cajsadiva

Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

Andliga rader....

Av cajsa jussila - 25 juni 2012 12:21



     Regn Regn Grå himmel..   dagen blev ju inte som jag tänkt mej... de kändes inget vidare att dra upp persiennerna i morse och se de blöta gatorna , öppnade fönstret o kände en kall blåst..


ville bara krypa ner under täcket igen!

men Dimi hoppade  glatt i sängen o hennes glädje spred av sej...   

Vi fick en  skön morron , suttit  i soffan  under en varm filt, med pyjamasen på och  ätit frukost... De e Underbart!  

           

 Två kompisar ringde på dörren,och undrade om Dimi ville komma ut.. vi tittade ut i såg då att vädret klarnat upp, hon slängde snabbt på sej jackan o sprang iväg !

jag gick in i köket o mötes av disk!   


"jag låter disken stå o bloggar lite istället" tänkte jag...

Tänkt o Gjort!   


Har några andliga rader upplevelser som jag vill dela med mej av...




För några månader sedan pratade jag med en man , han ville ha råd ang hans butiker .

en manlig guide steg fram o pekade ut mot vattnet,  

"jag förstår" svarade mannen..

Han berättade att han funderat på att starta en ny butik i Danmark, mannen bodde i Skåne där han även hade sina butiker..


Guiden fortsatte att peka ut mot vattnet..  han visade mej  även ett grönt hus..   mannen tolkade detta som att han ska öppna butik i Danmark...


 Månader gick ,men så några dagar innan vi åkte till Polen så ringde mannen ...


"jag vill tacka  dej och guiden, jag har hittat en bra lokal till min butik i Helsingör , jag hittade två lokaler, men  bestämde mej för denna , för att  den  ligger intill  ett grönt tegelhus!

Mannen skulle öppna en ny butik till Hösten... det var ett glädjande samtal... !


                                                  

         

Det andra samtalet kom från en äldre dam Ingrid som hade andliga aktiviteter i hennes hem.. "min köksklocka stannar kl 20 varje kväll"   


kvinnan förklarade att hon bytt batterier, men att klockan ändån stannade varje kväll..     jag fick fram en man , han stod i militär kläder

kvinnan funderade ett par sekunder...


"det är min bror Bertil " sa hon...


Bertil var inom militären i många år , han gick bort 2003.


"Är det Han som stannar klockan?" undrade Ingrid.


Bakom Bertil såg jag ännu  en man..han bar oxå uniform, med huvudbonad.. han stod intill en polisbil!

                                  


" jag tror de står en Polis bakom Bertil sade jag"


" det menar du inte?" sa Ingrid med en glad röst


Det visade sej att det var Ingrids andra bror, Ingvar som varit Polis i Växjö..


Brödrarna gav henne personliga budskap ..


Ingrid kände sej lycklig över kontakten, men vem som stannade klockan varje kväll kom aldrig fram...


"Vi  syskon hade väldigt roligt tillsammans, så de vill nog retas med mej, sa  Ingrid med ett härligt skratt  ...  


Fick ett sms av en vän som hör någon ropa efter henne....

måste ta kontakt me vännen på en gång... !

ha en fin Måndag vart du än befinner dej..   


                                                  

    








 
 
Ingen bild

Skeptiker

26 juni 2012 11:11

Hade inte tänkt kommentera här mej av hänsyn till de som inte gillar mina åsikter men kan inte låta bli när det blir så lockande så att kommentaren kommer av sej själv, alltså........kan du inte få dina "spöken" till att diska också så slipper du mötas av den synen i köket.

cajsa jussila

26 juni 2012 11:13

hej Skeptiker!!

du får så gärna kommentera:))
tänk det hade ju varit helt outstanding om våra änglar tog hand om disken:) hihihi

MEN jag har inget större hopp för att de kommer slå in;)) kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards