dom där...

Sen kom Barnbarnet Celinn o upptäckte flickan... Hon vinkade o dansade för Ella..

det var en mycket märklig men fantastisk syn!


I helgen var det Areks tur...!!

     

"du måste ta bort hon som väckte mej i natt" sa han när vi satt o åt..

"vilken hon?" frågade jag...


"du vet vem jag menar!" svarade han bestämt...'


Arek berättade , att  han vaknat mitt i natten av en extrem kyla,

 

"det blev iskallt, en stark kall vind kom över mej, jag vände mej om och tittade på dej, men du sov .. " 

 

han fortsatte berätta...


" jag  skulle ta på mej mer täcke, då såg jag hur en tjej kom emot mej,

 

hennes ansikte var så hemsk, jag blev skiträdd"!

                     


" Det var så  äckligt!"  hans ansikte var väldigt allvarligt...

"Mitt hjärta slog som fan , du måste ta bort henne!" sa han..

 

Självklart förstod jag att Ella, visat sej för honom!

men varför hade hon  velat skrämma honom... ??


Ingen i familjen visste om namnet Ella... de hade jag behållt för mej själv..

men så en kväll , kom Dimi till mej.. även hon  hade upptäckt att någon satt inne på  min säng... Det hade hon påpekat om,  flera veckor tidigare..

" de e läskigt att gå in i sovrummet, någon tittar på mej" hade hon sagt..


Jag berättade  att det var en flicka ...

"jag förstod det" , svarade hon

                                                  

               

 

"vad heter hon?" undrade Dimi....

" vad tror du hon heter"? frågade jag tillbaka..

ja vet ju att hon i bland kan få upp saker, från andra sidan...

 

Dimi blev tyst o koncentrerade sej...

sen gav hon ett svar... "jag tror hon heter Ellinor ,eller Ella"!!


jag tappade hakan!!      

Att hon fick fram det , gjorde mej målös!!!

 

På  kvällen fick Dimi sova hos mej, pga feber.. Hon har ju vattenkoppor..

Toaletten ligger intill sorummet... Därifrån hörde vi hur det började droppa mer o mer från kranen... "jag ska gå o stänga kranen" sa jag till Dimi,,

Hon tog min hand o stoppade mej.. "nej gå inte " sa hon....

då började vattnet rinna mer o mer..  

vi både stelnade till!

Arek var i vardagsrummet vi ropade på honom, han fick  komma o stänga kranen!!

det händer flera gg i veckan att kranen står på inne på toa....

 

Nu e de frukost som gäller innan jag  kan starta denna soliga Tisdag!   

idag ska jag träna , sen hänga med min vän Christine o hålla henne i handen,,

då hon ska tatuera sej!!   kram o ha en fin dag...  


 



 
 
Ingen bild

Skeptiker

17 april 2012 10:19

Ja tro´t den som vill. Jag har funderat mycket på hur man kan få med sej andra människor att tro på omöjliga saker och tycker att det ska ju inte kunna gå, men när jag läser om olika sektledare som kan få alla sina sektmedlemmar att begå självmord så förstår man att psyket är så invecklat.

cajsa jussila

17 april 2012 11:39


här finns inga sektledare!!!!!
endast en andeflicka.. :-)))

 
Ingen bild

Karin Hack

17 april 2012 13:33

Nä fy vad läskigt.. Dom får inte skrämmas, eller se så ut. Stackars Arek, mån tro han blev rädd..

<3<3<3

cajsa jussila

18 april 2012 09:54

ja han vägrar sova i sängen! stackarn... :)

 
Ingen bild

Skeptiker

17 april 2012 15:28

Det var ju inte den påhittade andeflickan jag jämförde med en sektledare, det var ju hur någon kan påverka andra till att tro på spöken.

cajsa jussila

18 april 2012 09:54

jag har inte berättat för fam om henne.. förens de själva började få känslor att någon mer finns här i hemmet:))

 
Ingen bild

Lena

17 april 2012 18:27

Men titta "Skeptikern" e fortfarande här! :D Det var då en seg en! Visst är psyket invecklat, men verkligheten har litet med psyket att göra. Människan har alltid varit troende, först under de senaste århundradena (vilket motsvarar en sekund i vår historia) har vi börjat sluta att tro... Ifrågasatt tron har vi säkert gjort länge, men först nu har vi börjat ersätta den med t.ex "vetenskap" (som det så fint heter på svenska), men den svarar inte på frågan varför, endast på frågan hur... och stor del av den är oxo spekulation.

Annors var det ett intressant inlägg Cajsa. Spännande att Ella även visade sig för Arek! Fast han kanske inte tyckte det var särskilt kul ;)

cajsa jussila

18 april 2012 09:53

Lena.. tack för dina intressanta rader...:)

ja, tyvärr så blev Arek väldigt rädd o vägrar sova i sängen! :/ hih

kram cajsa

 
Ingen bild

Skeptiker

18 april 2012 16:49

Har "Lena" något emot att jag hänger med så säg ifrån. Om vi ersätter tron med vetenskap så måste man ju vetenskapligt få testa de som påstår sej se både det ena och det andra. I min värld och alla de jag pratat med denna bloggen om så existerar inte en andeflicka eller andar eller annat liknande. Jag har också tappat bort saker som jag letat efter och sen hittat saken där jag tidigare letat, min kran har också droppat mm mm , men för det så inbillar jag inte mej att där springer omkring andar som gör nå´t hyss.

cajsa jussila

19 april 2012 09:23

alla har rätt att säga sin mening o ha sin egen tro... Jag tror på andevärlden! :o))
ha en fin dag... Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards