cajsadiva

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Ella ska få hjälp till andra sidan..

Av cajsa jussila - 19 april 2012 09:30



Ängel Ella visar sej mer o mer, här hemma....


Igår kväll låg jag och dimi i soffan , tittade på tv..

Då hoppade  lady vår hund,  upp  i en väldans fart  i min famn...

Hon  flåsade o verkade rädd!

...

hennes blick släppte inte en sekund mot hallen...  vi  försökte göra henne lugn , men

Lady satt en lång stund i min famn o stirrade ut mot hallöppningen...


Både jag o Dimi reagerade  likadant , att någon /något skrämt henne!

    

en stund senare kom Arek... vi berättade för honom, o han såg ju själv , hur lady bara  ville gömma sej...

Arek satte sej hos oss o sa.. " detta är inte första gången, när ni var ute så satt lady o skällde ut i luften o hennes blick gick som att hon följde någon"


jag o Dimi satt förvånade o lyssnade...


 han berättade att han högt  sagt till flickan att hon ej skulle skrämmas!

" jag har aldrig någonsin varit så rädd, som när  hon kom o väckte mej o visade hennes hemska ansikte!! sa han

                                                  

        

"de e inte roligt att ha det så här"!, sa han  och skakade på huvudet..


Jag kunde riktigt känna hans rädsla o oro... hela rummet fylldes med den...

Visste inte riktigt att han reagerat så starkt , på andeflickans närvaro..!


blev ledsen för hans skull så klart o fick dåligt samvete  över att jag ej hjälpt henne över till andra sidan!!


                                      


När jag  gick ut i köket för att fixa kvällsmat så kände jag en isande vinde blåsa över mej... jag fick gåshud över hela kroppen o de var obehagligt!

strax efter mej kom Dimi, hon utbrast " fy va kallt här är mamma"!

o så sprang hon ut från köket igen!!

När jag kom in i vardagsrummet igen , tittade Dimi frågandes på mej

"varför var de så jätte kallt i köket?" e Ella här,?" de kändes så konstigt me den kalla blåsten", sa hon..

idag  har jag bestämt mej att hjälpa Ella över .

 Nu har vi alla märkt av henne o tyvärr har vissa av oss tyckt detta varit obehagligt... Så ska de inte vara...

Så Ella ska få kärleksfull hjälp att komma över till andra sidan, där säkert hennes nära o kära väntar med utsträcka armar...


Idag e det torsdag... en solig sådan ser de ut att bli...

jag tvättar  o ska sen till staden, handla inför morgondagen..

då jag ska ha tjejmiddag, förra månaden skulle jag egentligen haft den,.. men jag blev sjuk o fick ställa in.. så i morn e de dax för ett nytt försök! hi

vi e fem stycken som ses o har en trevlig kväll tillsammans. !   Här e tjejerna!!

    

kusin linda..

 

christine

    

vännen anna

 

  kusin sussie

har ännu ej komit på va jag ska bjuda på!   få se till komma på de snart! hi


Häromdagen var jag me vännen Christine på bobbys tattoo...

hon gjorde denna tattoo.. 

      

jättefin... Hon fick den av oss tjejer  i födelsedags present när hon fylla 45 år..

en dröm som äntligen gick i uppfyllelse 


jag bokade själv oxå tid för en ny tatuering... i slutet av Maj, ska jag gaddas!  

har några ideer om va jag ska göra... har bokat 2 timmar så jag kan välja en "lagom stor" hih.. 

Ha nu en fin Torsdag... o glöm ej att kramas me dom du gillar    

 
 
AnnBritt

AnnBritt

20 april 2012 19:49

Man kan ju tro vad man vill om precis allt här i världen. Men det är inte allt som kan bevisas vetenskapligt. Men frågan är om man måste bevisa motsatsen? Har man haft någon närstående som gått bort, så vet man vad man tror på. Min fråga till skeptikern är om Astrid Lindgrens "Bröderna Lejonhjärta", som hjälpt många dödssjuka barn att kunna känna hopp efter döden, och deras föräldrar att tro på att barnen får det bra i Nangijala, om han anser att författaren var galen, tokig eller någon sorts sektledare som ville förleda svenska folket? Bara nyfiken i allmänhet över varför man så starkt måste hävda att det är lurendrejeri som skrivs här. Men var och en får som sagt tro och tycka det man vill, fast man blir lite nyfiken! ;) Kram

http://detskiralivet.blogg.se

cajsa jussila

21 april 2012 10:39

tack AnnBritt, för det fina kloka inlägget:)
varma kramar till Dej!

 
Ingen bild

Skeptiker

21 april 2012 15:44

Detta är ju inte min blogg men du Ann-Britt skriver att du vill fråga mej så varsågod, här är ett svar.....Jag har inte läst "Bröderna Lejonhjärta" men ser ofta i dödsannonser "vi ses i Nangiala" det är inget som stör mej, det är vackert och jag skulle kunna göra vad som helst för att ett barn skulle känna sej tryggt och känna som du skriver "hopp efter döden". Nu undrar ju jag om "Bröderna Lejonhjärta" också går ut på att det är på riktigt det som händer ....vad det nu är ???? eftersom jag inte läst boken, men jag trodde att det var en sagobok. Det jag reagerar mot det är sådant jag läser här i bloggen som till exempel "hjälpa någon över till andra sidan" eller att där springer andar omkring och flyttar på saker samt liknade fantasier. Sen kan dessa sagor ju vara underhållande för den som tror på detta och det är en vacker tanke om man vill hitta på detta för att göra sorg och annat lättare att bära. Det som gör mej fundersam det är att det förekommer "sittningar" och "rådgivning" och åka hem och "hjälpa någon över till andra sidan" och jag kan inte hjälpa att för mej är detta inget annat än sagor. Till sist vill jag tillägga att jag läser lite andra bloggar, de andra jag läser har hundratals kommentarer där det dryftas både det ena och det andra och det ifrågasätts hit och dit,underhållande och intressant, i denna bloggen är det inte så många kommentarer och när jag inte tycker som ett fåtal andra så genast kommenterar man min kommentar. Jag har skrivit tidigare och skriver igen.....stör det att jag kommenterar så säg till.

cajsa jussila

21 april 2012 17:52

du e självklart välkommen med dina åsikter:))
allas åsikte e intressanta...
sen e du ju upp till var o en att "gilla" :))
kram!!

 
AnnBritt

AnnBritt

21 april 2012 21:30

Tack till skeptikern för svaret :)
Kanske hade jag missuppfattat, trodde att det var "hela andligheten" du vände dig emot. Men så var det ju inte! Man får som sagt tycka vad man vill, och oxå kommentera andras åsikter som görs i många bloggar. Boken är en sagobok som utifrån Lindgrens tolkning, handlar om "livet på andra sidan". Hur det är där är det ju ingen som vet och kanske blir vi varse det efter döden, men det kan ju vara olika för oss alla!? Intressant är det hur som helst, det kan vi nog vara överens om eftersom vi bägge är här och läser. :) Ha en fin kväll. Kram

http://detskiralivet.blogg.se

cajsa jussila

23 april 2012 10:15

det är en Underbar bok, som griper tag i ens hjärta:) kram

 
Ingen bild

Anonym

22 april 2012 11:33

Hej! Jag är en tjej som skickat ett personligt meddelande till dig på din facebook. Det är en följdfråga som jag skulle vilja få hjälp med att få utrett. Kram

cajsa jussila

24 april 2012 09:04

Hejsan...

jag har inte fått något fr dej .. kollade precis.. men gör gärna ett nytt försök:)
kram cajsa

 
Ingen bild

Anonym

25 april 2012 07:32

Hej! Jag har nu skickat ett nytt meddelande til dig på facebook. Kram

cajsa jussila

25 april 2012 08:53

hejsan.. har kollat nu på morgonen o där finns inget mail fr dej... så märkligt! ?
du har väl ej skickat fel? hihi

du ska få min mail adress istället:)
cajsa_diva@hotmail.com

håller utkik.. kram!

 
Ingen bild

Anonym

26 april 2012 08:03

Hej igen! Jag har mailat dig på din mail (och tidigare försökt skicka meddelande till dig på facebook). Kram

cajsa jussila

26 april 2012 08:23

ska kolla mailen:)) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards