cajsadiva

Direktlänk till inlägg 24 april 2012

Lite fr söndagen Julians Dop,,,

Av cajsa jussila - 24 april 2012 08:02

  


Julian döptes i söndes.. de var så fint o trevligt!   

      

dimi sjöng "det vackraste jag vet" i kyrkan o Mio kompade henne..  

Efter blev det mat o goda tårtor hemma hos brosan o Bitte...

 

fint dukat me super söta servetter... som en dopklänning! verkligen häftigt! hi

   

   

massor av mat!  rostbiff, kalkon, kyckling  o massa tillbehör..

   

se så fina dop tårtor!  o vääldans goda var dom me 

       

vilket mästerverk..!! Tänk om man själva kunnat göra så här fina... ! hi

 

  julians gudmor/ moster Felle me Dimi o Alva, som hon oxå e moster till !

det regnade som tusan denna söndag.. 

mitt hår blev som ett fågelbo !  

        

Det var ett mysigt och fint dop:)

Julian fick såå många fina presenter , ett hav av  dop- paket!

Av oss fick han   barnkammarboken me cd skiva..

julians föräldrar vill börja  samla på den serien så  då köpte vi den första boken..  


   I går var de måndag.. En Underbar Vårdag...  

jag och Dimi var ute flera timmar...  vi fixade även ett pass  till henne, vi ska ju åka till Polen i juni månad....

Tog några bilder.... Åh vilka goda energier solen o grönska kan ge!

alla vackra färger som spricker fram o sprider glädje.. hi

      

det e så vackert med trädblommingen:) tog denna bild så att våra kära i Norrland ska få se.. våren i skåne!   

vi gick förbi anderssons gatukök, där jobbar Dimis kusin Eve....

 

    

välkommen härliga sol o vår...Stanna kvar längre o förgyll våra dagar...

idag ska jag ner o träna,  o fixa lite här hemma.  o bara Njuta Av Dagen!   

Ella är tyvärr ännu kvar, jag har haft så  många besök av vänner o barn i helgen... så tiden har ej räckt till... tyvärr missa jag även att ta några bilder...


Men idag efter min träning ska jag äntligen hjälpa henne över till ljuset!

                         

vi har flera hört henne i helgen... i går klappade hon händerna , efter att min sons hund busat runt där.. två väldigt höga klappningar hördes!

hon ville väl få lugn på hunden som for runt!! hih

 jag tror ju absolut att han märkte av henne, därför hans iver!


Sen i går kväll,  såg Dimi henne ännu en gång i mitt sovrum...

hon hade bara stått där  i en lugn pose, blickat över rummet....

"mamma, du måste hjälpa Ella över, jag tror hon vill det" sa Dimi

idag ska de ske...  

Varma Tisdags kramar till er alla....    

                               


 
 
Ingen bild

Karin Hack

24 april 2012 10:10

Lilla Ella, hon ger sig inte, men tro jag de, vem trivs inte hos Cajsa <3
O dop så fint. Dimi och Mio, musikalisk familje :)

PUssar Underbar <2

cajsa jussila

24 april 2012 10:37

Lilla Ella ska till ljuset o hennes kära idag... ska strax meditera... skriver inlägg om det så klart :-))

 
Ingen bild

Karin Hack

25 april 2012 11:05

Hur går det med Lilla Ella.. Har hon fått komma över?

Pussar Underbar <3

cajsa jussila

25 april 2012 12:44

Har precis hjälpt henne över :) ska skriva inlägget nu..-

 
Sari

Sari

25 april 2012 12:26

så fina dopbilder och maten....mums...blir ju hungrig.Hsde dem bestället elle rgjort själv?Vem tatuerar dig Cajsa?Och vad ska du ha?Ha en underbar dag.Kram Sari

http://www.tuulikki.blogg.se

cajsa jussila

25 april 2012 12:43

Hejsan Sari :)

All mat till dopet e hemmalagat, Bitte, min mamma o Julians farmor lagade allt :)

det var såå himla gott !! hi

jag har tidigare tatuerat mej hos en vän...
har 4 st....
Nu i maj ska jag till Bobby här i stan:)
Ska göra fjärilar me text .. har ännu inte ritat upp den, som den ska vara.. men snart så! :) det måste ju bli bra, eftersom den ska sitta där resten av Livet! :)
Kram tillbaks!

 
Sari

Sari

26 april 2012 13:08

jag köpte en tatuering värd 1000 kr på groupon för 199 kr,o))men den ska jag ge bort i 20års present

http://www.tuulikki.blogg.se

cajsa jussila

27 april 2012 08:29

Perfekt :)) Gissar att 20 åringen blir super gla:-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Skapa flashcards